- Artūras Ketlerius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vertinant statistiką, Lietuvos įmonės ir organizacijos tradiciškai renkasi vokiškus automobilius. Visgi išvažiavę į miestų gatves galime sutikti daugybės skirtingų gamintojų transportų priemonių. Jomis kasdien važinėja kurjeriai, meistrai, vadybininkai ar vadovai. Pasak automobilių nuomos ir lizingo bendrovės „Avis Lietuva“ regiono pardavimų ir rinkodaros vadovės Lauros Tomkevičienės, priešingai nei renkantis automobilį asmeninėms reikmėms, kaina, dizainas ar gamintojo vardas verslui nėra pagrindiniai kriterijai formuojant autoparką.
Bendrovės atstovė pastebi, kad šiandien verslo klientų požiūris niekuo nebesiskiria nuo Vakarų šalių. Anot L. Tomkevičienės, nemažai verslininkų jau suprato, kad už nepamatuojamą prestižo ar solidumo reikšmę jiems yra svarbesni racionalūs kriterijai.
Išlaidos autoparko priežiūrai. „Dabar kur kas labiau nei kaina yra vertinamos viso laikotarpio eksploatavimo išlaidos, kurias sudaro serviso paslaugų ir detalių kaina, išlaidos draudimui, kuro sąnaudos ir kt. Labai svarbu iš anksto jas tiksliai apskaičiuoti ir numatyti, kokį biudžetą įmonė planuoja skirti transporto priežiūrai. Tai padeda išvengti netikėtumų ateityje, galinčių pasibaigti finansiniais nuostoliais“, – sako L. Tomkevičienė.
Anglies dioksido emisija. „Skaičiuojama, kad kelių transporto priemonės išmeta maždaug vieną penktadalį viso ES išmetamo anglies dioksido, kuris yra pagrindinės šiltnamio efektą sukeliančios dujos. Šis rodiklis ypač aktualus Lietuvoje veikiančių tarptautinių bendrovių padaliniuose, kur autoparkams taikomi labai konkretūs reikalavimai, nustatyti įmonės vadovybės sprendimu“, – pastebi įmonės atstovė.
Vairuotojo darbo vieta ir jos įranga. Pasak pašnekovės, kai kurių profesijų atstovams automobilyje tenka praleisti visą darbo dieną arba įveikti didelius atstumus. Suprasdami, kokią reikšmę sveikatai ir darbo produktyvumui turi patogus automobilis, įmonių vadovai vis dažniau atsižvelgia į automobilius vairuosiančių darbuotojų poreikius ir pasiūlymus. „Tokie parametrai, kaip sėdynes patogumas, matomumas, salono erdvumas, dėtuvių kiekis salone daiktams ir jų išdėstymas, tampa vis reikšmingesni renkantis mašinos modelį“, – sako ji.
Automobilio saugumas. Kaip pastebi „Avis Lietuva“ atstovė, šis kriterijus taip pat sulaukia vis daugiau įmonių dėmesio. „Suprasdami, kad komerciniams tikslams skirta transporto priemonė bus naudojama intensyviai, vis daugiau verslininkų dėmesį kreipia ir į saugumo kriterijų. Oro pagalvių skaičius automobilyje tikrai nėra pirmas klausimas iš klientų lūpų, bet palyginus esamą situaciją ir buvusią prieš dešimtmetį, kai saugumas apskritai mažai kam rūpėjo, požiūris tikrai pasikeitė“, – komentuoja specialistė.
Variklio tipas. Jeigu automobiliai įmonei būtini daugiausia važinėti mieste, neverta rinktis dyzelinių automobilių, nes jie labiau teršia orą. Tokiai įmonei bendrovė siūlo rinktis automobilius hibridiniu varikliu. Pagal tai pasirenkami ir tokių automobilių gamintojai. Pašnekovė pastebi, kad populiarėja kompaktiškesni automobiliai, taupantys pinigus draudimui bei kasdienei eksploatacijai. Sudarant sandorius drąsiau žiūrima į mažalitražius bei mažesnio cilindrų skaičiaus variklius.
Darbuotojo šeimos poreikiai. „Automobilis atlieka dvejopą vaidmenį – iš vienos pusės tai yra darbo, iš kitos pusės – skatinimo priemonė. Darbdaviai stengiasi klausti būsimų darbuotojų, koks jų poreikis automobiliui ir išrinkti reikiamą. Atsižvelgiama į darbuotojų šeimos sudėtį, pomėgius, net augintinių skaičių“, – pastebi specialistė.
Įmonės vertybių atitikimas. L. Tomkevičienė teigia, kad formuojamas įmonių autoparkas šiandien derinamas ir prie deklaruojamų organizacijos vertybių: „Garsiai apie efektyvų išteklių valdymą ir draugiškumą aplinkai kalbančios įmonės darbuotojai atrodytų tiesiog keistai vairuodami didelius ir galingus visureigius mieste. Apie tai susimąstoma ir priimant sprendimą dėl automobilių, skirtų darbuotojams“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą10
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi53
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?16
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...