- Parengė Valentinas Beržiūnas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naftininkai gali nesukti sau galvos dėl vadinamosios elektromobilių revoliucijos – energetikos ekspertų teigimu, artimiausius du dešimtmečius elektromobilių paklausa nebus tokia ženkli, kaip dabar priimta manyti.
Neįmanoma aplenkti
"Facts Global Energy" (FGE) analitikai, atsižvelgę į pastarųjų metų tendencijas, prognozuoja, jog elektromobilių pasaulio keliuose iki 2040 m. padaugės iki 1,8 mlrd. Vadinasi, jie sudarys tik apie 10 proc. visų transporto priemonių, o hibridinius variklius turintys automobiliai – 20 proc. viso jų skaičiaus.
Automobilių gamyba pasaulyje pastarąjį dešimtmetį didėjo vidutiniškai 2 mln. kasmet. Net jei visą šį prieaugį sudarytų elektromobiliai, jų lyginamasis svoris nebus pakankamas esminiam naftos poreikio kritimui.
Būtinos subsidijos
FGE ekspertų parengtoje ataskaitoje pažymima, jog elektromobilių gamybos lyderio "Tesla" greitos pergalės prieš konkurentus bei naftos eros saulėlydžio pranašautojai remiasi gausybe prielaidų ir pernelyg paviršutiniškai vertina realybę.
Pavyzdžiui, elektromobilių įsigalėjimas be dosnios vyriausybių paramos yra sunkiai įmanomas. Mat elektromobilių kainos – gana didelės, lyginant su transporto priemonėmis, kurioms skirti įprasti degalai.
Paramą elektromobiliams aktyviai skiria naftos gausi Norvegija – dabar ši Skandinavijos šalis yra lyderė pasaulyje pagal elektromobilių vartojimo augimą bei vienam gyventojui tenkantį jų skaičių. Danijos valdžiai tokios politikos nuo praėjusių metų atsisakius, elektromobilių pardavimai šalyje krito net 80 proc.
Be to, elektromobilių gamybos bumui būtinas esminis akumuliatorių technologijų proveržis, tačiau kol kas šis progresas pernelyg lėtas, todėl taip pat lėtai mažėja jų savikaina.
Per daug kliūčių
Pagaliau visame pasaulyje juntamas susižavėjimas visureigiais. Išaugę jų pardavimai užtikrina solidžią benzino ir dyzelino paklausą, o atsižvelgiant į tai, kad naftos kainų šuolis artimiausiais metais yra menkai tikėtinas, galima spėti, jog daugiau degalų vartojantys visureigiai išliks populiarūs.
Dar vienas barjeras visuotiniam elektromobilių išpopuliarėjimui – savikainos mažėjimą stabdanti ribota gamyba. Pernai pasaulyje pagaminta mažiau nei 0,5 mln. elektromobilių, o automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos pajėgumai šiuo metu viršija 70 mln. per metus.
Masiniam pasaulio gyventojų persėdimui į elektromobilius būtina puikiai išvystyta akumuliatorių įkrovimo stotelių infrastruktūra, kuriai pasiekti būtina ne tik valstybinė, bet ir gamintojų parama.
Lietuvoje populiarumas auga
Pernai Susisiekimo ministerija kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija parengė projektą, kuriame numatytas apie 3 mln. eurų ES finansavimas elektromobilių infrastruktūros plėtrai šalies magistraliniuose keliuose ir miestuose. Planuojama, kad šiais metais bus pradėta įrengti daugiau nei 150 elektromobilių įkrovimo stotelių šalies miestuose ir per 30 magistraliniuose keliuose. Per pastaruosius metus elektromobilių parkas išaugo beveik dvigubai – tikimasi, kad iki 2025 m. visi įregistruoti nauji elektromobiliai Lietuvoje sudarys apie 10 proc. per metus parduodamų naujų automobilių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą7
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...