- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjus daugiau nei mėnesiui po to kai „Ryanair“ dėl savo klaidos atšaukė virš 20 tūkst. skrydžių, dešimtys tūkstančių nukentėjusių keleivių vis dar laukia nežinioje. Skrydžių bendrovė ignoruoja besikaupiančius skundus ir nukentėjusiųjų teises ginančius ES įstatymus. Remiantis oro keleivių teise, „Ryanair“ turėtų išmokėti 53 milijonų eurų sumą siekiančias kompensacijas. Jungtinės Karalystės Civilinės Aviacijos Administracija (CAA) kreipėsi į oro liniją su kvietimu susitikti ir pasiaiškinti dėl susidariusios situacijos, tačiau „Ryanair“ į įstaigos prašymą neatsiliepė.
CAA kreipėsi ne tik dėl neišmokamų kompensacijų, bet ir dėl kitų vartotojų teisių pažeidimų. Nukentėjusieji skundžiasi, kad skrydžių bendrovė paliko juos laukti nežinioje. Tūkstančiai likimo valiai paliktų keleivių SMS žinutėmis buvo informuoti, kad daugiau sužinosiantys atsidarę laiškus išsiųstus į asmeninius el. paštus, tačiau, keleiviai tvirtina, kad minėtų „Ryanair“ laiškų jie taip ir negavo. Dar daugiau, susisiekti su oro linija tapo praktiškai neįmanoma: skambučių centras ir gyvi susirašinėjimai su bendrovės agentais buvo uždaryti.
Reaguodami į susidariusią situaciją, Jungtinės Karalystės CAA informavo „Ryanair“, kad daugiau nei pusė milijono nukentėjusiųjų privalo būti informuoti apie teisę į alternatyvų skrydį, pinigų grąžinimą ir moralinę kompensaciją. Tačiau vietoj to, kad išmokėtų iki 600 eurų siekiančias kompensacijas, „Ryanair“ nukentėjusiems siūlo „pigias dovanas“ ir šmeižia už keleivių teises kovojančias agentūras. Skrydžių bendrovė išsiuntė nukentėjusiems keleiviams laiškus, kuriuose teigia, kad, skirtingai nei keleivių teises ginančios platformos, išmokės pilnas kompensacijų išmokas.
Kaltindami už keleivių teises kovojančias agentūras pasiimant 25 proc. administracinį mokestį nuo kompensuotos sumos, „Ryanair“ siūlo keleiviams verčiau kreiptis tiesiai į oro liniją. Tačiau, remiantis statistika, vos 5 proc. savarankiškai pateiktų pretenzijų yra patenkinamos. Oro linijos yra linkusios vilkinti pinigų grąžinimo procesą arba nusikratyti atsakomybės pasinaudojus ypatingų aplinkybių sąlyga. Šiuo atveju, „Ryanair“ jau susilaukė keleivių teises ginančių institucijų kaltinimų dėl įstatymo nepaisymo, tad pretenzijų grąžinimo tikimybė yra dar mažesnė.
Teisininkai tvirtina, kad tikimybė atgauti priklausančias kompensacijas padidėja, kai nukentėjusieji už savo teises kovoja kartu. „Nukentėję keleiviai šioje situacijoje turi dvi išeitis – bandyti išsireikalauti kompensaciją individualiai arba jungtis prie nukentėjusių asmenų grupės. Pasirinkdamas keleivis, visų pirma, turėtų įvertinti patirtą žalą, kompensacijos dydį ir individualaus ieškinio teikimo Airijos teismuose sąnaudas. Akivaizdu, kad šioje situacijoje didesnė tikimybė atgauti priklausiančią kompensaciją yra jungiantis prie didesnės grupės, kuri atstovaujama profesionalių teisininkų, turės žymiai didesnę derybinę galią nei pavienis keleivis“, – situaciją komentavo Motieka ir Audzevičius partneris Giedrius Kolesnikovas.
Daugiau kaip milijono eurų keleivių pretenzijų portfelį tvarkanti bendrovė „SKYCOP“, neapsikentusi „Ryanair“ tylos, sienos kreipėsi į Airijos CAA bei kitas vartotojų teisių agentūras Airijoje siekdama, kad būtų atsakyta į šimtus nukentėjusiųjų užklausų. „Mes darome viską, kas mūsų galioje, tačiau esame pasiruošę imtis ir nestandartinių priemonių. Žinome teisminę praktiką ir grupinių ieškiniu galią, todėl svarstome ir šį variantą. Jei „Ryanair“ ir toliau ignoruos keleivių skundus, sujungsime šimtus sulauktų prezentacijų ir eisime į teismą. Be abejo, tikimės, kad to neprireiks, tačiau mes tam pasirengę,“ – situaciją komentavo „SKYCOP“ vadovas M. Stonkus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas lauks Vyriausybės išvados dėl verslų, susijusių su Rusija, šalinimo iš pirkimų
Seimas lauks Vyriausybės išvados dėl parlamentarų pradėtų svarstyti pataisų, kuriomis iš valstybinių viešųjų pirkimų siūloma eliminuoti verslus, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai remia agresiją prieš Ukrainą – veik...
-
Vilniaus Konstitucijos prospekte įsikurs Šiaulių bankas4
„Right Bank Development Fund“ plėtojamas verslo centras sostinės Konstitucijos pr. 14A pildosi būsimais nuomininkais. Nors pastato statybas planuojama baigti kitų metų pabaigoje, jau sudarytas pirmasis nuomos sandoris su didžiausiu lietuvi&sc...
-
Dubajuje „Huawei“ pristatė naujus inovatyvius produktus: dėmesys dizainui ir sveikatos stebėjimui
Gegužės 7 dieną Dubajuje vykusiame „Huawei“ inovatyvių produktų pristatymo renginyje bendrovė pristatė naujausius garso, išmaniųjų biurų ir dėvimųjų įrenginių gaminius, įskaitant naujus laikrodžius „Huawei Watch Fit 3&...
-
„Teledueto“ reklama pripažinta efektyviausia prekių ženklo atnaujinimo rinkodaros kampanija
Praėjusių metų rudenį pirmą kartą televizijos ekranuose pasirodę „Tele2“ reklamos herojai „Teleduetas“ sulaukė pripažinimo – tapo efektyviausia didelio biudžeto prekių ženklo atnaujinimo rinkodaros kampanija Lietuvoje....
-
Kauno technikos kolegija – tradiciškai tarp lyderių6
Naujausiame žurnalo „Reitingai“ atliktame nacionaliniame švietimo ir aukštojo mokslo institucijų reitinge Kauno technikos kolegija (KTK) išlieka tarp geriausiųjų Lietuvos kolegijų. ...
-
Aukcione parduos Kauno istorinį pastatą greta Soboro – suma įspūdinga17
Turto bankas trečiadienį pranešė už 1,7 mln. eurų pradinę kainą ketinantis parduoti Kaune, Laisvės alėjoje, esantį administracinį pastatą, kuriame anksčiau buvo įsikūręs policijos komisariatas. ...
-
„Litexpo“ 2022-aisiais patirtą nuostolį pernai keitė 657 tūkst. eurų pelnas
Valstybės valdomo parodų ir kongresų centro „Litexpo“ grynasis pelnas pernai siekė 657 tūkst. eurų, kai 2022 metais centras patyrė 783 tūkst. eurų nuostolį. ...
-
„Litgrid“: po remonto sėkmingai įjungta „NordBalt“ elektros jungtis su Švedija3
Lietuvos ir Švedijos elektros jungtis „NordBalt“ antradienio vakarą įjungta po remonto ir tapo prieinama einamosios paros elektros prekybai, informuoja „Litgrid“. ...
-
LTOU pirks iki 15 naujų Vilniaus oro uostui skirtų elektrinių autobusų
Lietuvos oro uostai (LTOU) planuoja įsigyti iki 15 naujų elektrinių autobusų, skirtų aptarnauti keleivius Vilniaus oro uoste. ...
-
Patvirtinta faktais – „Maximoje“ pigiausių maisto prekių vidutinis krepšelis pigiausias 12 mėnesių1
Pastaruosius 12 mėnesių iš eilės pigiausiai apsipirkti šalies gyventojai galėjo prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse. Šį faktą patvirtina kainas lyginančio nepriklausomo portalo „Pricer.lt“ atliktas tyrimas...