- LRT radijo laida „Aktualijų studija“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kad ir kaip erzintų stovėjimas automobilių spūstyje, neišmintinga dėl to pykti. Verčiau pastebėti kitus žmones ir, pagavus akių kontaktą, jiems nusišypsoti, LRT RADIJUI sako Nacionalinio automobilių klubo vadovas, lenktynininkas Benediktas Vanagas. Kunigas, policijos kapelionas Algirdas Toliatas teigia, kad spūstys ar nepagarbus kitų vairavimas yra neišvengiamas dalykas, bet galima pasirinkti, kaip į tai reaguoti.
Siūlo išnaudoti laiką spūstyse
Tai, kaip sekasi ramiai vairuoti ir neprarasti savitvardos per didžiausias spūstis, priklauso nuo nusiteikimo, LRT RADIJUI sako A. Toliatas. Kaip teigia jis, viskas priklauso nuo požiūrio: „Galima pykti, kad vėluojama, kažkas lenda su savo automobiliais. Tačiau galima į tai žiūrėti kaip į neišvengiamą dalyką. Jei jau esu spūstyje, galiu kitaip išnaudoti tą laiką – pabūti su savimi, prisiminti brangius žmones.“
Pasak A. Toliato, tinkamai nusiteikus galima keliauti su ramybe. „Vietoje to, kad keiktumei kitus, reikėtų už juos melstis. Tai būtų geriausia – jei važiuodami vieni kitus laimintume, o ne keiktume“, – tikina pašnekovas.
B. Vanagas teigia, kad, patekęs į spūstį, tampa stebėtoju: „Man patinka stebėti žmones, matau daug įvairių gyvenimų. Jei sėdžiu spūstyje ir pagaunu akių kontaktą, stengiuosi nusišypsoti. Šypsena – geriausias įmanomas ginklas, jei kalbama apie ginklus. Per šypseną prasideda tikras santykis. “
Anot B. Vanago, net ir įstrigus spūstyje galima remtis rytų filosofija, kurioje teigiama, kad neišmintinga bijoti neišvengiamo. „Kitaip tariant, spūstis kelyje jau yra, nepaisant to, ar vairuotojas nervinsis, ar ne. Neišmintinga nervintis, nes situacijos tai nekeičia“, – aiškina lenktynininkas.
Jei jau esu spūstyje, galiu kitaip išnaudoti tą laiką – pabūti su savimi, prisiminti brangius žmones.
Nervintis ir pykti – kiekvieno pasirinkimas
A. Toliatas teigia, kad kartais šypsena kitam vairuotojui spūstyje gali pasirodyti pašaipi, nes Lietuvoje nėra tokio įpročio: „Mūsų šalyje dažnai manoma, kad šypsomasi iš išskaičiavimo ar šaipantis. Čia labai gaji patyčių kultūra, todėl atsiranda natūrali gynyba. Jei kitas šypsosi, manoma, kad jis galvoja kažką blogo. Manau, kad jei žmonės ims bendrauti šypsenomis, o ne pykčiu, sumažės ir eismo įvykių. Taip nebesipyksime, neskubėsime, praleisime kitus automobilius.“
B. Vanago manymu, sudėtinga vairuoti rudenį, kai trukdo įvairios aplinkybės. „Svarbiausia yra padaryti išvadas ir keliauti toliau būnant geresniu žmogumi. Daug problemų kelia susierzinimas keliuose. Pavyzdžiui, manęs neerzina niekas. Reikia įsidėmėti vieną dalyką – įžeisti neįmanoma, galima tik įsižeisti. Tavęs nenervina niekas, nebent nusprendei, kad tave nervina. Susierzinti – žmogaus pasirinkimas“, – aiškina pašnekovas.
A. Toliatas, paklaustas, ką daryti supykus vairuojant, teigia, kad tai taip pat priklauso nuo asmeninio požiūrio į situaciją: „Kartais kitų elgesys priimamas tarsi puolimas, net kai žmogus atsistoja netinkamoje vietoje. Jei suasmeniname, kad tai specialiai mums taip padarė, užėmė vietą ar pan., reaguojame piktai. Tačiau galima į tai pažvelgti ir žmogiškai. Mane patį labai erzina nepagarbus, grubus vairavimas. Tuo metu susinervinu, bet apmąstau, ar tikrai to reikia.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?53
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...