- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje surengta pirmojo „Fiat“ miesto visureigio „500X“ premjera. Naujasis modelis, kuris salonuose Lietuvoje debiutuos gegužės mėnesį, artimiausiomis dienomis bus demonstruojamas specialiame stende prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“. Visi norintys „Fiat 500X“ modelį galės ne tik apžiūrėti, bet ir išbandyti kelyje – Vilniaus gatvėse.
„Fiat“ atstovė Baltijos šalyse bendrovė „Autobrava“ tvirtina, kad „500X“ automobilis pagal savo charakteristikas varžysis su „premium“ segmento automobiliais.
„Kritikai liaupsiną šį miesto visureigį dėl jame naudojamų aukštos kokybės medžiagų, inovacijų ir įrangos gausos bei išskirtinai dailaus dizaino, kuris puikiai suderintas su inžineriniais sprendimais. Pagal daugelį parametrų „Fiat 500X“ pranoksta kitus kompaktinius visureigius ir konkuruoja su „premium“ segmento automobiliais. Todėl esame įsitikinę, kad jis suras savo nišą Lietuvoje“, – sakė įgaliotojo „Fiat“ atstovo Lietuvoje, įmonės „Autobrava“ direktorius Renaldas Gineika.
„Pirmieji „Fiat 500“ į gatves išriedėjo 1957-aisiais ir tai buvo vieni pirmųjų miesto automobilių. 2007-aisiais, žymint „Fiat 500“ penkiasdešimtmetį, koncernas išleido atnaujintą, šiuolaikinį miesto automobilį. O šiandien šią istoriją tęsia debiutuojantis „500X“ kompaktinis visureigis, paveldėjęs „Fiat 500“ šeimai būdingą charakterį bei grožį“, – teigė „Fiat Chrysler Automobiles“ tarptautinių pardavimų regiono vadovas Francesco Galli.
Žvelgiant iš išorės, „Fiat 500X“ paveldėjo tipišką šiai modelių gamai formą ir ikoninius priekinius apvalius žibintus. Nors vizualiai ir išliko panašus, „500X“ nuo savo mažojo „brolio“ pažengė labai toli. Visų pirma – dydžiu. 4,25 m ilgio, 1,8 m. pločio ir 1,6 m aukščio jis yra erdviausias savo segmente, jame patogiai gali keliauti 5 asmenys su rimtu bagažu (350 litrų). Tapęs didesniu, „Fiat 500X“ išlieka itin manevringas, o tai labai svarbu važiuojant mieste.
Tačiau labiausiai naujasis itališkas kūrinys išsiskiria inovacijų gausa. Vienas jo išskirtinumų – 9 laipsnių automatinės pavarų dėžės opcija. Jos neturi nė vienas tiesioginis „Fiat 500X“ konkurentas. Tarp saugumo technologijų – standartinėje „Fiat 500X“ komplektacijoje esančios šešios oro pagalvės, priekiniai dienos žibintai ir priešrūkiniai žibintai šonuose, taip pat elektroninė stabilumo kontrolės (ESC) ir dinaminė vairavimo momento (DST) sistemos.
Papildomai galima užsisakyti eismo linijų asistentą, kuris atkreipia dėmesį, kai išvažiuojate iš savo eismo juostos, ir padeda persirikiuoti į kitą juostą išvengiant „aklųjų zonų“. Už papildomą mokestį galima pasirinkti ir galinio vaizdo kamerą bei stabdžių sistemą „Brake Control“. Ji veikia automobiliui važiuojant 7-200 km/val. greičiu ir įspėja vairuotoją garsiniu bei vaizdiniu signalu, jeigu automobilis artėja prie kliūties. Jeigu vairuotojas į įspėjimą nereaguoja, sistema pradeda prevenciškai švelniai stabdyti automobilį. Važiuojant iki 30 km/val. greičiu, „Brake Control“ sistema geba pilnai sustabdyti automobilį ir padėti išvengti susidūrimo.
Siekiantys daugiau komforto ar prabangos gali pasirinkti „premium“ priedų rinkinį – elektroniniu būdu reguliuojamas šildomas sėdynes, beraktę automobilio atrakinimo ir užvedimo sistemą, salono elementų apšvietimą ir kitus priedus. Centrinėje konsolėje galima sumontuoti 5 arba 6,5 colių ekraną su itin intuityvia „Uconnect“ sistema. Joje – AUX, USB, SD kortelės jungtys, trimatė navigacija, balso atpažinimo galimybė ir kitos funkcijos.
Po variklio dangčiu „Fiat 500X“ siūlo net penkių skirtingų motorų pasirinkimą. Tarp jų – trys benzininiai 1,4-1,6 litrų agregatai, kurių galia svyruoja nuo 110 iki 170 AG (81-127 kW). Taip pat du turbodyzeliniai varikliai: itin ekonomiškas 1,6 litro 120 AG (88 kW) motoras, su kuriuo „500X“ degalų sąnaudos užmiestyje tesiekia 3,8 l/100 km, o mieste – 4,7 l/100 km, bei 2,0 litrų 140 AG (103 kW) variklis. „500X“ versijoje su pastaruoju varikliu taip pat gali būti montuojama naujoviška automatinė 9 laipsnių pavarų dėžė.
„Fiat 500X“ leidžia vairuotojui pasirinkti vieną iš trijų važiavimo režimų: „Auto“, kuris užtikrina maksimalų komfortą, ekonomiškumą ir kuo mažesnes emisijas, „Sport“ – skirtą sportiškesniam, dinamiškesniam važiavimui, ir „All Weather“, padidinantį saugumą esant prastam sukibimui su kelio danga. „Fiat 500X“ laisvalaikio versija taip pat turi „Tracion Plus“ kontrolės sistemą, kuri pagerina sukibimą slidžiame kelyje ar bekelėje ir tuo pačiu užtikrina didesnį ekonomiškumą bei mažesnes CO2 emisijas.
Norintys išbandyti naująjį „Fiat 500X“ Lietuvoje kviečiami kovo 19-22 dienomis atvykti į „Panoramą“. Vienas miesto visureigis bus eksponuojamas „Panoramos“ -1 aukšte, prie fontano, o dar dviem, paruoštais lauke, bus atliekami bandomieji važiavimai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi13
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?13
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas53
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika1
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...