Įspėja: per techninę apžiūrą turi degti visos lemputės

Privalomosios techninės apžiūros (TA) centrų Lietuvoje duomenimis, 7–17 metų automobilių grupėje 30–35 proc. visų trūkumų yra susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisais. Būtent dėl tokių gedimų į TA centrą gali tekti grįžti dar kartą.

Liko nepatenkintas

Į redakciją kreipėsi automobilio savininkas, papasakojęs istoriją, kuri kilo atliekant automobilio TA.

"Nuvažiavau į TA centrą, kuriame buvo patikrintas mano automobilis. Jis neturėjo jokių trūkumų, išskyrus vieną – nedegė galinis priešrūkinis žibintas. Dėl to gavau baltą lapą, kuriame buvo pateikta išvada, kad transporto priemonė neatitinka techninių reikalavimų, vadinasi, automobilio eksploatuoti negalima, kol įsižiebs galinis priešrūkinis žibintas", – pasakoja skaitytojas.

Pasak jo, nedegantis priešrūkinis žibintas negali padaryti jokios neigiamos įtakos eismo saugumui. "Juk tai ne stabdžiai, ne nusidėvėjusios padangos. Po TA kontrolierius pats pasakė, kad automobilis tvarkingas, tačiau pratęsti TA galiojimo dar dvejiems metams negali dėl nedegančio priešrūkinio žibinto", – situaciją nupasakojo pašnekovas.

Papildomos išlaidos

Pakartotinė apžiūra buvo įvertinta 2 eurais. "Kodėl TA nebuvo galima pratęsti įpareigojant mane pasikeisti lemputę?" – teiravosi skaitytojas.

Tokį pat klausimą uždavėme ir bendrovės Kauno techninės apžiūros centras direktoriui Gintarui Ciegiui. Jo teigimu, kontrolierius pasielgė teisingai ir kaip to reikalauja galiojančios TA atlikimo taisyklės.

"Lietuvos transporto saugos administracija (buvusi Valstybinė kelių transporto inspekcija) yra nustačiusi TA atlikimo taisykles ir jų negalima nepaisyti. Nedegantis priešrūkinis žibintas yra priskiriamas prie didelių trūkumų grafos, o su tokiu trūkumu transporto priemonei negalima dalyvauti eisme", – dienraščiui komentavo specialistas.

G.Ciegis neneigė, kad gali pasitaikyti atvejų, kai TA atliekantis kontrolierius gali patikėti žmogaus gerumu ir pratęsti TA galiojimą atitinkamam laikotarpiui, tačiau tokiu atveju jis pats rizikuoja užsitraukti nemalonę.

"Įsivaizduokime, kad toks automobilis bus sustabdytas netikėto patikrinimo kelyje metu. Jį sustabdę pareigūnai patikrins, ar automobilis techniškai tvarkingas, ar tinkamai veikia visi šviesos prietaisai ir aptiks nedegantį priešrūkinį žibintą. Tuomet dėl aplaidumo bus jau kaltinamas TA kontrolierius", – pasakojo pašnekovas.

Taisyklės yra taisyklės

"Žvelgdamas į šią situaciją iš žmogiškosios pusės aš suprantu, kad priešrūkinio žibinto netinkamas veikimas nekelia itin didelio pavojaus eismo saugumui, tačiau taisyklės yra taisyklės ir jų privalome laikytis. Vienam menku trūkumu atrodys neveikiantis priešrūkinis žibintas. Kitam – gabaritinės šviesos", – sakė Kauno TA centro vadovas.

Beje, kelios valandos prieš pokalbį G.Ciegį pasiekė laiškas, kuriame pranešama apie skirtą nuobaudą vienam iš Kauno TA centro kontrolierių už tai, kad transporto priemonę, kurioje neveikė papildomas stabdžių žibintas, pripažino techniškai tvarkinga.

"Vertėtų atkreipti dėmesį, kad kalba sukasi net ne apie pagrindinį stabdžių žibintą, tačiau apie papildomą, tačiau dėl savo geranoriškumo kontrolierius dabar turės atsakyti pagal Administracinių nusižengimų kodeksą. Jam gresia finansinės sankcijos", – kalbėjo direktorius.

Mintimis grįždamas prie rūko žibintų temos, jis pabrėžė, kad dabar daugelis vairuotojų rūko žibintus apskritai naudoja ne pagal paskirtį – važinėja su įjungtais ir tada, kai jų nereikia – šviesiu paros metu.

"Nutinka ir taip, kad apžiūros metu paprašytas įjungti priešrūkinius žibintus, vairuotojas net nežino, kaip tą padaryti. Tad, regis, turime ne tik prižiūrėti, ar tinkamai veikia automobilio prietaisai, bet ir tai, ar žmonės moka tinkamai jais naudotis", – kalbėjo G.Ciegis.


Šiame straipsnyje: Techninė apžiūražibintai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Tvarka

Tvarka portretas
Man džin kaip ten Norvegijoje ar Afrikoje,jus laikykites savo šalies įstatimus.Jai ir pasakys pasikeisti jus nepasikeisyte,ir toliau važinesit.Tikras vairuotojas visada pasitikrina automobili ar dega visos lemputės ir visa kita.Labai daug kelyja važioja,tai su viena fara degančia,tai nedega galines gabaritai,tokie vairuotojai yra apsileidelei,važioja kol važioja.Turi patis pasirupinti savo tvarkingumu varant į tech.apžiūra.

ziek

ziek portretas
ir skydely turi degti visos , visada

Kostia

Kostia portretas
Čia Lietuva, nori ramiai praeiti TA issimt velniop tas prieštankinės, ir ramu..
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių