Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį

  • Teksto dydis:

Italija šį savaitgalį švenčia „Ferrari“ 70-ąjį gimtadienį.

Šventė prasidėjo Milane, kur penktadienį įvyko maždaug 500 sportinių automobilių paradas, o po to persikėlė į Modeną, kur gimė įkūrėjas Enzo Ferrari (Encas Feraris). Gimtadienio šventė baigsis išskirtiniu vakarėliu Maranele, kur nuo Antrojo pasaulinio karo laikų gaminami „Ferrari“ automobiliai.

„Ferrari“ – tai mitinė markė: ji yra pasiekusi neįtikėtinų greičio rezultatų ir apskritai yra viršūnė to, ką gali pasiekti sportinis automobilis“, – agentūrai AFP pareiškė automobilių istorikas ir gerbėjas Patrice Verges (Patrisas Veržesas).

Viskas prasidėjo, kai automobilių lenktynininkas Enzo Ferrari 1929 metais įkūrė komandą „Scuderia Ferrari“ („Ferrari arklidė“). Jis rengė lenktynėms „Alfa Romeo“ lenktyninius automobilius ir jais lenktyniavo.

Pirmasis „Ferrari“ (125 S) „gimė“ 1947 metais. Jo dizainą sukūrė E. Ferrari, jis buvo pagamintas Maranelo gamykloje ir paženklintas markės ženklu – juodo piestu stovinčio žirgo atvaizdu geltoname fone ir trimis Italijos nacionalinę vėliavą žyminčiomis juostomis – žalia, balta ir raudona – viršuje.

Žirgo simbolis buvo pasirinktas siekiant pagerbti Francesco Baracca (Frančeską Baraką), Pirmojo pasaulinio karo laikų Italijos oro pajėgų asą, kuris piešdavo piestu stovintį žirgą ant savo lėktuvų šonų.

Lakūno motina E. Ferrari pasiūlė naudoti šį simbolį, nes šis jam atneš sėkmę. Logotipui E. Ferrari pasirinko geltoną foną – savo gimtojo Modenos miesto spalvą.

„Keletas laimingųjų“

Netrukus „Ferrari“ įsiveržė į prabangos pasaulį. Automobiliai buvo ir tebėra rezervuojami „keletui laimingųjų“, kurie nori ir gali pakloti mažiausiai 150 tūkst. eurų – arba daugiau kaip 1 mln. eurų už ribotos serijos automobilį.

Reikia daug kantrybės: „Ferrari“ vadovas Sergio Marchionne (Serdžijas Markjonė) pernai pasakė, kad „Ferrari 488“ laukiančiųjų sąrašas sudarytas trejiems metams į priekį.

Markė, kuri 2015 metais buvo atskirta nuo „Fiat Chrysler“ (FCA) ir šiuo metu prekiauja savo akcijomis Milane ir Niujorke, gali pasigirti įspūdingais rezultatais: 2016 metais, pristačiusi užsakovams 8,014 tūkst. automobilių, ji pasiekė 3,1 mlrd. eurų apyvartą, o jos grynasis pelnas padidėjo 38 proc. iki 400 mln. eurų.

Markės sėkmę lemia jos gebėjimas suderinti „aukščiausios kokybės pramonės meistriškumą“ ir „itin glaudų dialogą su klientais“, sako Carlo Alberto Carnevale Maffe (Karlas Albertas Karnevalė Mafė), Milano Bokoni universiteto strategijos profesorius.

Galimybių pritaikyti automobilį, įskaitant vairą, sėdynes, prietaisų skydelį ir kt., savo poreikiams yra itin daug ir užsakovai kviečiami apsilankyti gamykloje – čia bus išklausyti ir įvykdyti visi jų pageidavimai, išskyrus, žinoma, tuos, dėl kurių automobilis taptų mažiau saugus arba pasikeistų jo projektiniai rodikliai.

„Svajonių fabrikas“

C.A. Carnevale Maffe laikosi nuomonės, kad „Ferrari“ reikia „užsitarnauti“.

„Turite priklausyti klubui. Yra labai daug kopiančiųjų socialiniais laiptais, nuvorišų, kurie nori būti priimti, bet į juos žiūrima su šiokiu tokiu įtarimu“, – sako jis.

Kadaise „Ferrari“ buvo „entuziastų markė: reikėjo būti entuziastu, nes jos automobiliai nuolat gesdavo, nors, žinoma, niekas to nepripažindavo“, sako P. Verges.

Dabar gi „ji labiau yra turtingos viduriniosios klasės“, kuri automobilius perka kaip investiciją, ženklas, aiškina jis.

Gal mitas iš dalies ir buvo sugriautas, bet faktų nepaneigsi: brangiausias kada nors aukcione parduotas automobilis yra 1957 metais pagamintas „Ferrari 335 S Scaglietti“, per 2016 metais Paryžiuje surengtą aukcioną parduotas už 32 mln. eurų.

„Ferrari“ „nėra automobilių fabrikas – tai „svajonių fabrikas“, sako C.A. Carnevale Maffe.


Šiame straipsnyje: FerrariFerrari automobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Naudoto automobilio pirkimas: daug ką išduoda detalės
    Naudoto automobilio pirkimas: daug ką išduoda detalės

    Prieš perkant naudotą automobilį būtina atkreipti dėmesį į tam tikras detales, kurios gali daug pasakyti apie buvusį automobilio gyvenimą. LRT.lt kalbinti ekspertai sutaria, kad išsirinkti vieną ar kitą labiausiai patikusį variantą ga...

  • Sektoriniai greičio matuokliai dar neveikia: bus tiek pažeidėjų, kad nespės bausti?
    Sektoriniai greičio matuokliai dar neveikia: bus tiek pažeidėjų, kad nespės bausti?

    Sektoriniai greičio matuokliai vis dar neveikia. Pasirodo, yra problemų, kurios gali apsunkinti gyvenimą ne tik nedrausmingiems vairuotojams, bet ir policijai. Apie tai LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ kalbėjo advokatas Valdemaras ...

    3
  • Sostinės vairuotojams – raginimas neblokuoti viešojo transporto stotelių
    Sostinės vairuotojams – raginimas neblokuoti viešojo transporto stotelių

    Sostinėje vairuotojai raginami neblokuoti viešojo transporto stotelių – tam stotelėse įrengiami įspėjamieji ženklai, o važiuojamoji kelio danga paženklinta geltonos spalvos zigzagu, kuris draudžia automobiliams stovėti viešojo tr...

    1
  • Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“
    Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“

    Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali dingti bet kurią akimirką. Daugelis vairuotojų apie tokį pavojų net neįtaria, o kiti defektus užmaskuoja ir drąsiai važinėja toliau. Kaip gudr...

  • Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?
    Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?

    Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate – papildote ją oru. Tačiau kokiu oru? Kodėl kartais gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu? ...

  • Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?
    Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?

    Viešojoje erdvėje vis pasigirsta svarstymų, kad reikėtų leisti vairuotojams važiuoti didesniu greičiu. Dabar prie jų vėl ragina grįžti Vidaus reikalų ministerija (VRM). Ilgametę vairavimo patirtį turinčių lenktynininkų ir saugaus eismo e...

    8
  • „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?
    „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?

    Lietuvos parodų ir kongresų centre "Litexpo" įvyko "Komercinio automobilio 2018" apdovanojimų ceremonija. Titulus skirtingose klasėse pasidalijo keturi automobiliai, o pačiais geriausiais pripažinti "Volkswagen Crafter" ir ...

  • Naujokas pasirengęs parodyti raumenis
    Naujokas pasirengęs parodyti raumenis

    Didesnio pravažumo automobilių žaidimo ringe – dar vienas naujokas. Šįsyk tai stileiva "Citroen", kuris iš visų savo kategorijos žaidėjų akį traukia kitokiu savo dizainu. ...

    2
  • Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema
    Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema

    „Tesla Model 3“ istorija yra tarsi amerikietiški kalneliai. Paskelbus apie modelį prie „Tesla“ nutįso eilės, žiniasklaida skelbė apie didžiausią revoliuciją nuo „Ford Model T“ laikų, o markės fanai gyrė vis...

  • Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?
    Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?

    Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo augintinius: šunis, kates ar šeškus. Tam, kad kelionė būtų ne tik sklandi, bet ir saugi, draudikai rekomenduoja laikytis gyvūnų transportavi...

Daugiau straipsnių