„Lietuvos geležinkeliai“ skaičiuoja pelną, kaimynai – nuostolius

  • Teksto dydis:

AB „Lietuvos geležinkeliai“ per 2016 m. I pusmetį uždirbo 0,5 mln. eurų grynojo pelno, o krovinių pervežė 23,4 mln. tonų, t. y. 0,4 mln. tonų arba 1,6 proc. daugiau nei 2015 m. I pusmetį.

Rodikliai džiuginantys, ypač jei pažvelgsime į kaimynines šalis, skaičiuojančias nuostolius – Latvijos geležinkelių pervežimai, palyginti su 2015 m. I pusmečiu, sumažėjo 19,8 proc., Estijos geležinkelių – 23,3 proc., Baltarusijos geležinkelių – 5,6 proc.

Bendrovei pavyko viršyti strateginiame veiklos plane prognozuotus I pusmečio pervežimo apimčių rodiklius. Vežimo apimtys augo dėl pervežto didesnio naftos ir augalinės kilmės produktų (grūdų) kiekio vietiniais maršrutai.

„Geopolitinė bei makroekonominė aplinka pastaruoju metu nepalanki pervežimų rinkos vystymui. Krizė Ukrainoje, Rusijos ūkio recesija, lėtėjantis Kinijos ekonomikos augimas daro įtaką verslo plėtrai. Tačiau šiandien skaičiuojame pelną, o tai reiškia, kad pasirinktos investavimo ir plėtros kryptys yra teisingos, esame užsitarnavę klientų pasitikėjimą ir gerą vardą“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Ypač pastebimi pokyčiai vietiniame pervežime – per 2016 m. I pusmetį pervežta 6,9 mln. tonų krovinių, t. y. 0,7 mln. tonų arba 10,9 proc. daugiau nei per 2015 m. I pusmetį. Tam didžiausią įtaką turėjo didesni AB „ORLEN Lietuva“ bei grūdų pervežimai.

Tarptautinių pervežimų rezultatai, dėl minėtų geopolitinių ir makroekonominių veiksnių, mažiau džiuginantys – per 2016 m. I pusmetį pervežta 16,5 mln. tonų krovinių, t. y. 0,3 mln. tonų arba 1,8 proc. mažiau nei 2015 m. I pusmetį. Tarptautinių pervežimų mažėjimą sąlygojo tai, kad iš Rusijos tranzitu per Klaipėdos uostą šiai metais nebevežami naftos produktai bei cheminės ir mineralinės trąšos. Tebemažėja Kaliningrado kryptimi vežamos naftos produktų srautas, sumažėjo iš Baltarusijos per uostą gabenamų trąšų pervežimai.

Vis tik bendrovė turi ambicingų planų, kurie, tikėtina, net ir sunkiomis sąlygomis padės išlaikyti konkurencingumą rinkoje. „Intermodalinio traukinio „Viking train“ sėkmė ir tolimesnė plėtra, unikalios dviejų skirtingo pločio vėžių sankirtos vietos – Šeštokų geležinkelio stoties su puikia infrastruktūra intermodalinių vežimų organizavimui išnaudojimas, Vilniaus ir Kauno intermodalinių terminalų įsibėgėjimas, užsimezganti partnerystė su didžiausiomis Kinijos logistikos kompanijomis, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su didžiausia krovinių vežimo geležinkeliais operatore Europoje „DB Cargo AG”, plėtra į Skandinaviją – tai tik dalis bendrovės plėtros krypčių“, – perspektyvas dėlioja bendrovės vadovas S. Dailydka.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių