- Mindaugas Samkus, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant išspręsti ginčą su Aplinkos ministerija dėl bankrutavusios atliekų tvarkytojos „Metrail“, verslas siūlo steigti beveik 2,8 mln. eurų vertės garantinį fondą. Jis turėtų užtikrinti, jog gamintojai ir importuotojai laikysis pažado per penkerius metus papildomai sutvarkyti 15 tūkst. tonų pakuočių atliekų.
Dalį gamintojų ir importuotojų vienijanti viešoji įstaiga „Žaliasis taškas“ pranešė, kad verslininkai ketvirtadienį Aplinkos ministerijai išsiuntė taikos susitarimo projektą. Aplinkos viceministras Dalius Krinickas BNS teigė, kad ministerija kol kas jo negavo, todėl komentuoti susitarimo sąlygų negali.
„Kadangi „Metrail“ sukčiavimai susiję su dokumentais, kuriuose apskaitomas 15 tūkst. tonų pakuočių sutvarkymas, verslas apsiims papildomai sutvarkyti tokį patį kiekį pakuočių. Tai bus padaryta per 5 metus. Kad šis įsipareigojimas tikrai būtų įgyvendintas, bus steigiamas specialus garantinis fondas visam kiekiui pagal mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pakeitimo projekte numatytą metalinės pakuotės mokesčio tarifą – 186 eurų už toną“, – „Žaliojo taško“ pranešime spaudai sakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos ekspertė Raminta Radavičienė.
Ji BNS teigė, kad fondas turėtų siekti 2,8 mln. eurų, lėšas į jį per viešąsias įstaigas „Žaliasis taškas“ ir Pakuočių tvarkymo organizacija (PTO) turėtų įnešti gamintojai ir importuotojai, tarp jų ir bendrovės „Maxima LT“, „Palink“, „Rimi Lietuva“, „Lidl Lietuva“,„Sanitex“, „Eugesta“, „Kalnapilio-Tauro grupė“, „Volfas Engelman“, „Gubernija“, „Švyturys-Utenos alus“, „Norfos mažmena“, „Aibės prekyba“, Kėdainių konservų fabrikas, Marijampolės pieno konservai, „Biovela“.
„Čia būtų ministerijai garantija, kad įsipareigojimai bus vykdomi. Neįvykdžius įsipareigojimų sutvarkyti įsipareigotą kiekį, už kiekvieną nesutvarkytą toną būtų nurašomos garantinio fondo lėšos“, – BNS aiškino R. Radavičienė.
Aplinkosaugininkai buvo nustatę, kad dėl „Metrail“ kaltės nesutvarkyta 14,5 tūkst. metalinių ir 500 tonų plastiko pakuočių atliekų. Tačiau, pasak R. Radavičienės, taikos susitarimo projekte siūloma neapsiriboti vien metalinių ar plastiko pakuočių atliekomis, o norima, kad būtų įskaitomi visų rūšių pakuočių atliekų sutvarkymai.
Anksčiau verslas taip pat siūlė įsipareigojo nupirkti papildomai 50 tūkst. pirminio rūšiavimo konteinerių, vadinamųjų „varpelių“ komplektų, tačiau R. Radavičienės teigimu, šio įsipareigojimo naujame susitarime nebėra.
Kovo viduryje pasiektame preliminariame verslo ir ministerijos susitarime verslas siūlė nesutvarkytą 15 tūkst. tonų atliekų kiekį padengti 2016-2017 metais sutvarkytų perviršiu bei įsipareigodama viršyti nustatytas užduotis ateinančiais metais.
Aplinkos viceministras D. Krinickas BNS teigė, kad ankstesnių metų sutvarkyti atliekų kiekiai negali būti naudojami „Metrail“ problemai spręsti.
„Kalba dabar eina apie papildomą kiekį kurį turi sutvarkyti per ateinančius metus, o praeitų metų sutvarkyt kiekio nėra pagrindo užskaityti, nes tos atliekos buvo sutvarkytos, mokestis buvo sumokėtas. Užskaitymas į praeitį nėra įmanomas“, – BNS sakė D. Krinickas.
Verslo ir Aplinkos ministerijos susitarimą dar turės tvirtinti šalių ginčą nagrinėjantis Vilniaus apygardos administracinis teismas.
Dėl „Metrail“ išrašytų fiktyvių atliekų tvarkymo dokumentų 2018-ųjų išvakarėse šimtai įmonių sulaukė aplinkosaugininkų raginimo susimokėti 15 mln. eurų taršos mokesčio už 2013–2015 metais nesutvarkytas pakuočių atliekas.
Aplinkosaugininkai nustatė, kad „Metrail“ 2015–2017 netinkamai sutvarkė 14,5 tūkst. tonų metalinių ir 500 tonų plastiko pakuočių. Už šį kiekį neteisėtai išrašyti atliekų sutvarkymą įrodantys dokumentai buvo išduoti 1,8 tūkst. įmonių. Įsigiję šiuos dokumentus iš „Metrail“, gamintojai ir importuotojai buvo atleisti nuo mokesčio už aplinkos teršimą pakuotės atliekomis.
Ikiteisminį tyrimą dėl „Metrail“ atlieka Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba (FNTT) ir Vilniaus apygardos prokuratūra. FNTT vadovai kovo viduryje teigė, kad byla dėl 6 mln. eurų žalos valstybei netrukus turėtų pasiekti teismą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla4
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...