- Renaldas Gabartas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Audi RS6 Avant" pretenduoja į galingiausio Lietuvos rinkoje serijinio automobilio titulą
Vieno vaikystėje skaityto "Zenito" serijos fantastinio romano herojai išrado originalų būdą nukeliauti iš vienos planetos į kitą – sėdėdami savo kosminiuose laivuose jie perkeldavo aplinkinę erdvę ir taip akimirksniu atsidurdavo norimame galaktikos taške. Šį epizodą prisiminiau baigiantis antrai pažinties su naujuoju "Audi RS6 Avant" dienai, ieškodamas, su kuo būtų galima palyginti patirtus įspūdžius. Ilgokai laužius galvą teko pripažinti, kad apibūdinti 580 AG variklį turinčią mašiną velniškai sunku.
Vokiškas monstras
Oficialiai "Audi RS6 Avant" buvo pristatyta prieš metus vykusioje tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje (IAA 2007), tačiau Lietuvą ši pritrenkiančių techninių charakteristikų mašina pasiekė tik šių metų vasaros pabaigoje.
Naujajame "Audi RS6 Avant" (kaip ir modelyje sedano kėbulu) V10 tipo, 4,9 l darbinio tūrio variklyje įdiegtos visos moderniausios ir pažangiausios technologijos, kokias tik yra sukūrę "Audi" inžinieriai. Čia ir tiesioginio degalų įpurškimo FSI, ir sauso karterio tepimo sistemos, ir du turbininiai kompresoriai, padedantys išlaikyti itin galingą trauką ir maksimalų 650 Nm sukimo momentą beveik visame sūkių diapazone nuo 1500 iki 6250 aps./min.
2025 kg sveriančio universalo viena sąlyginė arklio galia traukia tik 3,5 kg, todėl automobilis šaute šauna iš vietos ir 100 km/val. pasiekia per 4,5 sek., o 200 km/val. ribą – vos per 14,9 sek. Staiga spūstelėjus akceleratorių atrodo, kad automobilis ne šiaip didina greitį, o tiesiog sprogsta.
Šešių laipsnių "Tiptronic" pavarų dėžės reakcijos laikas sutrumpintas iki vienos dešimtosios sekundės. T. y. laikas, reikalingas perjungti, palyginti su kituose modeliuose naudotomis transmisijomis, sutrumpėjo pusiau. Pavaras vairuotojas gali perjungti ir rankiniu būdu, naudodamas pavarų perjungimo svirtį arba ant vairaračio esančias menteles. Milžiniška galia perduodama į nuolatinę visų keturių varančiųjų ratų sistemą "quattro". Centrinis diferencialas priekiniams ratams perduoda 40 proc., o galiniams – 60 proc. galios.
Maksimalus greitis elektroniniu būdu ribojamas įsibėgėjus iki 250 km/val. (gamintojai numato galimybę greitį padidinti iki 280 km/val.). Tokie rodikliai nepadarytų gėdos nė vienai superautomobiliu tituluojamai transporto priemonei. Tuo pat metu vidutinės degalų sąnaudos yra tik 13,9 l, o maksimalus bagažinės tūris – 1660 l.
Komplimentai važiuoklei
Technologijos, sudėtos į "Audi RS6 Avant" pakabą, užtikrina komfortą ir valdymo tikslumą. Ant priekinės ašies kiekvienam ratui įrengtos keturios lengvo aliuminio pakabos svirtys, jų charakteristikos pritaikytos sportiniam automobiliui. Nuo greičio priklausančio vairo stiprintuvo perdavimo santykis taip pat specialiai pritaikytas, dabar jis tiesioginis, 12,5:1.
Patobulinta ir galinė pakaba. Inžinieriai konstruktoriai pritaikė išskirtinę amortizavimo technologiją. Dinaminė važiavimo kontrolė DRC (Dynamic Ride Control) mechaninėmis priemonėmis sumažina išilginį ir šoninį supimą. Hidraulinės linijos ir vožtuvai jungia įstrižai vienas prieš kitą esančius amortizatorius. Ties posūkiu skysčio srautas į suspaustą priekinio išorinio rato amortizatorių padidėja – užtikrina tvirtesnę atramą ir sumažina šoninį supimą. Vairuotojas gali rinktis vieną iš trijų amortizavimo tipų: sportinį, dinaminį ar komfortišką.
Elektroninė stabilizavimo sistema ESP į vairuotojo veiksmus įsikiša gana vėlai – toleruodama sportišką vairavimo stilių, bet nerizikuodama saugumu. Galima įjungti šios sistemos sportinį režimą arba visiškai išjungti.
"Audi RS6 Avant" komplektuojamas su 19 colių lengvo metalo lydinio ratlankiais, apautais 255/40 padangomis. Priekyje – šešių stūmoklių aliumininiai stabdžių mechanizmai, turintys 390 mm stabdžių diskus. Galinių stabdžių diskų skersmuo – 365 mm. Ant galinės ašies sumontuoti vieno stūmoklio slankūs stabdžių mechanizmai. Slankūs plieniniai diskai turi didelius aušinimo kanalus ir ašines skylutes, gerinančias jų eksploatacines savybes ir mažinančias svorį.
Verslo klasės salonas
Dar vienas šio automobilio koziris – preciziškai suprojektuotas ir atliktas interjeras. Salono apdailai panaudotos pačios kokybiškiausios ir prabangiausios medžiagos, tokios kaip anglies pluoštas, aliuminis, fortepijonų lakas ir natūralios odos apmušalai.
Giliai įgaubtos sportinės sėdynės garantuoja optimalią atramą ir tvirtą sėdėseną.
Standartinė įranga – dviejų zonų automatinė oro kondicionavimo sistema, automobilį statant praverčiantys jutikliai priekyje ir užpakalyje, odinis daugiafunkcis vairaratis plokščia apačia, "Bose surround" garso sistema.
Papildomai galima užsisakyti "Audi Lane Assist" sistemą, padedančią likti savo eismo juostoje, adaptyvinę greičio palaikymo sistemą, padedančią išlaikyti pastovų atstumą nuo priešaky važiuojančio automobilio, ir t. t.
Automobilio kaina siekia 350 tūkst. litų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...