„Micra“ mirė, tegyvuoja „Micra“

Jeigu kopijuotume kai kurių internetinių portalų antraštes, būtų galima rašyti: "Nepatikėsite, ką "Nissan padarė su "Micra". Ir iš dalies būtume teisūs. Mažiausio japonų koncerno modelio pokyčiai priverčia aiktelėti ne vieną.

Malonūs pokyčiai

Spuogas, guzas, spurga, varlė – kokiais tik epitetais anksčiau nebuvo vadinama "Nissan Micra". Mažas miesto automobilis, daugiau kaip dešimtmetį kurtas japonų, dabar pasikeitė neatpažįstamai.

Žvelgdamas į priekinę automobilio dalį joki būdu nepagalvosi, kad tai trumputis ("Micros" ilgis nesiekia 4 m) miesto automobilis. Pirmiausia toptelėja mintis, kad tai kažkas iš vadinamųjų karštųjų hečbekų ar mažų kupė, bet ne – tai tikrai "Micra", kuri, net ir stovėdama vietoje, palieka dinamiško automobilio įspūdį.

"Renault-Nissan" koncerno dizaineriai pasistengė, kad naujausioji "Micra" patiktų jaunajai kartai, nes ankstesniąją galėdavo rinktis tik ramų važinėjimą ir nedidelius automobilius propaguojantys piliečiai, bet tikrai ne tie, kurie miesto gatves raižo ilgosiomis riedlentėmis ar laiką leidžia miesto kavinės gurkšnodami kavą.

Be to, kad naujasis mažiausias "Nissan" gamos automobilis yra pasisekęs pieštukų meistrų kūrinys, patvirtina ir galimybė automobilį prisitaikyti pagal savo skonį renkantis splavinius derinius salonui, slenksčiams, veidrodėliams ar variklio dangčio lipdukui.

Erdvė ne visiems

Tai tiek tiek įspūdžių apie automobilio išorę. Šokame vidun. Ir čia pirmieji įspūdžiai kuo geriausi. Vairuotojui "Micra" pasiūlo tiek erdvės, kad reikia žnybtelėti sau, kad suvoktum, jog nesapnuoji – netrūksta erdvės kojoms, rankoms, galvai. Atrodo, kad sėdi mažiausiai "Pulsar" modelyje. Man patiko ir naujasis vairo dizainas. Anksčiau montuotas "Pulsar", "X-Trail", "Quasqai" ir net "Navaroje" jau buvo kiek pabodęs ir nuobodus. "Micros" trijų stipinų vairas lyg ir provokuoja vairuotoją, esant tinkamoms sąlygoms, pašėlti ir išbandyti šio automobiliuko galimybes. Bet apie jas šiek tiek vėliau. Tiesa, pats vairas gal net ir šiek tiek perkrautas mygtukų, o jų dydis atitinka ir automobilio pavadinimą. Tad galima vietoj navigacijos mygtuko pasirinkti tą, kuris pagarsina radijo imtuvą, kuris skleidžia garsą iš visiškai netradicinės vietos – galvos atlošo. Būtent priekinių sėdynių galvos atlošuose sumontuotos dvi "Bose" garso kolonėlės.

Pasidžiaugus, kad priekinėse sėdynėse įsitaisęs vairuotojas su keleiviu jaučiasi kaip karaliai, reikia žvilgtelėti ir atgal. Vaizdelis liūdnas. Ant galinių sėdynių už aukštesnio žmogaus toks pats galėtų įsitaisyti tik pusiau gulomis. Naujoji "Nissan Micra" – ne keturvietis automobilis. Jam labiau tinka kupė kėbulams naudojamas apibūdinimas "2+2". Tai reiškia, kad ant galinių sėdynių dar galima įkurdinti porą keleivių, tačiau didžiulio patogumo jiems nevertėtų tikėtis. Tad tai kol kas vienintelis salono erdvės trūkumas. Bagažinės, kalbant apie šios klasės automobilį, labai išsamiai aptarinėti neverta. Ten tikrai telpa kuprinė, riedlentė ir lauktuvės iš kaimo. Ko daugiau reikia? Niekas juk ir neketina su "Micra" parsivežti visų uogienių stiklainių iš kaimo.

Beje, prie dar vieno malonaus atnaujinimo pridėčiau ir multimedijos įrangą. Anksčiau "Nissan" naudotas ekranas ir mygtukai greta jo priminė pigų sprendimą. Dabar medžiagos kokybiškos, mygtukai, kuriais galima įjungti tokias funkcijas kaip navigacija iš kieto blizgaus plastiko. Atrodo maloniai, o valdymas žinomas iš visų kitų "Nissan" modelių.

Dinamika ir nedinamika

Kaip ir žadėjau, išriedame naująja "Micra" į gatves. Dėl trumpos ratų bazės ir gerai suderinto vairo mechanizmo automobilis puikiai įveikia posūkius, nesvyruoja kaip valtelė ir puikiai laikosi ant kelio. Pakaba, kaip ir reikėjo tikėtis, su kelio nelygumais bando susidoroti nepademonstuodama, kad labai vargsta, tačiau tai jai sunkiai pavyksta, tačiau tai B segmento automobilis, kuriam neturime kelti tokių reikalavimų kaip aukštesnės klasės keturračiams.

Beje, apie tai – kuo nustebino "Micra". Jau už standartinę kainą ji komplektuojama su prašmatniu saugos paketu – nukrypimo nuo juostos kontrolės sistema (neparodžius posūkio ir užvažiavus ant skiriamosios juostos, automobilis apie tai vairuotoją perspėja vairo vibracija ir švelniai pareguliuodamas automobilio trajektoriją), taip pat aklosios zonos perspėjimo kontrolės ir avarinio stabdymo sistema. Tokios įrangos standartinėje įrangoje neturi net kai kurie daug aukštnesės klasės automobiliai nei šis mažylis.

Visi greito starto mėgėjai turėtų žinoti, kad, norint, jog "Micra" paliktų dinamiško automobilio įspūdį, reikia variklio apsisukimus laikyti ties 2 000 aps./min. atžyma, tuomet automobilis elgiasi dinamiškai. Jeigu pavaras perjungsite neskubėdami, galėsite mėgautis ekonomiškesniu ir kiek vangesniu važiavimu. Tad kiekvienam savo.


Šiame straipsnyje: Nissan Micraautomobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Rima

Rima portretas
tai juk Nissan Micra foto, o ne joks Maserati...nematete Micra automobilio?

Pastebejimas

Pastebejimas portretas
Siaip foto Maserati....
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių