- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
Automobilių dizainas keičiasi panašiu principu kaip ir drabužių, pastatų ar kitų daiktų išvaizda. Kiekvienam laikotarpiui galima pritaikyti specifines tendencijas, kurios laikui bėgant išnyksta, o po kelių dešimtmečių dalis jų grįžta arba būna pamirštamos visam laikui.
Interjere – technologijų įtaka
Automobilių dizaine didelį vaidmenį vaidina technologijos. Jeigu 1980-aisiais automobilio centrinėje konsolėje būdavo keli mygtukai radijo įjungimui bei ventiliacijos padėties nustatymui, tai pirmajame šio amžiaus dešimtmetyje jų kiekis padidėjo dešimtimis kartų. Didėjant įvairių funkcijų kiekiui, kiekvienos jų valdymui reikalingas atskiras mygtukas, o išpopuliarėjus telefonams, kai kurie gamintojai įterpdavo visą skaičių klaviatūrą.
Šiandien vyksta atvirkštinė tendencija – mygtukų skaičius automobiliuose mažėja. Daugelio funkcijų valdymas persikelia į ekranus, o mygtukai dažniau tampa tik interjero dizaino elementu. Pavyzdžiui, „Peugeot 3008“ pianiną primenantis subtilus mygtukų išdėstymas buvo įvertintas daugybėje dizaino konkursų, tarp jų ir prestižinio „Red Dot“ bei „Lietuvos metų automobilio 2017“. Šiame modelyje mygtukai įmontuoti taip išmaniai, kad jų praktiškai nesimato ir žvelgiant į centrinę konsolę iš toliau, jie atrodo tik kaip originalus dizaino elementas.
Suderinti praktiškumą ir ekonomiją
Automobilio išorėje dizaineriai turi dar daugiau iššūkių, o prie jų sprendimų prisijungia ir inžinieriai. Padidinto pravažumo automobilių populiarumas auga valandomis, tačiau panašiu tempu griežtėja ir ekologijos reikalavimai. Ne paslaptis, kad būtent didelį, aukštą ir galingą automobilį priversti vartoti mažai degalų yra labai sudėtinga.
Čia receptai yra labai įvairūs: nuo nedidelio darbinio tūrio variklių su turbinomis montavimo iki minimalų oro pasipriešinimą turinčio kėbulo, kas paverčia padidinto pravažumo automobilį ne tokiu ir patikimu kelionėse sunkiai įveikiamais keliais. Juk vienas esminių automobilio elementų prastame kelyje yra atstumas nuo žemės iki žemiausios kėbulo dalies (dar vadinamas prošvaisa) – būtent jo dydis riboja galimybę įveikti įvairaus aukščio kliūtis.
„Peugeot“ šioje srityje pasielgė kitaip nei daugelis gamintojų, mažinančių atstumą tarp žemės ir kėbulo vardan aerodinamikos. Prancūzai naujųjų krosoverių 3008 ir 5008 prošvaisą išlaikė aukštą, tačiau paliko tik du varančiuosius ratus. Kad su tokia komponuote įmanoma pasiekti aukštų rezultatų, „Peugeot“ įrodo Dakaro ralyje, kur pastaraisiais metais įmonės gaminamiems dviem ratais varomiems visureigiams nėra lygių.
Anot „Peugeot“, krosoveriams dviejų varančių ratų pakanka: saugumas ir pravažumas mieste nuo to nesumažėja, o prastame kelyje gelbėja didelė prošvaisa bei išmanios elektroninės galios perdavimo į ratus sistemos.
Didelė įtaka pasirinkimui
Dizainas turi didelę įtaką automobilio pasirinkimui – tą patvirtins bet kuris pardavėjas. Būtent išvaizda neretai nulemia spontaniškus pirkinius ir, nors automobilių srityje tokių yra mažiau nei kitose, dizainas čia turi didelę įtaką.
Su tokiu teiginiu sutinka „Peugeot 3008“ automobilį vairuojantis Žydrūnas Savickas. Jo manymu, dizainas yra svarbus daugeliui žmonių – juk būtent automobilio išorė pirma patraukia dėmesį, o laikas nagrinėti techninius parametrus ateina vėliau.
Galiūnas pabrėžia, jog dizainas yra individualus dalykas ir tai, kas patinka vieniems, gali nebūti patrauklu kitiems.
„Man pačiam tiek kalbant apie pasirenkamus automobilius, tiek kitose srityse, niekada nebūna svarbi kitų nuomonė – man svarbi mano nuomonė. Aš nelabai vertinu žmones pagal jų vairuojamus automobilius. Man tai niekada nebuvo numeris vienas – kažkokio specifinio automobilio vairavimas tik dėl statuso man nelabai suprantamas“, - savo požiūrį aiškina stipriausias pasaulio žmogus.
Ateityje – nauji iššūkiai
Automobilių dizaineriams jau dabar tenka spręsti įvairius uždavinius, kaip įkomponuoti naujausias technologijas. Pavyzdžiui, kaip įrengti savavaldžių automobilių interjerą?
Dabar bandomi koncepciniai modeliai, kuriuose pagrindiniai valdymo prietaisai kaip vairas, pedalai ar pavarų svirtis gali arba būti prieinami vairuotojui, arba pasislėpti taip, kad automobilio salonas primintų svetainę su keliais foteliais.
Panašus principas buvo pritaikytas 2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje pristatytame „Peugeot Instinct“ koncepciniame modelyje. Automobilis gali būti valdomas vairuotojo arba keliauti autonomiškai ir pagal keleivių nuotaiką pritaikyti sėdynių konfigūracijas, apšvietimą ir važiavimo režimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?40
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...