Investicija į darbuotojus: Kaune atidaryta „Iki Akademija“

  • Teksto dydis:

Prekybos tinklas „Iki“ toliau investuoja į darbuotojų kompetencijų ugdymą ir plečia mokymo centrų tinklą. Nuo šiol „Iki Akademija“ veiks ir Kaune. Tokio mokymo centro tikslas – pagal aukščiausius ir visame prekybos tinkle vienodus mokymų standartus paruošti naujus darbuotojus dirbti parduotuvėje bei užtikrinti geriausią apsipirkimo patirtį pirkėjams.

Mokymų centro tikslas

Metų pradžioje pristatęs pirmąją „Iki Akademiją“ Vilniuje, prekybos tinklas „Iki“ tęsia suplanuotą plėtrą į didžiuosius Lietuvos regionus. Atėjo laikas specializuotą mokymų centrą, skirtą naujų darbuotojų kompetencijoms ugdyti, atverti ir Kaune.

Kaune atidaryta „Iki Akademija“ yra trečioji Lietuvoje, analogiški mokymų centrai jau veikia Vilniuje bei Klaipėdoje. Kaip teigė prekybos tinklo valdymo direktorė Lina Muižienė, darbdavio iniciatyva steigiamų mokymų centrų tikslas – pagal visame prekybos tinkle vienodą mokymų standartą paruošti naujokus darbui realiose parduotuvėse, užtikrinti kuo sklandesnę jų pradžią, o ilgalaikėje perspektyvoje – didinti lojalumą.

„Mažmeninės prekybos rinkoje susiduriama su nuolatine darbuotojų kaita. Tikime, kad investicijos į darbuotojų ugdymą nuo pat pirmų darbo dienų gali atnešti reikšmingų rezultatų, kuriuos, visų pirma, pajus patys darbuotojai, jų kolegos ir, žinoma, pirkėjai. Vertinant Vilniaus „Iki Akademijos“ veiklos rezultatus, net 99,7 proc. programą išėjusių darbuotojų teigiamai įvertino mokymų naudą, taip pat, lyginant su kitais regionais, jau dabar stebime beveik 17 proc. sumažėjusią darbuotojų kaitą, todėl tikimės, kad sulig trečio mokymų centro atidarymu šie rezultatai bus dar geresni“, – mokymo centro reikšmę pristatė L. Muižienė.

Mokymais siekiama, kad klientų aptarnavimo kokybė būtų vienoda tiek dideliuose, tiek mažesniuose Lietuvos miestuose veikiančiose „Iki“ parduotuvėse. „Tai yra garantija, kad pirkėjai, apsilankę mūsų parduotuvėse, visur gaus aukščiausius aptarnavimo standartus ir kokybiškas prekes. Be to, esamiems darbuotojams dabar patiems nereikia mokyti naujokų, nes šie teorines bei praktines žinias įgyja mokymo centruose. Taip prekybos centro darbuotojai gali koncentruotis į tiesioginį savo darbą, o nauji darbuotojai lengviau adaptuojasi, nuo pirmų dienų žino savo atsakomybes ir kaip tinkamai atlikti jiems patikėtas užduotis“, – pridūrė „Palink“ Personalo departamento direktorė Edita Jakučionytė-Lukšė.

„Iki Akademijoje“ dėstomos mokymų programos yra orientuotos į būsimus kasininkus ir sveriamų bei šviežių prekių skyrių darbuotojus, taip pat sezoninius prekybos salės darbuotojus, taip sudarant galimybę vasarą įsidarbinti ir vyresnių klasių moksleiviams.

Ir teorija, ir žaidybinė praktika

Mokymo centre būsimi darbuotojai ne tik gauna teorinių žinių, bet ir išmėgina darbo pobūdį praktiškai – realią parduotuvę primenančiose centro erdvėse įrengti tikri kasos aparatai, sveriamų prekių skyriai, gausu kito būtino inventoriaus.

1 tūkst. – tiek darbuotojų bus apmokyta Kauno „Iki Akademijoje“.

Susipažinę su įvairiomis specialiomis parduotuvėje naudojamomis sąvokomis, išnagrinėję kasos aparato ar prekių išdėstymo subtilybes, būsimi darbuotojai viską gali čia pat išbandyti praktiškai. Siekiant imituoti realų darbą parduotuvėje, mokymų dalyviams sudaromos galimybės įgyti žaidybinės patirties. Kol vieni apsimeta pirkėjais, kiti stengiasi juos aptarnauti pagal „Iki“ standartus. Tam naudojami įvairių produktų muliažai, tikras kasos aparatas, katalogai ir kitos priemonės.

„Prieš pradedant darbus Kauno „Iki Akademijoje“, praktikavausi Vilniuje ir mačiau, kaip po mokymų nauji darbuotojai išeina patenkinti, nes gavo pradines žinias ir suvokimą, kaip vyksta darbas parduotuvėje. Jie drąsiau jaučiasi atėję į darbą, po mokymų darbuotojams nėra tiek daug streso, nes pagrindines situacijas mes jau būname aptarę mokymų centre. Darbuotojai jau žino, ką reiškia tam tikras prekių žymėjimas, kur jas galima rasti, kaip veikia kasos aparatai ir t.t. Norime, kad kiekvieną kartą į parduotuvę atėję pirkėjai būtų aptarnauti kokybiškai, o darbuotojai jau žinotų, kaip reikia elgtis, kur ieškoti klientui reikiamos informacijos ir pan.“, – sakė Kauno „Iki Akademijos“ vadovė Rūta Liužinienė.

Mokymų centre įrengtos trys erdvės. Vienoje vyksta mokymai su šviežiais ir sveriamais produktais. Nauji darbuotojai mokosi pjaustyti sūrius, teisingai supakuoti ar vakuumuoti tam tikras prekes. Kitoje mokymų klasėje laukia tikri kasos aparatai, link jo vedantis prekių takelis, pirkinių krepšelis su skirtingų kategorijų produktais. Darbuotojai gali be streso išmokti dirbti kasos aparatu, tinkamai aptarnauti klientus, o jei ką pamiršta, visa mokymosi pagalba yra po ranka. Viena tokių – penkių pirštų taisyklė, kuri primena, kad su kiekvienu klientu reikia pasisveikinti, paprašyti lojalumo kortelės ir pan.

Taip pat šioje erdvėje akį traukia tikroviškai atrodantys sveriamų vaisių ir daržovių muliažai. Kadangi visose „Iki“ parduotuvėse galioja šviežumo garantija ir darbuotojų atsakomybė yra kas valandą kruopščiai perrinkti vaisius bei daržoves, darbuotojai mokosi, kaip teisingai perrinkti ir atpažinti pardavimui netinkamus produktus. Be to, čia galima išmokti ir skaityti įvairius prekių katalogus, sužinoti, kur tam tikras prekes rasti parduotuvėje bei suprasti, ar viskas išdėliota tinkamai. Mokymų centre esančioje kompiuterių klasėje darbuotojams suteikiamos žinios, kaip dirbti su programine įranga, mažmeninės prekybos valdymo sistema.

Dalijasi patirtimi

Pasak prekybos tinklo „Iki“ valdymo direktorės L. Muižienės, dar vienas svarbus „Iki Akademijos“ pranašumas – vidinių, ilgametę darbo patirtį turinčių darbuotojų įsitraukimas į mokymo procesą.

„Tikime, kad vidiniai „Iki“ žmonės geriausiai gali perteikti pačią įmonės kultūrą, papasakoti, kokie didžiausi iššūkiai laukia darbo vietoje, ir juos įveikti. Jų pačių parengta mokymų programa yra visiškai unikali ir paremta praktiniais pavyzdžiais, atspindinčiais kertinius darbo principus. Kauno „Iki Akademijai“ vadovaus ir būsimus darbuotojus ruoš R. Liužinienė, įmonėje dirbanti jau 14 metų. Jos žinios ir sukaupta patirtis vadovaujant parduotuvės komandai neabejotinai taps puikia atspirtimi ir įkvėpimu būsimiems darbuotojams“, – sakė L. Muižienė.

„Aš stengiuosi perteikti savo žinias ir visa turima patirtimi padėti naujam darbuotojui, duoti patarimų, kaip elgtis konkrečiose situacijose ir rasti geriausius sprendimus tam, kad pirkėjai išeitų patenkinti ir dar ne kartą pas mus sugrįžtų“, – pridūrė Kauno „Iki Akademijos“ vadovė.

Numatoma, jog per metus vien Kauno „Iki Akademijoje“ bus apmokyta apie 1 tūkst. naujų darbuotojų, o atnaujinti turimas žinias ar kelti kvalifikaciją galės ir esami darbuotojai. Savo veikla mokymų centras apims ne tik Kauno regioną, bet ir kitus Lietuvos miestus – Druskininkus, Marijampolę, Kalvariją, Jurbarką ir kt. Iš viso jame bus mokomi darbuotojai iš 59 „Iki“ parduotuvių.

Nuo 2016 m. „Iki“ investicijos į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą kasmet auga 14 proc. Šiuo metu „Iki“ darbuotojams skirti mokymų centrai veikia Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
nežinau kaip tie sveikinimai reikalingi prie kasų. Visada eilės darbuotojos ir taip pavargsta, o čia dar su kiekvienu sveikintis man to sveikinimo visai nereikia ir tai nieko nekeičia

Anonimas

Anonimas portretas
Algos ? Irgi IKI ?

B. B. d.

B. B. d.  portretas
Algas duokit o ne išmaldą..... Nereikės jokių akademijų ir darbuotojų šypsenos bus geriausias yrodymas... Pardavimai bus aukštumoje tada.... O daba šūdo malimas vaizduojamas
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių