- Goda Vileikytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konkurencijos tarybos skirtą 40,53 tūkst. eurų baudą dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos pažeidimo Susisiekimo ministerija turi sumokėti nelaukiant, kol bus išspręstas ginčas dėl sprendimo teisėtumo.
Bauda ministerijai skirta už tai, kad 2020 metais tuometinis ministras Jaroslavas Narkevičius patvirtino šios infrastruktūros naudojimo prioriteto taisykles, be kita ko, užkirtusias kelią Igorio Udovickio netiesiogiai valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“ vežti krovinius per Lietuvą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) vasario 7 dieną galutinai atmetė ministerijos skundą ir paliko galioti Regionų administracinio teismo sausio 9 dienos nutartį.
Ministerija prašė sustabdyti tarybos sprendimo dalies dėl baudos vykdymą, kol ginčas bus galutinai išnagrinėtas.
„Prielaida, jog pareiškėjas (Susisiekimo ministerija – BNS) gali patirti tam tikras neigiamas pasekmes, savaime nėra pagrindas taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones, tuo labiau, jeigu pareiškėjas neįrodo, kad tokių neigiamų pasekmių pašalinimas būtų neįmanomas ar sudėtingas“, – nusprendė LVAT.
Ministerijos teigimu, pirmosios instancijos teismas neteisingai įvertino jos argumentus – esą sumokėjus baudą visuomenei ir viešajam interesui bus padaryta žala.
„Baudos sumokėjimas neigiamai paveiktų pareiškėjo (Susisiekimo ministerijos – BNS) galimybes vykdyti jam pavestas valstybines funkcijas, nes valstybės lėšos nebūtų panaudotos tuo metu, kai buvo suplanuotos“, – teismui teigė ministerija.
Konkurencijos taryba aiškino, kad baudos suma nėra didelė ir sudaro tik 0,003 proc. ministerijai 2024 metams skirtų valstybės biudžeto asignavimų.
Tyrimas patvirtino, kad į rinką ketinantys įeiti žaidėjai gali būti diskriminuojami (...)
„Pareiškėjas (Susisiekimo ministerija – BNS) nepateikė jokių duomenų, pagrindžiančių teiginius apie jo vykdomų funkcijų galimus sutrikimus, taip pat nenurodė konkrečių pavyzdžių, kokie įgyvendinami projektai ar vykdomos funkcijos stipriai nukentėtų, sumokėjus paskirtą baudą“, – LVAT teigė taryba.
Pasak LVAT, Susisiekimo ministerija savo prašymo nepagrindė objektyviais faktiniais duomenimis.
Taryba tyrimą pradėjo 2021 metų lapkritį įtarus, kad pajėgumų skyrimo taisyklės gali prieštarauti Konkurencijos įstatymui. Taisyklės taikomos, kai kelios įmonės pageidauja vežti krovinius geležinkeliu ir tam tikroje atkarpoje pritrūksta laisvų pajėgumų.
Pagal jas įmonė, pageidaujanti vežti krovinius perpildytame ruože, privalo iš anksto pateikti dokumentus ir pagrįsti, kad turi pakankamai riedmenų, darbuotojų bei krovinių.
Tarybos vertinimu, tokia tvarka privilegijavo „LTG Cargo“, nes ji galėjo pagrįsti, jog yra pasirengusi panaudoti prašomus pajėgumus. Tuo metu naujas vežėjas turi pateikti sutartis dėl krovinio vežimo, įsigyti riedmenis bei įdarbinti darbuotojus ir prisiimti finansinę riziką net nežinodamas, ar gaus prašomų pajėgumų.
Ji tyrimą pradėjo pagal bendrovės „Gargždų geležinkelis“ skundą. Tyrimas patvirtino, kad į rinką ketinantys įeiti žaidėjai gali būti diskriminuojami ir tuomet, kai šiems nustatomi vienodi reikalavimai, kaip ir senbuviui, kuris juos gali įvykdyti daug lengviau.
Anot tarybos, Europos Komisijos stebėsena patvirtino, kad naujiems žaidėjams itin sudėtinga patekti į Lietuvos rinką, kur faktiškai veikia vienintelis vežėjas „LTG Cargo“.
Taryba skelbė, kad ES krovinių vežimo geležinkeliais sektorius 2007 metais buvo atvertas konkurencijai – 2016 metais visose ES šalyse, išskyrus Graikiją, Airiją, Lietuvą ir Liuksemburgą, veikė nauji operatoriai, konkuruojantys su jau įsitvirtinusiomis įmonėmis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Pieno žvaigždės“ išmokės 6,3 mln. eurų dividendų
Viena didžiausių pieno perdirbimo įmonių šalyje „Pieno žvaigždės“, praėjusiais metais uždirbusi 13,3 mln. eurų audituoto grynojo pelno, šiemet dividendams skiria 6,3 mln. eurų, arba 0,14 euro akcijai. ...
-
„Rokiškio sūris“ dividendams vėl skyrė 5,25 mln. eurų
Viena didžiausių pieno perdirbimo bendrovių Lietuvoje „Rokiškio sūris“ dividendams šiemet kaip ir praėjusiais metais skyrė 5,25 mln. eurų – 15 centų akcijai. ...
-
Į naujos kadencijos „Baltpool“ ir „Litgrid“ valdybą išrinkti nauji nariai
Tarptautinės biokuro biržos „Baltpool“ naujos kadencijos valdyboje dirbs keturi nauji nariai – Dainius Liulys, Mindaugas Navikas, Simona Grinevičienė ir Valdemaras Bagdonas. ...
-
Į „Amber Grid“ valdybą išrinkti trys nauji nariai
Gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorės „Amber Grid“ naujos kadencijos valdyboje dirbs trys nauji nariai – Peteris Loofas Healthas (Peteris Lofas Helthas), Alexanderis Feindtas (Aleksanderis Feintas) ir Darius Kašauskas. ...
-
„Mini Market“ parduotuvėje kauniečiai pirmieji atranda naujus skonius5
Jau kelios savaitės Kauno prekybos miestelyje „Urmas“ sėkmingai veikia nauja „Vikonda grupei“ priklausančios bendrovės „Sibena“ mažmeninių parduotuvių tinklo „Mini Market“ parduotuvė. Tai – it firmi...
-
„European Energy“ žaliojo kuro gamyklos Kretingos rajone nestatys, tęsia vietos paieškas4
Kretingos valdžiai nepritarus Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą, bendrovė sustabdė poveikio aplinkai vertinimą (PAV) Darbėnų seniūnijoje esančiame Auksūdžio ka...
-
„The Insider“: per Lietuvą į Rusiją atkeliauja nepakeičiami raketų ir dronų kondensatoriai
Tantalo kondensatoriai yra nepakeičiami elektroniniai elementai. Juos galima rasti įvairaus tipo įrenginiuose, įskaitant „Korsar“ ir „Shahed“ dronus, kuriuos Rusija naudoja prieš Ukrainą. Nepaisant tarptautinių sankcijų, t...
-
VMU sako, kad pertvarka bus naudinga, bet kai kurie Seimo nariai bijo privačių akcininkų5
Seimo opozicijoje dirbančių socialdemokratų atstovui Kęstučiui Vilkauskui prognozuojant, kad Valstybinių miškų urėdiją (VMU) šių metų pabaigoje pertvarkius į akcinę bendrovę joje gali atsirasti privačių akcininkų, susijusių su m...
-
„Hegelmann transporte“ vadovas T. Jurgelevičius: į priekį mus veda veržlumas2
Dvidešimtmetį pasitikusi transporto ir logistikos bendrovė „Hegelmann transporte“ šiandien – viena transporto sektoriaus lyderių, užaugusi, pasivijusi ir aplenkusi dalį šio sektoriaus senbuvių. ...
-
„Alvora“: draudimo naudoti rusišką metalą GIPL statybose nebuvo, tad keisti detalių nėra pagrindo2
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) įpareigojus gamtinių dujų sistemos operatorę „AmberGrid“ pakeisti 123 galimai rusiškos kilmės detales Lietuvos–Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), projekto rangovė &bdqu...