Uostamiestyje pastatytas naujos kartos keltas

  • Teksto dydis:

Kovo pabaigoje „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) Norvegijos kompanijai Fiskerstrand Verft AS perdavė pastatytą ir dalinai įrengtą naujos kartos automobilių ir keleivių kelto korpusą.

Dar praėjusių metų gegužę, po penkerių metų pertraukos VBLS pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Norvegijos įmone Fiskerstrand Verft AS dėl naujo kelto korpuso statybos ir dalinio įrengimo.

„Įtemptoje konkurencinėje kovoje su Turkijos laivų statytojais, pavyko įtikinti užsakovus patikėti šio projekto įgyvendinimą mums, tuo pačiu pratęsiant 18-os metų sėkmingo bendradarbiavimo istoriją su Fiskerstrand Verft AS. Todėl džiaugiamės, kad užsakovai labai gerai įvertino atliktų darbų kokybę ir tikimės, kad puikus bendradarbiavimas, tarpusavio supratimas ir abipusės pastangos sudarys sąlygas ateities keltų statybai Vakarų Baltijos laivų statykloje“, – teigė „Vakarų laivų gamyklos“ įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Šis keltas yra naujos kartos, šiuolaikinio dizaino, aplinkai draugiškas ir atitinkantis aukščiausius laivybos reikalavimus. Kelto projektavimo darbus atliko didelę tokių darbų patirtį turinti Norvegijos laivų projektavimo kompanija „Multi Maritime AS“. 66,4 m ilgio ir 14,2 m pločio keltas, talpinsiantis 50 automobilių ir 199 keleivius, įskaitant įgulą, plaukios Norvegijos fiorduose. Kelto galutinis užsakovas visame pasaulyje gerai žinoma Norvegijos transporto kompanija Boreal Transport Nord AS.

Viena pirmaujančių pasaulyje klasifikavimo bendrovių „DNV GL“ keltui suteikė +1A1 klasę.

Kelto korpusui pagaminti sunaudota apie 750 t metalo, sumontuoti pagrindiniai vamzdynai, atlikti įrangos montavimo darbai bei korpuso dažymo darbai. VBLS-ui šis užsakymas yra reikšmingas dar ir dėl to, kad jo dėka statykloje atgimė aliuminio konstrukcijų gamyba. Aliuminio antstatas VBLS-e paskutinį kartą buvo gaminamas 2013 metais, Klaipėdos universiteto moksliniam laivui „Mintis“, tačiau jo apimtys ir svoris, palyginus su kelto statybos projektu, buvo nepalyginamai mažesni.

Pastatyto kelto aliuminio antstato ilgis siekia 30 m, plotis – 14 m, aukštis – 10,8 m, o bendras panaudoto jūrinio aliuminio svoris viršijo 43 tonas. Iš esmės, aliuminio gamyba yra sudėtingas, daug patirties ir įgūdžių reikalaujantis procesas, o surinkėjai bei suvirintojai, atliekantys šiuos darbus, yra aukščiausios klasės specialistai.

Skandinavų kelto statybos darbai atlikti per 7 mėnesius. Galutiniai kelto įrengimo darbai bus vykdomi Norvegijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pagarba

Pagarba portretas
Tik va aliuminio virinimas yra ne toks jau ir sudėtingas bet va kenksmingas tai tikrai
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių