Kokiu oru išmintingiau plauti automobilį

Pavasarį oras keičiasi kone kasdien: temperatūra tai kyla, tai leidžiasi, o atlydžio balas vėl keičia sniegas. Tokiomis sąlygomis automobilį išlaikyti švarų beveik neįmanoma misija.

Kai kurie vairuotojai moja ranka ir į plovyklą važiuoja tik sulaukę ilgesnio šilumos laikotarpio, tačiau kiti savo transporto priemones plauna net minusinėje temperatūroje. Kurie elgiasi išmintingiau?

Pataria plauti bent kartą per mėnesį

Lietuvoje automobilius vairuotojai suskumba plauti vos pasirodžius ryškesniems saulės spinduliams. Tuomet nusidriekia eilės automobilių plovyklose. Tačiau pavasarį orai šalyje tokie permainingi, kad saulę keičia sniegas ir minusinė temperatūra. Būtent dėl to dažnas vairuotojas dvejoja, ar verta transporto priemonę blizginti, jei netrukus ir vėl atšals.

Akivaizdu, dalis vairuotojų baiminasi agresyvaus druskos poveikio, vis tik žinovai mažesne problema laiko užšalusį, o ne surūdijusį kėbulą. „Jei vasarą plaunate automobilį vieną kartą per mėnesį, žiemą vien dėl druskų reikėtų plauti dvigubai dažniau“, – sako Andrius Zalanskas, laikinasis „Švaros meistrų“ vadovas.

Pasak Sauliaus Povilėno, UAB „Plaunu pats“ vadovo, nereikia galvoti, kad plaunant automobilį gali atsitikti kažkas blogo: „Taisyklės yra labai paprastos: plaunant rekomenduojame neišjungti automobilio variklio. Taip pat nuplovus automobilį nerekomenduojame jį palikti per naktį stovėti gatvėje – esant stipriai minusinei temperatūrai jūs į jį neįlipsite. Visuomet reikia galvoti vienu žingsniu į priekį: gal laikote automobilį šildomame garaže, o gal ketinate leistis į kelionę – prieš kelionę nuplauti druskas yra gerai.“

A. Zalanskas sako, kad pavasarį grįžus minusinei temperatūrai, tikrai protingesnis tas vairuotojas, kuris nelauks atšilimo, o purviną transporto priemonę nuplaus iš karto. Tereikia žinoti kelis esminius dalykus, kurie padės išvengti tokių nemalonumų, kaip prišalusios durelių gumos, apledėję valytuvų purkštukai ar neatsidarantis bagažinės dangtis.

„Būtina silikonu sutepti durelių gumas. Aišku, rekomenduojame palaikyti automobilį atvirą – išplovus automobilį reikėtų palikti atviras dureles. Jei lauke yra 5 laipsniai šalčio, reikėtų pastovėti 5 ar 10 minučių. Jei temperatūra yra 10 laipsnių šalčio ar daugiau, užtenka praverti duris kelioms minutėms. Dar vienas dalykas, kurį rekomenduojame, – važiuojant įjungti kondicionierių, nes jis sausina orą“, – pataria A. Zalanskas.

Yra vairuotojų, kurie transporto priemones įpratę švarinti dažnai, tačiau tikrai ne dėl neigiamo druskų ar purvo poveikio.

Pasak ekspertų, daugybė žmonių klysta manydami, kad gražinti automobilio kėbulą labiausiai apsimoka atėjus šiltiems orams ar net vasarą, kai išvaizdos negadina sniegas bei druska. Iš tiesų labai svarbi prevencinė priežiūra dar nepasitraukus šalčiams.

„Skambina žmonės ir nori nusipoliruoti kėbulą ar pasidengti nano, keramine danga. Bet sako: ai, dabar žiema, kam man to reikia? Toks požiūris yra ne visai teisingas, nes kalbant apie estetinę pusę, tos procedūros reikalingesnės pavasarį, bet jei kalbėsime apie automobilio apsaugą, tai reikėtų atlikti prieš žiemą. Nupoliravus kėbulą, padengus danga ir kėbulas tampa slidesnis, atsparesnis druskoms ir t.t.“ – tęsia A. Zalanskas.

S. Povilėnas aiškina, kad konkrečios oro temperatūros, labiausiai tinkamos automobiliui plauti, nėra. Tai svarbu daryti nuolat. Reguliariai šalinant pirminį purvo sankaupų sluoksnį, mažiau teks vargti pavasarį.

„Net ir esant neigiamoms temperatūroms visuomet rekomenduojame nuplauti druskas ar grįžus iš ilgesnės kelionės pašalinti purvą. Užsilikusios druskos ir purvas ilgainiui atsiliepia ir automobilio kėbului – greičiau pradeda rūdyti“, – teigia S. Povilėnas.

Nemato prasmės leisti pinigus

Kėbulo meistrai pataria nekankinti automobilio druskos ir purvo kailiniais. Kokios automobilio dalys labiausiai kenčia nuo druskų ir drėgmės?

„Tos, kurios yra arčiau ratų, nes būtent ratai ir kelia tą purvą ant automobilio: slenksčiai, arkos, dugnas. Todėl bent kartą per mėnesį reikėtų nuvažiuoti į tokią plovyklą, kuri nuplaus ir dugną. Tai padės išlaikyti automobilį sveiką. Gal pavasarį tai labiausiai jaučiasi – žmonės, kurie visą žiemą naudojo „purvo apsauginę plėvelę“, nuplovę automobilį pamato tas problemas, kurios gal rudenį stipriai nesimatė, bet po visų druskų vonių pasirodė. Pataupęs pinigų plovimui dabar turės remontuoti, dažyti automobilį“, – sako Kasparas Stirblys, autoserviso „Temis“ vadovas.

Anot A. Zalansko, apie tai, kad kartais žemesnėje temperatūroje nuplovus automobilį gali kilti problemų, dažnai įspėja transporto priemonės būklė.

„Tarkime, ateina žmogus ir jau negali atsidaryti durų net esant nedidelei minusinei temperatūrai, o dar važiuoja nusiplauti automobilį – natūralu, kad atsiras problemų. Tai, visų pirma, problemų būna su spynelėmis, ten būna seni tepalai, reikėtų pakeisti tepalus“, – aiškina A. Zalanskas.

Raginimus nuolat švarinti automobilį kritikuoja vairuotojai, kurie nemato prasmės taip dažnai leisti pinigus. Jiems žinovai sako, kad net ir esant minusinei temperatūrai automobiliu galima puikiai pasirūpinti paprastai mažiau kainuojančioje savitarnos plovykloje. Tereikia žinoti kelis patarimus.

„Turi būti neišjungtas automobilio variklis, salone turi būti šilta. Taip pat rekomenduojame įjungti stiklų šildymą iš vidaus. Rekomenduojame nesinaudoti šepečiais ar aktyviomis putomis, nors daugelis vairuotojų mėgsta apipurkšti aktyviosiomis putomis ir laukti, kol jos atliks savo darbą. Esant minusinei temperatūrai, putos pavirs į ledą ir turėsime daugiau vargo nei naudos. Naudotis reikia praktiškai pora programų: apiplovimu aukštu slėgiu su purvo ir druskų tirpikliais, o po to nuskalauti šiltu vandeniu“, – aiškina S. Povilėnas.

Tiems, kurie automobilio plauti nenori nei vasarą, nei žiemą, belieka priminti, kad Kelių eismo taisyklės nurodo, jog transporto priemonės, ypač ant jų pritvirtinti ženklai su valstybiniu numeriu, negali būti apgadinti, užteršti ar surūdiję. Už tai numatoma administracinė atsakomybė. Važinėdami purvinu automobiliu, galite atsipirkti įspėjimu arba teks sumokėti nuo dešimties iki dvylikos eurų baudą.

Plačiau – reportaže.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių