Hibridinis „Porsche 919“ – greitesnis už „Formulę 1“

  • Teksto dydis:

Praėjusiais metais Le Mano 24 valandų lenktynėse nugalėjęs „Porsche 919 Hybrid“ automobilis nuo šiol – ir Belgijos „Spa“ trasos rekordininkas. Neelas Janis 7,004 km ilgio Belgijos trasą, kurioje kasmet vyksta ir pasaulio automobilių sporto karalienės – „Formulės 1“ lenktynės – įveikė per 1 min. 41,77 sek. ir pagerino 2017-aisiais Lewiso Hamiltono su „Mercedes F1 Q07 Hybrid“ pasiektą rezultatą.

Praėjusių metų balandžio 26-ąją L. Hamiltono „Formulės 1“ kvalifikacijoje užfiksuotas 1 min. 42,553 sek. laikas jam garantavo pirmą vietą lenktynių starto rikiuotėje ir buvo geriausias pasiekimas trasoje iki 2018-ųjų balandžio 9 dienos.

„Porsche 919 Hybrid“ savo galimybes įrodė Le Mano 24 valandų lenktynėse, kur šventė pergalę trejus metus iš eilės. Tai ne priežastis nustoti tobulėti – priešingai, motyvacija siekti naujų tikslų yra dar didesnė ir ją geriausiai įrodo šis pasiekimas. Pagerinti „Formulės 1“ rekordą yra stulbinantis pasiekimas. Tai geriausias įrodymas, kad „Porsche“ eina teisingu keliu diegdama naujausias technologijas į sportinius ir kasdieninius automobilius“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centro vadovė Rasa Klimavičiūtė.

Inžinierių svajonė

Didžiausias rekordinio rato metu „Porsche 919 Hybrid“ pasiektas greitis – 359 km/val., o vidutinis – 245,61 km/val. Rekordinis ratas buvo pradėtas 10.23 val. vietos laiku, oro temperatūra tuomet siekė 11 laipsnių šilumos, o trasos – 13.

Šis pasiekimas įrodo, kad „Porsche“ inžinieriai sugebėjo sukurti ne tik itin patikimą, bet ir išskirtinai greitą automobilį. Gamintojas 2015–2017 m. nugalėjo prestižinėse Le Mano 24 val. lenktynėse, o tais metais vykusiuose pasaulio ilgų distancijų čempionatuose (angl. World Endurance Championship, WEC) iškovojo pergales vairuotojų ir komandinėse įskaitose.

„Naujasis „919 Evo“ yra įspūdingas. Be abejonės, tai greičiausias kada nors mano vairuotas automobilis. Sukibimo lygis man yra visiškai naujame lygyje, negalėjau tokio įsivaizduoti anksčiau. Greitis, prie kurio viskas įvyksta viename rate, su „919 Evo“ yra toks, kad mano reakcija turi būti visiškai kitokia nei esu įpratęs“, – pasakojo rekordo autorius, 34-ių metų šveicaras N. Janis.

„Porsche“ pasiektas rezultatas yra ne tik 0,783 sek. geresnis už praėjusių metų pasiekimą „Formulėje 1“. „919 Hybrid Evo“ pagerino ankstesnio modelio pasiekimą „Spa“ trasoje net 12 sekundžių. Toks progresas – kiekvienos inžinierių komandos svajonė.

Galimybės dar didesnės

Kaip aiškina lenktynininkas ir „Porsche Racing Academy“ vadovas Robertas Kupčikas, Le Mano 24 val. ir kitose ilgų distancijų pasaulio čempionato lenktynėse „Porsche 919 Hybrid“ negali atskleisti visų savo galimybių – siekdami suvienodinti konkurentų pajėgumą, varžybų organizatoriai sukuria apribojimus, mažinančius kai kurių automobilių potencialą. Kas įvyksta nuėmus tuos apribojimus, „Porsche“ puikiai pademonstravo „Spa“. Pasak komandos inžinierių, net ir per tris dienas Belgijoje „Porsche 919 Hybrid Evo“ neatskleidė visų savo galimybių ir resursų dar turi.

Rekordą pavyko pasiekti tuo pačiu automobiliu, kuriuo buvo varžomasi 2017-ųjų WEC sezone. „Porsche“ inžinieriai atliko kelis patobulinimus, kurie bus naudojami šių metų sezone, nežymiai buvo modifikuota aerodinamika. Tuo tarpu variklio konstrukcija liko ta pati, tik jo valdymo kompiuterio nustatymai buvo modifikuoti norint pašalinti WEC varžybose naudojamus ribotuvus.

„Porsche 919 Hybrid“ galią suteikia 2 litrų darbinio tūrio turbininis V4 variklis bei dvi skirtingos energijos susigrąžinimo sistemos – viena kaupia stabdymo metu susidarančią energiją, kita – išmetimo sistemos. Vidaus degimo variklis yra sujungtas su galiniais ratais, o elektrinis varo priekinius. Taip galinių ratų pavarą turintis automobilis, kai reikia maksimalaus sukibimo bėgėjantis, tampa varomas visais keturiais.

Apribojimai varžo

WEC varžybose automobilių galimybės vienodinamos ribojant sunaudojamą degalų kiekį. 2017-ųjų etape „Spa“ trasoje „Porsche 919 Hybrid“ galėjo suvartoti 2,464 l (1,784 kg) viename rate, tuomet V4 variklis pasiekė apie 500 AG. Išlaisvintas nuo kiekio apribojimų, tačiau naudodamas tuos pačius lenktyninius degalus, V4 variklis pasiekia jau apie 720 AG.

Ilgų distancijų varžybose ribojama ne tik benzininio variklio, bet ir energijos susigrąžinimo sistemos galia. 2017-ųjų etape „Spa“ ši sistema galėjo perduoti į ratus 6,37 megadžaulio energijos – tai kur kas mažiau nei ji gali. Rekordinio rato metu N. Janis turėjo 8,49 megadžaulio, padidinusio elektrinio variklio galią nuo 400 iki 440 AG.

Iš reguliavimo pančių buvo išlaisvinta ir aerodinamika. Naujas priekinis difuzorius kartu su nauju ir labai dideliu galiniu oro aptaku yra reguliuojami automatiškai, priklausomai nuo „919 Hybrid Evo“ greičio. Atlikus dar kelis patobulinimus aerodinamikoje, inžinieriams pavyko padidinti prispaudžiamąją galią 53 procentais, lyginant su 2017-aisiais WEC lenktynėse „Spa“ naudotu modeliu.

„Porsche 919 Hybrid Evo“ yra daugiau nei 5 metrų ilgio bei 1,9 m pločio sportinis automobilis, tačiau jo aukštis – vos 1,05 m, sveria jis tik 849 kg, jo degalų bakas – 62,3 l. Siekiant kuo geresnio vieno rato įveikimo laiko ir norint sumažinti automobilio svorį, iš jo buvo pašalinti visi trumpai distancijai nereikalingi atributai – keli jutikliai, oro kondicionierius, valytuvas, pakėlimo bei apšvietimo sistemos.

Specialias padangas šiam rekordui sukūrė „Michelin“ – sužinoję, kad „Porsche“ sukūrė didesnę prispaudžiamąją jėgą už „Formulę 1“ generuojantį automobilį, padangų gamintojai ėmėsi darbo ir sukūrė didžiulį sukibimą užtikrinančias padangas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Savivaldybėms – ES investicijos elektromobilių įkrovimo prieigoms įrengti
    Savivaldybėms – ES investicijos elektromobilių įkrovimo prieigoms įrengti

    Susisiekimo ministro Roko Masiulio įsakymu keturioms savivaldybėms – Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui – skirta Europos regioninės plėtros fondo investicijų elektromobilių įkrovimo prieigoms įrengti, iš viso 281,6 tūkst....

  • „BMW Motorrad“ pademonstravo autonominį motociklą
    „BMW Motorrad“ pademonstravo autonominį motociklą

    „BMW Motorrad Techday 2018“ renginio metu buvo pristatytas pirmasis „BMW Motorrad“ autonominis motociklas. Į renginį susirinkusių žurnalistų akivaizdoje žmogaus nevaldomas „BMW R 1200 GS“ apsuko kelis ratus „BMW ...

  • Kada Lietuvoje išpopuliarės maži automobiliai?
    Kada Lietuvoje išpopuliarės maži automobiliai?

    Pasaulio automobilių rinkoje pastebima įvairių tendencijų: populiarėja krosoveriai, menksta tradicinių sedanų pardavimas, žmonės vis dažniau ieško tokių modelių, kurie būtų tinkami ir kasdienėms kelionėms mieste, ir aktyviam laisvalaikiu...

    3
  • Eksperimentas: kaip pabalnoti plieninį žirgą?
    Eksperimentas: kaip pabalnoti plieninį žirgą?

    Yra tokios dviejų dainininkų, pasivadinusių "Žentais", dainos eilutės: "Ant keturių vėžlys ropoja, ant keturių saugu ir stabilu, ant keturių ir tu važiuoji, bet ar žinai, kad veža veža tiktai ant dviejų." VĮ "Regitra&qu...

  • Ką reiškia trys rodyklės alkotesterio ekrane?
    Ką reiškia trys rodyklės alkotesterio ekrane?

    Nors medikai teigia, kad 4 – 5 promilės ir daugiau, jau yra mirtina alkoholio koncentracija žmogui, tikrinant vairuotojų blaivumą, kartais užfiksuojami žymiai didesni promilių skaičiai. Žinoma, alkoholio poveikis žmogui yra labai individualus, ...

  • Perspėja automobilių savininkus: neatsakingas elgesys kieme brangiai kainuoja
    Perspėja automobilių savininkus: neatsakingas elgesys kieme brangiai kainuoja

    Automobilio priežiūra reikalauja ne tik atsakomybės, tačiau ir finansų. Vis tik realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar elementaraus tvarkos nežinojimo kai kurie savininkai, prižiūrėdami savo transporto priemones, be reikalo p...

    5
  • „Volkswagen“ nutraukia „Beetle“ automobilių gamybą
    „Volkswagen“ nutraukia „Beetle“ automobilių gamybą

    „Volkswagen“ koncernas nutraukia „Beetle“ gamybą. Koncerno padalinys Amerikoje ketvirtadienį paskelbė, kad paskutinysis „vabalas“ nuo konvejerio Meksikos Peublos mieste nuriedės 2019 metų liepą. ...

  • Autobusų keleiviams saugumas dar mažai rūpi
    Autobusų keleiviams saugumas dar mažai rūpi

    Viešojoje erdvėje pradėjus vis daugiau kalbėti apie saugų keliavimą tarpmiestiniais autobusais ir poreikį segtis saugos diržus, vežėjai surengė apklausą, kurios metu paaiškėjo, kad pusė keleivių nežinojo apie būtinybę segtis saug...

    1
  • „Nemuno žiede“ – broliška kova
    „Nemuno žiede“ – broliška kova

    Dvi lygos, penkios dešimtys sportininkų ir dūmų kalnai – toks trio paskutinį kartą šiemet užklups Kačerginės "Nemuno žiedo" trasą. ...

  • Nuo žiūrovų kvailumo vaistų sunku surasti
    Nuo žiūrovų kvailumo vaistų sunku surasti

    Skęstančiųjų gelbėjimas – pačių skęstančiųjų reikalas. Ši patarlė puikiai tinka apibūdinti ir kai kuriuos ralio varžybų sirgalius. Neatsakingas ir nesaugus elgesys šalia trasų, kuriomis lekia sportiniai automobiliai, mūsų ...

    3
Daugiau straipsnių