Po Briuselio priekaištų svarstoma, kaip pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“

  • Teksto dydis:

Europos Komisijai Lietuvai nurodžius pasirinkti - pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“ arba gauti kelių dešimčių milijonų eurų baudą dėl išardyto kelio ruožo į Rengę Latvijoje, susisiekimo ministras kartoja, kad bendrovė bus pertvarkoma, tačiau kokiu būdu - kol kas neaišku.

„Principinė (nuostata - BNS) yra pertvarkyti geležinkelius, bet kaip, kol kas analizuojame ir detalizuosime vėliau“, - penktadienį po susitikimo su premjeru Algirdu Butkevičiumi žurnalistams sakė Rimantas Sinkevičius. Anksčiau šią savaitę jis aiškino, kad bendrovė bus pertvarkoma pagal ketvirtąjį ES geležinkelių paketą, kuris griežtai nereikalauja atskirti verslų - pagal jį reikėtų atskirti kai kurias funkcijas ir finansinius srautus

Anot ministro, premjeras nurodė Susisiekimo ministerijai ir „Lietuvos geležinkeliams“ išnagrinėti kitų šalių geležinkelių pertvarkymo pavyzdžius, ypač - Vokietijos. Pasak ministro, dėl „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos vyks diskusijos su EK.

„Komisija jokio sprendimo nepriėmė, čia kol kas vyksta diskusija su Komisija ir diskutuojami jums žinomi variantai, ir jie gali turėti įvairių detalių. Išskaidymas gali būti įvairus - gali būti holdinginis, gali būti koks nors kitoniškas, kokios funkcijos bus perduodamos ir panašiai“, - tikino ministras.

R.Sinkevičiaus teigimu, tikslios vizijos, kaip bus pertvarkomi geležinkeliai, Lietuva birželio 3 dieną, kai premjeras susitiks su EK pirmininku,greičiausiai dar neturės - tik principinę nuostatą.

Trečiadienį po susitikimo su prezidente R.Sinkevičius teigė, jog geležinkelių pertvarką bus siūloma atlikti, kaip numato ES ketvirtasis geležinkelių paketas. Tačiau penktadienį ministras kalbėjo abstrakčiau, teigdamas, jog nori pasilikti tam tikrą laisvę.

„Noriu pasilikti tam tikrą laisvę, vienaip ar kitaip tos sąlygos bus šnekamos su Europos Komisijos konkurencingumo komisare, tai derybų klausimas. Nenoriu užsikirsti, kad tik taip ir nė žingsnio nei kairėn, nei dešinėn. Vis vien iki priimant sprendimą bus daugybė pokalbių su konkurencijos komisarės kabinetu, kokie sprendimai tenkintų“, - aiškino ministras.

Anot jo, bus svarstomi „visi galimi variantai“.

R.Sinkevičius teigė, kad su premjeru neaptarė „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Stasio Dailydkos tinkamumo vadovauti bendrovei.

„Aš galvoju, kad personalijų klausimai ne visai su ta tema sietini, ne su Rengės pažeidimo procesu, ir jeigu priimsime kokį tai variantą veiklos atskyrimo, tada tas klausimas bus su laiku padarytas“, - sakė ministras.

Dėl Rengės ruožo išardymo ir EK priekaištų trečiadienį R.Sinkevičius kaltino „Lietuvos geležinkelius“ ir jų vadovybę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kęstas Br.

Kęstas Br. portretas
Mūsų valdžia nesustoja net prieš nusikaltimų darymą, kad tik įtiktų geležinkeliams ir kitoms monmopolijoms. Kam Lietuvos valdžia taip žiauriai skriaudžia smulkius verslininkus, Maximos kasininkes ir visus kitus Lietuvos dirbančiuosius? Kam tie didžiuliai mokesčiai darbui ir vartojimui, tie maži mokesčiai kapitalui? Kam tos žiaurios ir vis žiaurėjančios darbo sąlygos? Kaip kam? Kad sustiprinti stambųjį Lietuvos verslą. O ką daro stambusis Lietuvos verslas? Parodo nuogą užpakalį Lietuvos dirbantiesiems ir Lietuvos valdžiai. Praėjusių metų viduryje iš Lietuvos išvykusio turtingiausiu lietuviu laikomo verslininko Nerijaus Numavičiaus už 2015 metus sumokėti mokesčiai papildė Jungtinės Karalystės iždą. Pasiūlymas Lietuvos valdžiai: gal, sakau, ponuliai, pradėkime rūpintis tais, kurie jums moka mokesčius? Daugiau apie tai - guglinant žodžius: mokslas-studijos-ekonomika.

ui

ui portretas
nuvaryt komunistus nuo gelzkelio

išskaidyti

išskaidyti portretas
vietoj vienos kontoros sukurti dvi. Tą mes mokam.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių