- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobiliai visą laiką tik tobulėja. Dabar jie yra efektyvesni nei bet kada anksčiau. Gatvėje pamatytas elektromobilis jau nieko nebestebina, o ir plienas po truputį išeina iš mados.
Ateityje automobiliai bus gaminami iš kompozitinių medžiagų – tuo yra įsitikinę Sanderlando Universiteto mokslininkai, kurie Japonijoje įkūrė naują gamyklą.
Daugelis superautomobilių dabar yra gaminami iš anglies pluošto. Tai – itin tvirta ir itin lengva kompozitinė medžiaga, po truputį besiskinanti kelią ir į kasdienius automobilius. „Alfa-Romeo“, BMW, „Mercedes-Benz“ ir kiti gamintojai į savo įprastus serijinės gamybos automobilius jau įterpia ir anglies pluošto komponentus, tačiau platesniam šios kompozitinės medžiagos naudojimui trukdo vienas dalykas – kaina.
Galima numanyti, kad anglies pluoštas ateityje turėtų atpigti – šios medžiagos kainos kreivė suka žemyn. Tačiau ji niekada nebus labai pigi dėl anglies pluošto komponentų gamybai reikalingos energijos ir, dažnai, rankų darbo. Visgi, mokslininkai mano, kad ateities kasdieniai automobiliai galės džiaugtis ne pačiu anglies pluoštu, o juo sustiprintu plastiku, į kurį dar bus įmaišyta ir grafeno. Būtent grafenas, tikriausiai, sukels didžiausią perversmą automobilių pasaulyje.
Sanderlando Universiteto mokslininkai Japonijoje įkūrė bandomąją gamyklą, kurioje jau kuria grafenu sustiprintus anglies pluošto plastiko komponentus. Skaičiuojama, kad iš šios inovatyvios medžiagos pagamintas bamperis galėtų sugerti 40 proc. daugiau energijos nei įprasti šiuo metu naudojami analogai. Kitaip tariant, grafenas leistų automobilius paversti kur kas saugesniais arba kur kas lengvesniais.
Apie grafeno panaudojimą automobilių pramonėje jau kalba ir labai garsios kompanijos. Pavyzdžiui, „Goodyear“ dar prieš kelerius metus kalbėjo, kad iš grafeno galėtų būti gaminami padangų protektorius stebintys sensoriai. Jie galėtų vairuotojams labai tiksliai pranešti apie padangų pažeidimus arba informuoti automobilio valdymo sistemas apie kelio būklę.
Mokslininkai klausia – kodėl apsistoti tik ties jutikliais ar kita elektronika? Grafenas yra nepaprastai tvirta medžiaga, todėl ja galima sutvirtinti ir pačias padangas, gaminti kėbulo elementus. Grafenas yra permatomas, todėl jis gali atsidurti ir automobilių stikluose. Mokslininkai netgi teigia, kad grafenas gali sumažinti baterijų svorį ir dydį, tačiau prieš tai reikės įveikti kai kurias su gamyba susijusias kliūtis.
Norint sukurti grafenu sustiprintą plastiką, reikia jo miltelius labai tolygiai paskirstyti. Kitaip tariant, reikia surasti technologijas, galinčias labai tolygiai išmaišyti polimero ir grafeno miltelių mišinį. Šis gamybos procesas turi būti ne tik greitas, bet ir pigus.
Mokslininkai dabar naudoja kelių žingsnių procesą, kuris didina gaminamų komponentų kainą. Visgi, jau dabar manoma, kad grafenu sustiprintas anglies pluošto plastikas rinkoje pasirodys per 7-8 metus. Ir tuomet automobiliai taps saugesniais, lengvesniais ir efektyvesniais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...