- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausia pasaulyje lauko reklamos grupė "JCDecaux" išsirinko kūrybiškiausią liepos mėnesio reklamos kampaniją. Ja paskelbta prekybos centro "Banginis" dešimties metų jubiliejaus proga Klaipėdoje įgyvendinta lauko reklama. Originalios idėjos kūrėjai iš Lietuvos nurungė apie 80 užsienio profesionalų projektų.
Nušluostė nosį net Kinijai
"JCDecaux Lietuva" uostamiestyje pristatytas projektas pelnė pirmąją vietą tarptautiniame lauko reklamos sprendimų konkurse. Lietuviams pavyko aplenkti lauko reklamos ekspertus iš tokių šalių, kaip Australija, Kinija ar Portugalija.
80 pasaulio valstybių, kuriose veikia "JCDecaux", kas mėnesį dalyvauja geriausios inovacijos konkurse ir pretenduoja į tam tikrą apdovanojimą. Vertinimui siunčiami patys kūrybiškiausi sumanymai.
Įmonių darbuotojai iš viso pasaulio balsuoja virtualiu būdu, tačiau už savo šalies inovaciją balsuoti negalima. Šį kartą Lietuva konkuravo su tokiomis šalimis, kaip Australija, Kinija bei Portugalija ir gavo daugiau nei trečdalį visų balsų.
Teigiama, kad Kinija ir Australija patenką į didžiausių pasaulio lauko reklamos rinkų dešimtuką, todėl ši pergalė lietuviams – itin reikšminga.
"Neduok žuvies, duok meškerę"
Liepą kūrybiškiausia pripažinta "JCDecaux Lietuva" reklaminė kampanija Jūros šventės metu sulaukė itin didelio lankytojų susidomėjimo.
Klaipėdiečiai ir miesto svečiai buvo kviečiami aplankyti prekybos centro "Banginis" koloną, kurioje tris dienas buvo žvejojamos parduotuvės 10-ojo gimtadienio dovanos. Iš banginiškos žvejybos kiekvienas dalyvis grįždavo su šventiniu prizu.
Savotiško žaidimo metu "JCDecaux Lietuva" kartu su prekybos centru išdalijo apie 800 "laimikių".
"JCDecaux Lietuva" vadovė Žaneta Fomova pasidžiaugė, kad inovatyvi reklaminė kampanija neliko nepastebėta užsieniečių. Pirmą kartą klaipėdietiškas projektas lauko reklamos grupės "JCDecaux" apdovanojimuose buvo pripažintas verčiausiu pergalės.
"Vasaros pradžioje į mus kreipėsi "Banginio" rinkodaros specialistai su konkrečiu tikslu. Dešimties metų gimtadienio proga norėjosi kažko įdomaus ir kūrybiško. Kadangi banginis asocijuojasi su jūra, vandeniu, kilo mintis surengti banginių gaudymą, o jūros šventė tokios idėjos įgyvendinimui – pats tinkamiausias laikas. Ne veltui sklando posakis "Neduok žuvies, duok meškerę. Pasiūlėme įdomią idėją ir gavę pritarimą ją įgyvendinome", – pasakojo vadovė.
Ž.Fomovos žodžiais, sėkmingi inovatyvūs sprendimai yra tie, kurie įtraukia žiūrovą.
Vilniuje nuskintos trys pergalės
Kiekvieną mėnesį vykstančiame "JCDecaux" konkurse konkurencija būna nemaža, tačiau pastaruoju metu lietuviai pasirodo puikiai.
"Tenka pripažinti, kad konkurentai – išties stiprūs ir gavo daug balsų. Džiugu, kad šįkart būtent Klaipėdoje gyvendinta inovacija "JCDecaux" tinkle buvo pripažinta geriausia visame pasaulyje. Taip mes skatiname savo kolegas, kitų valstybių gyventojus geriau susipažinti ne tik su Lietuva, bet ir jos miestais", – įsitikinusi vadovė.
Praėjusiais metais Vilniuje įgyvendintos reklaminės kampanijos net tris kartus buvo pripažintos geriausiomis.
Iš viso bendrovei "JCDecaux Lietuva" tai – jau ketvirtas apdovanojimas per pastaruosius dvejus metus.
"Dažniausiai Lietuva laimi vieną kartą metuose. Mums nepaprastai malonus yra kitų šalių – Kinijos, Australijos pripažinimas. Ypač žinant tai, kokie dideli yra mūsų rinkų skirtumai. Matyt ne visada sėkmę lemia pinigai, o dažnu atveju – kūrybiškumas ir idėjos paprastumas. Tikime, kad kūrybiškai stiprią idėją galima įgyvendinti ir turint mažą biudžetą", – kalbėjo Ž.Fomova.
Klaipėdoje pasigendama žmonių
Pašnekovė neslėpė, kad Klaipėdos reklamos rinka, palyginti su šalies sostine, smarkiai skiriasi.
"Žinome, kad demografinė situacija Klaipėdoje, deja, negerėja. Tarkime, Vilniuje per pastaruosius penkerius, šešerius metus senamiestis yra tapęs didžiausiu žmonių traukos centru. Žmonės palieka gyvenamuosius namus užmiestyje ir keliasi gyventi arčiau centro, į senamiestį. Jei anksčiau vilniečiai mąstė, kad turint mažų vaikų patogiausia gyventi už miesto nuosavame name, tai dabar požiūris ir įpročiai yra kardinaliai pasikeitę. Tėvai nebenori dirbti vairuotojais", – šyptelėjo Ž.Fomova.
Pašnekovės teigimu, senamiestis vilniečiams tapo patrauklus dėl įvairių priežasčių. Čia sparčiai kuriasi nauji lankytini objektai, restoranai, barai, muziejai.
"Vien šiemet duris atvers du nauji privatūs muziejai, pirmieji Baltijos šalyse. Pristatant produktą, pilni miestų centrai ir senamiesčiai reiškia didesnę tikimybę pritraukti maksimalų žmonių srautą", – kalbėjo vadovė.
Tuo metu Klaipėdoje reklamos kampanijoms galioja kiek kitokie standartai. Vasaromis senamiestis pilnas turistų iš kruizinių laivų, bet ne pačių klaipėdiečių, kurie laisvu nuo darbų metu mieliau leidžia laiką prie jūros, užmiestyje. Todėl kitoks yra ir reklamos sklaidos pobūdis.
Norint pasiekti uostamiesčio vartotoją koncentruojamasi į tris pagrindines gatves, kur didžiausias automobilių, viešojo transporto eismas.
Mažesnis ir biudžetas
Kalbant apie miestų skirtumus, nevienodi yra ir reklamos biudžetai.
"Jei planuojame nacionalinę kampaniją penkiuose didžiuosiuose miestuose, tai Klaipėdai, geriausiu atveju, atitenka 10 proc. reklamos biudžeto lėšų. Tuo metu 60–70 proc. nueina į Vilnių. Tokį pasiskirstymą lemia vartotojų kiekis", – aiškino pašnekovė.
Kauno pavyzdys rodo, kad įmanoma žmones sugrąžinti į senamiestį, tačiau tam reikia patrauklių sprendimų.
Vadovės teigimu, nėra vieno atsakymo ar unikalaus recepto, nulemiančio reklaminės kampanijos sėkmę.
"Pirmiausia daug priklauso nuo žinutės, kuri yra komunikuojama, taip pat nuo lauko reklamos išdėstymo ir jos pamatymų dažnio. Neužtenka vieno stendo, kad žmogus jį įsimintų. Tik pasikartojanti reklama bus paveiki. Sveikas vidurkis – kad žmogus pamatytų reklamą septynis kartus. Kaip jau minėjau, labai svarbi yra ir lokacija. Žinoma, reklama turi patraukti ir savo kūrybiškumu, nes tiek komercinių, tiek socialinių reklamų užsakovai nori pristatyt savo žinutę kuo įdomiau, o kartais net labai drąsiai", – aiškino Ž.Fomova.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė34
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...