- Remigijus Bielinskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdantieji nusprendė atidėti ir dar tobulinti Vyriausybės pritarimo jau sulaukusį taršių automobilių mokesčio įstatymo projektą. Jis turėtų pakeisti dabartinį automobilių registracijos mokestį. Tačiau aplinkos ministras sako, jog Vyriausybė kol kas nesirengia taisyti projekto.
Seimui ketvirtadienį planuota pateikti Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, tačiau jis išimtas iš darbotvarkės, BNS patvirtino Seimo pirmasis vicepirmininkas konservatorius Jurgis Razma.
„Dėl išėmimo sutarėme koalicijos pasitarime pirmadienį, taip pat ir mūsų frakcijoje ties tuo buvo stabtelta. Priežastys labai paprastos – manome, kad reikia dar padiskutuoti dėl pateiktų apmokestinimo principų: kiek jie yra patys teisingiausi, geriausi ir objektyvūs“, – sakė politikas.
Pasak J. Razmos, dabar Aplinkos ministerijos siūlomas taršių automobilių apmokestinimas turėtų būti koreguojamas.
Papildomas apmokestinimas yra jautrus dalykas, tai nieko tokio jei dar pasigilinsime ir pasvarstysime, nes kai pateiki Seime, jau kažkaip visuomenė supranta, kad iš esmės toks projektas ir bus priimtas.
„Papildomas apmokestinimas yra jautrus dalykas, tai nieko tokio jei dar pasigilinsime ir pasvarstysime, nes kai pateiki Seime, jau kažkaip visuomenė supranta, kad iš esmės toks projektas ir bus priimtas. Tada sunkiau išaiškinti, kai daromi esminiai pakeitimai ar grąžinama tobulinti“, – aiškino Seimo vicepirmininkas.
Aplinkos ministro Simono Gentvilo teigimu, Vyriausybė kol kas nesirengia taisyti projekto.
„Ne, nesiruošiame koreguoti. Vyriausybė vienbalsiai priėmė šį projektą ir toks, koks jis yra, bus pateikiamas Seime, o po to svarstymo stadijoje greičiausiai bus koreguojamas“, – BNS sakė ministras.
S. Gentvilo teigimo, pagrindinė projekto atidėjimo priežastis yra ne politinė, o techninė.
„Metų pabaigoje Seime susidarė spūstis įstatymų priėmime – buvo prioritetinių projektų, kurie turėjo būti užbaigti: biudžetas, interpeliacija. Tiesiog pasislinko darbotvarkė. Techninės problemos“, – aiškino ministras.
J. Razmos teigimu, pakoreguotas projektas galėtų būti teikiamas pratęstoje rudens sesijoje sausį arba kovą prasidėsiančioje pavasario sesijoje.
„Svarstymams laiko turime iki liepos. Nieko baisaus jei jis bus pateiktas ir kovo mėnesį. Sutartus koregavimus gali įregistruoti ir Seimo narių grupė, o gal ir Vyriausybė gali spręsti iš naujo, bet čia jau yra detalės“, – BNS sakė J. Razma.
Vyriausybė lapkričio pabaigoje pritarė siūlymui atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.
Planuota, kad jis būtų renkamas nuo 2023 metų ir visa apimtimi pradėtų galioti 2025 metais, iš jo tikimasi kasmet surinkti apie 170 mln. eurų pajamų.
S. Gentvilas lapkritį aiškino, kad pakeitimais siunčiama žinia, jog mažinti taršą ir nemokėti mokesčio galima nebūtinai persėdant į elektromobilį ar ant dviračio, bet ir į benzininį automobilį, nes didžioji dauguma jų savininkų mokesčio nemokės arba mokės tik simboliškai.
„Pagal dabartinį turimą parką 18 proc. automobilių nemokėtų šito taršos mokesčio, o benzininiams automobiliams iš esmės mokestis būtų mažesnis, lyginant su dyzeliniais automobiliais“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo S. Gentvilas.
Aplinkos ministerija tuomet skelbė, kad kas antras šalies vairuotojas mokėtų iki 100 eurų šio mokesčio. Vidutinis mokestis siektų 138 eurus (su 2023-2024 metais numatyta taikyti lengvata).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...