- Vytenis Kudarauskas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai ir svečiai tikriausiai ne kartą atkreipė dėmesį į viešojo transporto spalvas. Kiekvienas miestas, siekdamas savo identiteto, parenka ir autobusų bei troleibusų spalvas pagal tam tikrus kriterijus. LRT.lt pasidomėjo, kodėl Vilniaus gatvėse matome įvairių spalvų autobusus, o visi Kaune riedantys troleibusai – tik žali.
Sostinės autobusai spalvingi, bet artimiausiu metu tai pasikeis
Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai mato įvairių spalvų viešojo transporto autobusus. Naujausi yra raudoni, kiek senesni – pilki, o patys seniausi gatvėmis dar riedantys autobusai – geltoni su mėlynomis juostomis. Toks margumynas atsirado dėl labai įvairių priežasčių.
„1990-aisiais Vilniuje vyravo geltonos spalvos „Ikarus“ autobusai. Miestui perkant naujus „Karosa“ autobusus 1996–1998 m., jų apipavidalinimui galiojo Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos patvirtinta tvarka. Remiantis ja, autobusai turėjo mėlyną atpažinimo juostą, o patys, norint išlaikyti vieningumą, buvo dažomi geltona spalva.
Pilka spalva buvo pasirinkta Vilniaus miesto savivaldybės ir vežėjo sprendimu perkant naujus autobusus nuo 2003-ųjų, taip pat prieš tai buvo atlikta gyventojų apklausa, todėl visi nauji autobusai, pirkti iki 2014-ųjų, buvo dažomi pilkai. Naujiesiems sostinės autobusams pasirinkta raudona spalva, kuri yra oficiali Vilniaus miesto spalva. Nuo šiol ji vienys visus sostinės autobusus“, – kodėl ir kaip keitėsi Vilniaus miesto autobusų spalvos, pasakoja SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė.
„Iki šiol sostinės gatvėmis važinėjo daugiau nei 20-ies skirtingų spalvų autobusai. Jų buvo daug, skyrėsi ir jų modeliai. Naujoji vieninga sostinės viešojo transporto spalva – raudona. Tai ir kiti dizaino elementai yra bendras Vilniaus miesto ir Vilniaus dailės akademijos bendradarbiavimo projektas. Taip bus apipavidalinti visi 250 naujų Vilniaus autobusų, kurie sostinėje važiuoja jau nuo praėjusių metų rudens, o likusi dalis gatves pasieks per šiuos metus. Taip pat raudona spalva palaipsniui bus perdažomi ir senesni autobusai“, – LRT.lt pažymi M. Bielinytė.
Nemažą viešojo transporto dalį Vilniuje sudaro troleibusai. Kitaip nei autobusai, tiek nauji, tiek seni modeliai pasižymi tokia pat spalvine kompozicija. Dabar naudojamų spalvų ateityje keisti neplanuojama.
„Naujų, iki metų pabaigos į sostinės gatves išvažiuosiančių troleibusų dizainas išliks toks pat, kaip ir dabar – dviejų spalvų. Tačiau raudonos spalvos intarpai atitiks oficialią raudoną Vilniaus miesto spalvą, kuria bus dažomi ir autobusai“, – dabartines ir ateities sostinės troleibusų spalvas komentuoja M. Bielinytė.
Kauno viešasis transportas pasižymi vientisumu
Prieš daugiau nei dešimtmetį Kaunas nusprendė, kad viešasis miesto transportas turi įgauti savitą stilių. Todėl miestiečių buvo paprašyta išrinkti spalvą, kuria turėtų būti nudažyti naujai įsigyti autobusai. Tuomet buvo išrinkta raudona spalva.
Pagrindinis tikslas, kurio siekė Kauno miesto savivaldybė, – labiau atskirti viešąjį transportą iš bendro eismo srauto. Tai pagerina eismo saugumą ir patogu keleiviams, kurie iš tolo mato atvažiuojantį autobusą. Tuo metu troleibusus nuspręsta dažyti žaliai, ir tai jau kiek kitokia istorija.
„Tuo pat metu įsigytiems troleibusams parinkta skirtinga nei autobusų spalva dėl to, kad tuo metu mieste turėjome vienodus maršrutų numerius autobusams ir troleibusams. Parinkus vienodą transporto priemonių spalvą ir esant vienodai maršrutų numeracijai, tai neabejotinai klaidintų keleivius. Ryški žalia spalva troleibusams parinkta tokia pati ir siekiant pabrėžti paslaugos ekologiškumą.
Šiuo metu Kaune nebeturime besidubliuojančių autobusų ir troleibusų maršrutų numerių, o esant būtinybei (gatvių remonto ar kitais atvejais) vietoje troleibusų tokiais pačiais maršrutais neretai išrieda autobusai, todėl ateityje galėtų būti priimtas sprendimas dėl transporto priemonių spalvos suvienodinimo. Tačiau kol kas, pabrėžiant paslaugos ekologiškumą, nutarta žalios elektrinio transporto spalvos neatsisakyti“, – troleibusų spalvos pasirinkimo istoriją LRT.lt pasakoja Kauno miesto Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Kauno viešojo transporto autobusai ir troleibusai išsiskiria ir tuo, kad, pavyzdžiui, žaliai nudažyti ne tik nauji, bet ir seni troleibusai. Tokia pati situacija ir su autobusais – visi jie raudoni, nepriklausomai nuo amžiaus. Kaip teigia P. Keras, tai buvo ilgalaikis planas.
„Parenkant vienodą spalvą buvo siekiama viešojo transporto paslaugos atpažįstamumo, kuriamas paslaugos įvaizdis, todėl siekėme vientisumo. Transporto priemonių spalva buvo keičiama palaipsniui, įsigyjant naujas transporto priemones arba remontuojant senąsias, todėl tai nepareikalavo didelių investicijų. Tikimės, kad naudotis tokia paslauga keleiviams yra maloniau“, – viešojo transporto spalvų suvienodinimo procesą trumpai apibūdino P. Keras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?40
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...