- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirkdami automobilį daugiau nei pusė – 52 proc. – lietuvių rizikuoja įsigyti vogtą prekę, t.y. jie nepatikrina, ar automobilis neturi teisinių bei kitų apribojimų. Tokius rezultatus parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo šalyje Autoplius.lt rugsėjį atlikta apklausa. Kad taip nenutiktų, prieš įsigyjant automobilį pravartu pasikonsultuoti su transporto priemones išmanančiais bičiuliais ar specialistais, tačiau net 44 proc. lietuvių to nedaro – pasikliauna tik savimi.
Mato Buzelio, Autoplius.lt plėtros vadovo teigimu, lietuviai yra patiklūs pirkėjai ir geriau pasitikės savimi arba pardavėjais, kurie ne visada būna sąžiningi, nei paprašys kitų žmonių – draugų, šeimos narių ar pažįstamų – patarimo ir pagalbos.
„Svarbiausia perkant automobilį neskubėti ir apie transporto priemonę susižinoti kuo daugiau informacijos. Atidžiai patikrinkite ne tik automobilio techninę būklę, bet ir dokumentus. Tą geriausia daryti su automobilius išmanančiais ekspertais. Tai užkirs kelią nemaloniai situacijai, kuomet pavėluotai pastebėsite defektą ar gedimą, apie kurį pardavėjas, žinoma, nutylėjo. Ar dar blogiau – sužinosite, kad automobilis nepriklauso parduodančiajam asmeniui“, – pataria M. Buzelis.
Pirkėjams žinios apie automobilius – nesvarbios
Apklausa rodo, kad pirkdami automobilį su išmanančiais draugais konsultavosi tik 29 proc., o su specialistais – dar mažiau – šeštadalis apklaustųjų. Tik 12 proc. vairuotojų patarimo, pagalbos ir nuomonės kreipėsi į vyrą ar žmoną, šeimos narius ar giminaičius.
Automobilių rinkos eksperto teigimu, situacija paradoksali – pirkdami automobilį lietuviai konsultuotis nelinkę. Nors kas antras apklausos dalyvis prisipažino, kad jų žinios, reikalingos perkant naują automobilį, yra vidutinės arba prastos.
Pirkdami automobilį net 66 proc. lietuvių nepatikrina jo servise. Prieš ketverius metus taip teigė 7 proc. mažiau apklausos dalyvių. Toks aplaidumas gali brangiai kainuoti.
„Jei nusipirkote transporto priemonę prieš tai neatlikę kruopščios techninės apžiūros servise, vėliau gali nutikti taip, jog teks investuoti papildomą sumą į jos remontą. Todėl geriau skirti dalį pinigų apžiūrai nei vėliau gailėtis dėl sugedusio automobilio“, – pataria Autoplius.lt plėtros vadovas. Specialistas priduria, jog prieš pirkimą, apžiūros metu nustatyti trūkumai taip pat suteikia daugiau laisvės deryboms.
Į apžiūrą – su grynaisiais
Kad lietuviai yra patiklūs, rodo ir jų elgesys važiuojant į susitikimą su pardavėju. Kaip rodo apklausa, kas ketvirtas Lietuvos vairuotojas į susitikimą, kur bus apžiūrima transporto priemonė, vežasi ir visą reikalingą grynųjų pinigų sumą. Prieš metus taip elgdavosi tik kas penktas vairuotojas.
Užstatą į apžiūrą vežasi 29 proc. respondentų, o banko kortelę pasiima dar mažiau – 22 proc. vairuotojų. Mato Buzelio teigimu, susitikimo metu turėti tik banko kortelę arba tik užstatą yra kur kas saugiau nei vežtis visą pinigų sumą grynaisiais.
„Važiuojant apžiūrėti automobilio, vežtis visą reikalingą sumą tikrai neverta – pakanka turėti pinigų užstatui arba banko kortelę. Juolab, kad nutarus pirkti automobilį, visada galėsite nuvykti su pardavėju iki artimiausio banko ir pinigus išsigryninti. Beje, susitinkant su pardavėju svarbu pagalvoti ir apie vietą, kurioje apžiūrėsite automobilį. Patartina tą daryti viešoje vietoje ir šviesiu paros metu. Taip bus saugiau, o ne gana to, geriausiai matysite, ar kėbulas nesurūdijęs, neturi įlenkimų, ar nenusilupę dažai“, – teigia M. Buzelis.
Paklausti, kur įsigijo ar planuoja įsigyti automobilį, didžioji dalis (beveik 63 proc.) lietuvių nurodė klasifikuotus skelbimų portalus internete, beveik ketvirtadalis (24 proc.) transporto priemonės ieško automobilių turguje, o tik 2,3 proc. – naujų automobilių salonuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...