- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienos gyventojų apklausos duomenimis, net šeši iš dešimties vairuotojų, pirkę senesnį nei penkerių metų automobilį, teigia nusivylę dėl paslėptų automobilių trūkumų ar defektų. Dažniausiai automobilių pardavėjai nutyli, kad buvo atsukta automobilio rida, transporto priemonė buvo daužta ar turi kėbulo defektų.
Svarbus pasiruošimas
Beveik dvidešimtmetį naudotų automobilių prekybą Lietuvoje stebintis Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis teigia, kad pirkdamas naudotą automobilį niekada negali žinoti, kokie defektai gali išlįsti po pusmečio ar metų eksploatacijos.
"Todėl visuomet žmonėms, įsigyjantiems naudotą automobilį, patariu nepagailėti pirminių investicijų – nesirinkti paties pigiausio turguje aptikto automobilio, o savo nusižiūrėtąjį patikrinti automobilių servise", – pataria V. Naujanis. Paslėpti defektai ir gedimai dėl ilgai trukusios eksploatacijos (Lietuvoje vis dar dažniausiai parduodami 10–15 metų automobiliai) gali reikšti nemažas išlaidas remontui. Pašnekovas pasakoja žinantis ne vieną atvejį, kai pagailėjęs papildomų kelių šimtų eurų, renkantis automobilį, vairuotojas į automobilio remontą vėliau investuoja kone tokią pačią sumą, kiek kainavo ir pats automobilis.
Kartais apie transporto priemonės trūkumus nežino ne tik automobilio pirkėjas, bet ir pardavėjas.
V. Naujanis teigia, kad ieškant automobilio reikia atlikti ir namų darbus – nuspręsti, kokio automobilio reikia. "Labai gerai, kai žmogus žino, pavyzdžiui, kad jam reikia būtent universalo ar didesnio pravažumo (SUV) automobilio, kokius degalus į automobilio baką jis nori pilti, ir svarbiausia, kokią sumą pinigų automobiliui pirkti nori skirti", – dėstė pašnekovas.
Reikėtų nepamiršti, kad į maksimalią sumą, kurią ruošiamasi išleisti automobiliui pirkti, reikėtų įtraukti ir išlaidas papildomai automobilio apžiūrai ir pirmosioms minimalioms techninėms išlaidoms – techninei apžiūrai, draudimui, techninei būklei patikrinti, automobilio skysčiams keisti ir, žinoma, pirmajam pilnam bakui degalų. Juk dažniausiai naudoto automobilio pardavėjas jį palieka su šlakeliu degalų bake.
Dar vienas svarbus dalykas, kad neapsigautumėte susiviliojęs pernelyg pigiu automobiliu, – pasidomėti norimo automobilio vidutine rinkos kaina. Jeigu išsirinkto automobilio kaina gerokai mažesnė nei rinkos kaina, tai pirmas įspėjimas, kad automobiliui ne viskas gerai.
Kuo daugiau aiškumo
V. Naujanis tiek pardavėjams, tiek pirkėjams patarė nebijoti užsukti į automobilių remonto dirbtuves, kad abi pusės, sudarius sandorį, liktų patenkintos. Jau nebe pirmus metus galioja tvarka, kai pildant automobilio pirkimo-pardavimo sutartį reikia nurodyti ir esančius trūkumus. "Kartais apie transporto priemonės trūkumus nežino ne tik automobilio pirkėjas, bet ir pardavėjas, todėl nuodugnus automobilio patikrinimas autoservise abiem pusėms leis jaustis ramiau", – įsitikinęs V. Naujanis.
Dar vienas patarimas, kurio nederėtų pamiršti, – automobilio pardavėjas, jeigu perkama transporto priemonė atvežta iš užsienio, turėtų palaukti, kol automobilis sėkmingai įveiks techninės apžiūros procedūrą. "Neturėtų būti taip, kad būsimas automobilio savininkas paliekamas vienas atlikti visas su automobilio registravimu susijusias procedūras. Pasitaiko atvejų, kai sužinoma, kad naujai į Lietuvą atvežtas automobilis yra areštuotas užsienyje. Gal ankstesnis savininkas turėjo skolų ir automobilį areštavo antstoliai, o gal transporto priemonė vogta. Dabar po truputį tampa įprasta, kad automobilio pardavėjas nepalieka visų automobilio registracijos procedūrų pirkėjui, o kartais net pasirūpina sutvarkyti visus formalumus", – kalbėjo "Kauno turgaus" vadovas.
Jis patarė, sudarant transporto priemonės pirkimo-pardavimo sutartį, joje aprašyti kuo daugiau dalykų, susijusių su automobiliu, ir jokiu būdu nepasiduoti pardavėjo raginimams nurodyti mažesnę automobilio kainą. "Taip pažeidžiamos tampa abi pusės. Jeigu bus pradėtos reikšti pretenzijos dėl automobilio būklės, gali kilti problemų. Kuo daugiau tiesos, tuo geriau", – apibendrino V. Naujanis.
Keli patarimai
Pateikiame ir svarbiausius dalykus, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį renkantis naudotą automobilį.
Pirmiausia, apžiūrinėdami automobilį, aplink jį apeikite ne vieną ratą – automobilis turi būti tolygiai nudažytas, o tarpeliai tarp automobilio detalių turi būti vienodi. Jeigu automobilio išorė didesnių įtarimų nesukėlė, sėskite į savo darbo vietą – salonas turi būti tvarkingas – vairuotojo sėdynė, vairas ir pedalai neturi būti nutrinti.
Kol bandote surasti patogią poziciją prie vairo, patikrinkite, ar tinkamai veikia multimedijos įrenginiai – magnetola, laisvųjų rankų įranga, nes jeigu ji veikia netinkamai, tai gali pareikalauti nemenkų papildomų išlaidų.
Žinoma, neapžiūrinėkite automobilio tyloje – įjunkite jo variklį. Pasiklausykite, ar gerai suka starteris, ar užsidega visos skydelio lemputės, ar gerai ir be pašalinių garsų dirba variklis. Leiskite varikliui padirbti ilgesnį laiką, o pakėlę variklio dangtį atkreipkite dėmesį, ar automobilio variklis nėra tepaluotas, ar neprasisunkia skysčiai, ar dažais neapipurkšti laidai.
Paprašykite, kad būtų leista automobiliu nuvažiuoti bent 20–30 km. Kelionės metu įtempkite visus jutimus – ar automobilis važiuoja stabiliai, ar negirdėti bildesių, ar į rankų judesius tinkamai reaguoja vairo mechanizmas, ar automobilį galima stabdyti efektyviai. Po trumpos kelionės vėl atkelkite variklio dangtį, pažvelkite, kaip dabar atrodo automobilis, – viena, kai variklis dirba laisvomis apsukomis, visai kas kita, kai jam suteikiamas krūvis. Be abejo, nepamirškite apžiūrėti ir bagažinės turinio – geras pardavėjas ten turėtų būti palikęs atsarginį ratą, avarinio sustojimo trikampį, gesintuvą, vaistinėlę. Jeigu didesnių trūkumų neaptikote, pats metas sukti automobilio ratus automobilių serviso link ir automobilio apžiūrą patikėti specialistams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...