- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Analogų Lietuvoje neturinti Kauno technikos kolegijos (KTK) studentų įkurta KTK akademija baigia antrąjį sezoną, kurio metu daugiau nei 50 jaunų automobilių sporto mylėtojų sėmėsi žinių ir gilinosi į šio sporto subtilybes.
Entuziazmą keičia patirtis
KTK akademijos įkūrėjo ir "KTK Racing Division" komandos vadovo Povilo Bonkevičiaus teigimu, šis sezonas buvo orientuotas į kokybę ir dar daugiau žinių, kaip žengti pirmuosius žingsnius autosporte. "Pirmieji akademijos metai buvo nepaprastai įdomūs ir geri. Turėjome 100 dalyvių, iš kurių daugiau nei 70 proc. lankė visus užsiėmimus ir sėkmingai baigė akademiją. Patys degėme nauja idėja ir viską darėme su dideliu entuziazmu, daug eksperimentavome. Žinoma, nemažai mokėmės ir mes: pamatėme, ko reikia, kas ne taip domina jaunus žmones, kur jiems trūksta žinių. Atlikome ne vieną apklausą ir išgryninome programą. Visus šiuos pokyčius įgyvendinome šįmet", – pasakoja P.Bonkevičius.
Pirmas svarbus pasikeitimas – suformuotos mažesnės grupės. Praėjusiais metais buvo vienas didelis studentų srautas. Šįmet visi norintieji buvo suskirstyti į tris grupes po 20 žmonių. "Nors norinčių prisijungti buvo tikrai ne mažiau ir visas kursas užsipildė per 3–4 dienų, tačiau nusprendėme, kad renkamės kokybę, o ne kiekybę. Mažesnėse grupėse darbas tapo daug kokybiškesnis, diskusijos platesnėmis ir atviresnėmis. Dabar turime galimybę dar geriau pažinti mūsų studentus", – akcentuoja "KTK Racing Division" vadovas.
Patys degėme nauja idėja ir viską darėme su dideliu entuziazmu, daug eksperimentavome.
Atsako į klausimus
P.Bonkevičiaus tvirtinimu, akademiją lanko daugiausia moksleiviai, kurie domisi inžinerija ir autosportu, tačiau netrūksta ir studentų iš kitų kolegijų ar universitetų.
"Tarp akademijos dalyvių turime ne tik moksleivių, kuriems tai yra tarsi pasibandymas prieš būsimas studijas, bet ir jau esamų studentų. Visus juos vienija bendras tikslas – autosportas. Pamatėme, kad žmonės nori koncentruotų žinių. Atsisakėme temų, kurios nėra tokios įdomios, kaip pavyzdžiui, teisėjavimo ypatumai ir t.t.
Mūsų akademijos studentus labiausiai domina techniniai automobilių paruošimo niuansai, komandinis darbas prieš varžybas, varžybų metu ar po jų. Žinoma, labai populiari tema yra autosporto rinkodara: kaip reikia sudominti rėmėjus, ką reikia žinoti, kaip pasiruošti, kokią informaciją rinkti ir kaip ją pateikti. Jauniems žmonėms tai yra visiškai nežinoma zona. Tiesą pasakius, daugelis, prieš pradedami kursus mūsų akademijoje, autosportą įsivaizduoja visiškai kitaip, ir tik būdami čia supranta, koks tai kompleksinis ir sudėtingas užsiėmimas, kuris nesibaigia tik vairavimu trasoje", – sako pašnekovas
Pasak P.Bonkevičiaus, vieni pasibando ir supranta, kad autosportas yra būtent tai, ko jie ieškojo. Kiti užsimano tapti mechanikais, tiksliau pamato, kas jų laukia būsimose studijose ir įstoja į Kauno technikos kolegiją. Tokių turime, bene, dešimt iš praėjusio kurso. Treti supranta, kad šis užsiėmimas yra ne toks, kaip jiems atrodo, ir pasuka kitu keliu.
Kviestiniai lektoriai
KTK akademijos kursą sudaro 12–15 užsiėmimų, tarp kurių nemažą dalį veda itin laukiami kviestiniai lektoriai – žinomi šalies sportininkai, inžinieriai ir kiti savo sričių profesionalai.
"Be praktinių dalykų, kaip sureguliuoti pakabą, nuimti ar uždėti raktą, jaunuoliai labiausiai laukia mūsų kviestinių lektorių. Tokiose paskaitose visos vietos visada būna 100 proc. užpildytos.
Šįmet mus aplankė Justas Simaška, kuris pristatė ralio subtilybes, Gediminas Ivanauskas pasakojo apie šonaslydį ir perteikė savo patirtį apie bendravimą su rėmėjais bei žiniasklaidos atstovais, o Julius Skirmantas, kuris yra žiedinių lenktynių atstovas ir Lietuvos čempionas, pristatė žiedo discipliną ir kaip reikia pasiruošti jai.
Žinių šiais laikais galima rasti visur, tačiau labiausiai vertinama yra asmeninė patirtis su visomis sėkmės istorijomis ir skaudžiomis patirtimis. Tai itin motyvuoja mūsų studentus.
Netrukus planuojame pristatyti ir ateinančių metų programą, kuri turėtų startuoti vasarį. Taip pat visų lauks ir naujiena – papildomas sportinio vairavimo praktikos kursas, kuriam yra ruošiami trys sportiniai BMW. Galiu pasakyti tik tie, kad tikrai bus įdomu", – apie būsimus planus prasitaria KTK akademijos įkūrėjas P.Bonkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi14
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...