- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp daugiau kaip tūkstančio nacionalinės iniciatyvos „Idėja Lietuvai“ pasiūlymų, susisiekimo sektoriuje dominuoja noras iš sostinės į pajūrį nuvykti per vieną valandą. Geidžiamiausia tokio susisiekimo priemonė - greitieji traukiniai.
Tai paaiškėjo pirmadienį uostamiestyje surengtame „Idėja Lietuvai“ diskusijų forume svarstant populiariausias idėjas valstybei susisiekimo sektoriuje.
Dviračių takas Vilnius-Kaunas-Klaipėda, galimybė atgaivinti vandens kelią Nemunu ir Nerimi, pasiūlymas Klaipėdos jūrų uostui suteikti prioritetinį valstybės objekto statusą, viešąjį transportą paversti nemokama susisiekimo priemone ir kitos idėjos buvo nustelbtos noro keletą kartų pagreitinti susisiekimą tarp sostinės ir pajūrio.
Dabar mūsų tikslas įveikti atstumą iki pajūrio per 3 valandas.
„Lietuvoje turime unikalią situaciją Europoje, kai greitąja geležinkelio vėže galime sujungti net 4 didžiuosius miestus: Vilnių, Kauną, Šiaulius ir Klaipėdą. Ir matome, kad dirbant nuosekliai, etapais, ši idėja nėra neįgyvendinama. Tokią nacionalinę idėją dar metų viduryje įtraukėme tarp penkių bendrovės prioritetų. Dabar mūsų tikslas įveikti atstumą iki pajūrio per 3 valandas. Po atliktų bandomųjų važiavimų didinant greitį iki 160 km/val., esame tikri, kad jį pasieksime. Tuomet galėsime diskutuoti apie kelionę per 2 valandas ir dar greičiau“, - diskusijos metu kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Jau 2018 metais ruošiamasi skelbti geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikacijos konkursą. Įgyvendinus projektą didės ne tik traukinių greitis, bet ir bus taupomos energijos bei kuro sąnaudos, mažės traukinių keliamas triukšmas, į aplinką bus išskiriama kur kas mažiau anglies dvideginio. Šios vėžės techniniai parametrai turės būti parengti taip, kad tiktų 250 km/val. greičiu važiuojantiems traukiniams.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, užsienio valstybių pavyzdžiai rodo, kad padidinus traukinių greitį, keičiasi ir gyventojų keliavimo įpročiai, didėja traukinių keleivių skaičius. Todėl į tai reikėtų žiūrėti ir kaip į strateginį valstybės interesą.
Ir nors šiuo metu nuvykti iš Vilniaus į Klaipėdą vos per vieną valandą atrodo nereali idėja, sutrumpinti kelionės laiką iki 2 valandų įmanoma tobulinant infrastruktūrą.
„Tai didelės ambicijos projektas. Tačiau mes atstumus jau vertiname ne kilometrais, o minutėmis. Didinant greitį mums svarbiausiu orientyru tampa laikas. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad greičiausi traukiniai veikia labiausiai išsivysčiusiose pasaulio valstybėse. Jei valstybės ekonomika imtų lėkti ne 120 km/val., o 250 km/val. greičiu - atstumai tarp miestų taip pat tirptų keletą kartų sparčiau“, - pažymėjo M. Bartuška.
Klaipėdoje surengtoje diskusijoje, be „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, taip pat diskutavo lenktynininkas Benediktas Vanagas, Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus bei konsultacijų įmonės „Civitta" asocijuotasis partneris Egidijus Skrodenis.
Idėją įveikti atstumą tarp Vilniaus ir Klaipėdos per vieną valandą vieningai sutarta įtraukti tarp šešių svarbiausių nacionalinės kampanijos idėjų, dėl kurių spręs visuomenė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Citus“ projektai: Kaune ruošiamasi „Radio City by CITUS“ projekto antrojo etapo darbų pradžiai3
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ Kaune, prestižiniame Žaliakalnio rajone valdomame projekte „Radio City by CITUS“ pradedamas antrasis etapas – pradėta priešprojektinių pasiūlymų vie&sc...
-
Žaliųjų atliekų aikštelės Kauno regione – viskas, ką reikėtų žinoti3
Niekam ne paslaptis, kad lietuviai visad mėgo sodininkystę, daržininkystę ir nuo senų senovės nevengia būti arti gamtos, ją puoselėja. Neatsilikdami nuo tendencijų, šiuolaikiniai Lietuvos gyventojai taip pat atsakingai rūšiuoja atlieka...
-
Po Molėtų gyventojų skundų dėl prastos geriamojo vandens kokybės – specialistų atsakas
Molėtų miesto gyventojams pranešus apie galimą geriamojo vandens taršą, UAB „Molėtų vanduo“ atliko bakteriologinį ir parazitologinį tyrimus. Specialistai pranešė, kad iš Molėtų vandenvietės miestui tiekiamas ...
-
D. Matijošaitis: nebuvo labai etiška spausti tėtį dėl „Vičiūnų“ gamyklos Kaliningrade (interviu)45
„Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis sako, kad jo tėvui, Kauno merui Visvaldui Matijošaičiui, tekęs spaudimas dėl įmonės gamyklos Kaliningrade „nebuvo etiškas“. Pasak jo, į kilusius klausimu...
-
Turto bankas už pradinę 303 tūkst. eurų kainą parduos pastatus prie Balsio ežero
Turto bankas už pradinę 303 tūkst. eurų kainą aukcione parduos daugiau nei 250 kv. metrų ploto gyvenamosios ir ūkinės paskirties pastatus Vilniuje, prie Balsio ežero. Anksčiau pastatų kompleksas priklausė Valstybinių miškų urėdijai. ...
-
Valiutos keitimo lyderis „Valiuta24.lt“ – jau ir Kauno „Megoje“1
Valiutos keitykla „Valiuta24.lt“ – puikiai rinkai žinomas vardas, tad toliau plečia savo veiklą. Gegužės 2-ąją PLC „Mega“ (Islandijos pl. 32) atidarytas jau septintasis šalyje „Valiuta24.lt“ valiutos keit...
-
Vasariškas laimėjimo skonis – pristatomas „Šaltibarščių loto“4
Per žiniasklaidą nuvilnijo smagi žinia – lietuviški šaltibarščiai įvertinti kaip geriausia pasaulyje šalta sriuba. Šia proga loterijų organizatorė „Olifėja“ kviečia mėgautis ne tik „rožinės...
-
Aplinkos apsaugos agentūra turės iš naujo įvertinti Pagirių gamyklos poveikio aplinkai ataskaitą2
Regionų administracinis teismas įpareigojo Aplinkos apsaugos agentūrą iš naujo įvertinti įmonės „Homanit Lietuva“ Vilniaus rajono Pagirių kaime statomos medžio plaušo plokščių gamyklos poveikio aplinkai vertinimo ata...
-
Iš Bučos mokyklos projekto pasitraukus „BaltCap“, jis tęsiamas toliau: ieškoma lėšų12
Iš mokyklos-darželio Bučoje, Ukrainoje, statybos projekto pasitraukus privataus kapitalo fondų valdytojai „BaltCap“, projektas nesustojo ir tęsiamas toliau. ...
-
Keičiantis rinkos poreikiams, „Energijos taupymo centras“ atleidžia beveik visus darbuotojus4
Vandentiekio, šildymo ir oro kondicionavimo sistemų įrengimu užsiimanti Panevėžio įmonė „Energijos taupymo centras“ balandį dėl pasikeitusių rinkos poreikių energetikos srityje atleidžia didžiąją dalį darbuotojų. ...