- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje hibridiniai automobiliai kol kas gerokai lenkia elektromobilius. Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija, remdamasi „Regitros“ duomenimis, skelbia, kad šių metų vasario 1 dieną Lietuvoje buvo užregistruotas 661 elektromobilis. Tuo tarpu hibridinių elektrinių automobilių buvo apie dvylika kartų daugiau. Visgi lengvieji hibridiniai automobiliai ir elektromobiliai šiuo metu sudaro tik apie 0,7 procento visų šalyje užregistruotų lengvųjų automobilių.
Pagal degalų rūšis, hibridiniai lengvieji (M1 klasės) automobiliai pasiskirsto taip: 8437 vienetai užregistruotų automobilių naudoja benziną ir elektrą arba dyzeliną ir elektrą (populiariausi iš jų: „Toyota“ – 5186 vnt., „Lexus“ – 2446 vnt.), 153 vienetai hibridų yra įkraunami iš elektros tinklo, naudojantys benziną ir elektrą. Nuo 2014 metų, hibridų skaičius išaugo penkis kartus.
„Lexus“ Baltijos šalių padalinio vadovas Andresas Aguraiuja pabrėžia, kad dažniausiai žmonės renkasi hibridinius automobilius dėl dviejų priežasčių: taupesnio degalų naudojimo ir mažesnės CO2 emisijos.
Šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis nuolat auga
Ieškoti ekologiškesnių keliavimo būdų skatina nuolat kylantys oro taršos rodikliai. Per dešimtmetį transporto išmetamų dujų kiekis Lietuvoje išaugo beveik 20 procentų. Lietuvos statistikos departamento ataskaitoje nurodoma, kad paskutiniais turimais (2015 metų) duomenimis, Lietuvoje per metus buvo išmesta 2 mln. tonų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Už daugiau nei ketvirtadalį šių dujų atsakingas transportas.
Toks augimas būdingas ne tik Lietuvai. 2017 metais Pasaulio meteorologijos organizacijos paskelbė, jog 2016 metais dėl žmonių veiklos į aplinką pateko rekordiškai didelis CO2 kiekis.
A. Aguraiujos teigimu, hibridiniai automobiliai suteikia galimybę rinktis „žalią“ keliavimo būdą. Jie itin tinka žmonėms, kurie automobilį naudoja mieste, nes, važinėjant miesto gatvėmis, hibridinės transporto priemonės variklis išnaudojamas efektyviausiai. Pavyzdžiui, „Lexus CT 200h“ važiuojant 45 km/h greičiu neišskiria nė gramo teršalų, o baterijos įsikrauna pačios, naudojant stabdymo metu regeneruojamą energiją.
Hibridai – ateitis
Dėl elektros energijos teikiamų privalumų ir gamtos tausojimo, pasaulyje vis plačiau naudojamos hibridinės technologijos, kurios taikomos ne tik lengvuosiuose automobiliuose. Neseniai Taline pristatyti hibridiniai autobusai, o šį balandį po Norvegijos fiordus keleivius pradės plukdyti keltas su hibridine varomąja sistema.
Lietuvos didžiųjų miestų autobusų parkai dar tik svarsto galimybes įsigyti hibridinių ar elektrinių autobusų. Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas pripažįsta, kad mažos taršos viešasis transportas – ateitis, tik pabrėžia, kad gamintojai privalo užtikrinti tokių transporto priemonių patikimumą. Šiuo metu „Klaipėdos autobusų parkas“ naudoja vieną hibridinį autobusą.
Galbūt greitu metu šalies gatvėmis važinės net lietuviški elektriniai autobusai. Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“ skelbia sukūrusi pirmąjį lietuvišką elektrinį autobusą „Dancer“, kuris bus pagamintas dar šiais metais ir vežios keleivius tarp Klaipėdos ir Palangos.
Apie hibridines technologijas prakalbo ir didieji lėktuvų kūrėjai. Europos lėktuvų gamintojas „Airbus“ paskelbė apie ketinimą iki 2030-ųjų pradėti gaminti hibridinius keleivinius lėktuvus. „Boeing“, viena didžiausių orlaivių gamintojų, taip pat investuoja į startuolį „Zunum Aero“, ketinantį iki 2022 metų pristatyti rinkai hibridinį vietinio susisiekimo keleivinį lėktuvą.
Specialistai pripažįsta, kad lėktuvams pereiti prie elektrinių variklių – nemenkas iššūkis, tad pradžioje bus naudojamos hibridinės technologijos. Tikimasi, kad šios inovacijos atvers naują puslapį aviacijos istorijoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?12
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...