- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finansinių sunkumų kamuojamos bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) bankrotas neišvengiamas, pareiškė pagrindinės įmonės akcininkės „Lietuvos geležinkelių“ vadovas. Stasys Dailydka sako, jog ketvirtadienį su didžiausiu įmonės kreditoriumi SEB banku sutarta LJL laivams ir jų įguloms skirti 1,2 mln. eurų, kad jie galėtų saugiai atplaukti į Europos uostus.
Finansinių sunkumų kamuojamos bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) bankrotas neišvengiamas, pareiškė pagrindinės įmonės akcininkės „Lietuvos geležinkelių“ vadovas. Stasys Dailydka sako, jog ketvirtadienį su didžiausiu įmonės kreditoriumi SEB banku sutarta LJL laivams ir jų įguloms skirti 1,2 mln. eurų, kad jie galėtų saugiai atplaukti į Europos uostus.
„Vakar (ketvirtadienį - BNS) pasirašėm sutartį su SEB banku, įmonei skirsime 1,2 mln, eurų, įskaitant „Lietuvos geležinkelių“ praėjusią savaitę jau skirtus 150 tūkst. eurų. Iš bendros sumos mūsų dalis bus 40 procentų, o SEB banko, kuriam užstatyti keturi laivai - 60 proc. Pinigai bus skirti tik gyvybiniam laivų palaikymui“, - BNS sakė S.Dailydka.
„SEB tikslas - ištraukti savo laivus, o mūsų tikslas - jūreiviai, laivai, jų funkcionavimas, kad žmonės nebūtų įkaitais. Tai yra pigiausias variantas užbaigti procesą“, - pridūrė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
S.Dailydka pabrėžė, kad susitarimas su SEB banku dėl bendro finansavimo nereiškia, jog nebus skelbiamas įmonės bankrotas. Anot jo, LJL vadovas turėtų nešti į teismą ieškinį dėl bankroto bylos iš karto po to, kai laivas „Voruta“ išplauks iš Pusiaujo Gvinėjos uosto Batos. Tai, pasak jo, gali įvykti jau penktadienį.
LJL vadovas Sigitas Dobilinskas BNS nekomentavo nei derybų su SEB baigties, nei būsimų savo veiksmų.
Anot S.Dailydkos, gelbėti LJL reikėtų milžiniškų pinigų, o jūrų krovinių pervežimo versle šuo metu nėra geriausi laikai. Vis dėlto didžiausios LJL akcininkės vadovas tikisi ateityje atgauti įmonės paskolintus pinigus - apie 3,1 mln. eurų.
„Mes turime užstatytą laivą („Venta“, kuri užstatyta geležinkeliams ir Smiltynės perkėlai - BNS) - galime jį ir nupirkti aukcione, jei jo kaina būtų maža, po to išnuomoti ir naudoti kurį laiką, dėl to problemų mums nebus - kažkokius pinigus jis generuotų, padengtume kaštus, o vėliau parduotume (...). Galvoju, kad galiausiai patirsime nuostolių kažkiek, o gal ir uždirbsime kažkiek. Darysime, kad taip būtų“, - BNS kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Jo teigimu, „Ventos“ rinkos kaina pernai buvo 5,6 mln. eurų, o ir kiti laivai „neblogi“.
S.Dailydka teigė esantis patenkintas pasiektu susitarimu su SEB banku : „Mums tai naudinga, nes bankas prisideda - tai yra teigiamas dalykas. Praėjusį kartą - rugpjūtį - mes vieni gelbėjome laivininkystę, nes kitu atveju trys laivai būtų parduoti iš plaktuko (aukcione - BNS). Tuomet juos ištraukėme“.
Dėl skolų yra areštuoti du iš penkių LJL laivų - „Voruta“ ir „Raguva“, išmetęs inkarą prie Ispanijos krantų Šiaurės Afrikos Seutos uoste. Laivas „Romuva“ yra netoli Kretos krantų, dar du laivai - „Venta“ ir „Deltuva“ - Klaipėdoje. Visi laivai, išskyrus „Ventą“, užstatyti SEB bankui.
LJL vadovas praėjusią savaitę jau antrą kartą per pastaruosius mėnesius inicijavo bankroto bylą įmonei, tačiau ieškinį po dienos atsiėmė, motyvuojant, esą SEB pateikė pasiūlymą dėl LJL finansinės situacijos sprendimo.
SEB liepą suteikė LJL 650 tūkst. JAV dolerių (580 tūkst. eurų) trumpalaikę paskolą, už kurią laivų įguloms buvo nupirkta maisto, kuro ir kitų būtiniausių dalykų. Tačiau tuomet pinigų neužteko išpirkti už skolas areštuotus laivus, todėl dar 2,8 mln. eurų rugpjūtį LJL paskolino „Lietuvos geležinkeliai“.
SEB bankas rugpjūtį dar 9 mėnesiams - iki kitų metų balandžio - atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą. Tai leido stabdyti LJL bankroto procedūras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus1
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis: žaidėme ne savo žaidimą, pagal svetimas taisykles ar visai be jų2
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada2
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis2
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą3
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade50
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...
-
„LTG Link“ pasirašė 200 mln. eurų paskolų sutartis su NIB ir EIB traukiniams įsigyti3
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ su Šiaurės investicijų banku (NIB) ir Europos investicijų banku (EIB) penktadienį pasirašė 200 mln. eurų paskolų sut...