- LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ekspertai sako, kad išvažiavus su netinkamai pripūstomis padangomis, kelionė gali apkarsti. LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ atliko eksperimentą ir palygino, kaip automobilis manevruoja su pripūstomis ir nuleistomis padangomis. Ar tikrai yra skirtumas?
Nepilsi – nevažiuosi. Tą kaip 2x2 žino kiekvienas vairuotojas. Labiau išsiblaškiusiems akivaizdų faktą primena prieš akis „iššokantis“ degalinės vaizdas.
Nepūsi – taip pat nevažiuosi. Tokį perspėjimą prietaisų skydelyje kartais išvysta naujesnių automobilių savininkai. Ne tokių išmanių transporto priemonių vairuotojams belieka susivokti patiems: kada pūsti, kur pūsti ir kiek pūsti.
Juokas juokais, bet tuščiomis padangomis tikrai toli nenuvažiuosi. Nors šiais laikais automobiliai tampa vis išmanesni, vairuotojai dar gali, o gal net privalėtų mokėti pasitikrinti elementarius dalykus. Pavyzdžiui, langų plovimo, aušinimo ir stabdžių skysčio kiekį arba oro slėgį padangose.
Kaip parodė tyrimai, apie 40 proc. Europos vairuotojų važinėja ne visai pripūstomis padangomis. Europos Sąjungos nurodymu nuo 2014 m. naujuose automobilių modeliuose turi būti įrengta padangų slėgio kontrolės sistema.
Kas dvi savaites arba per kas antrą vizitą į degalinę ir prieš ilgesnę kelionę – tokiu dažnumu reikėtų tikrinti oro slėgį padangose. Kas būtų, jei į šias taisykles numotume ranka, atsako ekspertas.
„Visiškai kitaip dėvisi padanga. Jei joje per mažo slėgio, deformuojasi jos kraštai. Jei padanga pripūsta per daug – dirba tik vidinė padangos dalis, ji išsigaubia. Abiem atvejais neturi optimalaus sukibimo, padanga dėvisi gerokai labiau, greičiau įkaista“, – paaiškino Renaldas Gabartas, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas.
LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ nusprendė atlikti eksperimentą ir patikrinti, ar tikrai važiuojant su per mažai pripūstomis padangomis jos kaista.
Eksperimentą žiūrėkite laidos reportaže.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?15
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...