- Lukas Blekaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos planuose - kad gatvėse 2030 m. riedėtų 118 tūkst. elektromobilių. Nors infrastruktūros plėtojimui ir skiriama nemažai dėmesio, tačiau Aplinkos apsaugos instituto (AAI) vadovo Alfredo Skinulio teigimu, elektromobilių proveržio nebus, kol valstybė nepradės aktyviau skatinti jų naudojimo.
Susisiekimo ministerijos Plėtros ir logistikos skyriaus vyriausioji specialistė Aistė Gasiūnienė teigė, kad panaudojant 2014-2020 m. ES struktūrinės paramos fondų lėšas, Susisiekimo ministerija skyrė beveik 3 mln. eurų elektromobilių infrastruktūros plėtrai valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose.
Šiuo metu planuose - Lietuvos priemiesčiuose, kuriuose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, iki 2020-ųjų pabaigos įrengti ne mažiau kaip 100 viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų.
„Lietuvos automobilių kelių direkcija pirmąsias dvi viešas elektromobilių įkrovimo prieigas įrengė dar 2014 m. Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose jau veikia 25 prieigos, o per šiuos metus planuojame įrengti dar bent 5 prieigas. Iki 2019 m. pabaigos 18-oje didžiųjų savivaldybių bus įrengta apie 60 prieigų“, - elektromobilių plėtros aptarimui surengtoje konferencijoje sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistas Andrius Teškevičius.
Savivaldybės Darnaus judumo miestuose yra numačiusios apie 300 elektromobilių įkrovimų vietų įrengimą iki 2030 m.
AAI vadovo A. Skinulio teigimu, nors Lietuvoje po truputį jau įsibėgėja elektromobilių pardavimas ir infrastruktūros kūrimas, investuojama į dalinimosi elektromobiliais tinklo plėtrą, tačiau proveržio Lietuvoje būtų galima tikėtis tik tada, kai valstybė aktyviau skatins elektromobilių naudojimą ne tik kuriant tam būtiną infrastruktūrą, bet ir taikant įvairias paskatas per mokesčius bei kitas lengvatas.
„Regitros“ duomenimis, sausio 1 d. Lietuvoje buvo užregistruoti 983 elektromobiliai.
2018 m. patvirtintame Nacionaliniame energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo priemonių plane numatytas siekis, kad 2020 m. pabaigoje elektromobilių skaičius Lietuvoje siektų 2 tūkst., 2022-aisiais - 4,6 tūkst., o 2030 m. - apie 118 tūkst. elektromobilių.
Siekiant kuo aktyviau skatinti ekologiško transporto naudojimą Lietuvoje, AAI kartu su partneriais sukūrė internetinę svetainę www.elv.lt, kurioje gyventojams ir įmonėms sukaupta informacija apie elektra varomą transportą ir įkrovimo stotelių infrastruktūrą Lietuvoje.
Pasak A. Gasiūnienės, elektromobilių naudojimo skatinimo ir jų įkrovimo infrastruktūros plėtros iki 2035 m. plano projektas turi būti parengtas dar iki šių metų vasaros. Tikimasi, kad plane bus numatytos priemonės, padėsiančios spręsti tokius elektrinio transporto naudojimo ribojimus, kaip aukšta jų įsigijimo kaina, subsidijų nebuvimas, infrastruktūros plėtros poreikis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...