Naujas vardas – naujas titulas

Pamirškite "Opel" strategų du dešimtmečius puoselėtą "Vectrą" – nuo šiol kompanijos flagmano vietą užims "Insignia". Pabrėždami, jog atverčia naują istorijos puslapį, vokiečiai pakeitė ne tik šios mašinos pavadinimą. Kitaip nei buvęs pilkas D sektoriaus automobilių vidutiniokas, naujasis modelis atrodo kur kas prašmatniau, išraiškingiau ir moderniau. Geriausias "Opel" inžinierių triūso įvertinimas – vos prieš savaitę pasiekta pergalė prestižiniame Europos "Metų automobilio" konkurse.

Investicijų planai nesikeičia

Prieš ketverius metus, kai "Opel" pradėjo kurti naująją "Insignia", rinkoje buvo jaučiamas didelis šeimos automobilių poreikis. Tokie keturračiai turėjo būti stilingi, saugūs, patogūs ir netriukšmingi. Trumpai tariant, panašūs į mažą viešbutuką ant ratų.
Pirmieji nuo konvejerio nuriedėję "Insignia" modeliai kaip tik tokie. Automobilis nepribloškia ekonomiškumu, tačiau apie tai, ar dirba variklis sustojus prie sankryžos, galima spręsti tik pagal prietaisų skydelio rodmenis. Salone tylu – kaip per pakylėjimą vykstant sekmadienio mišioms. Tiesa, automobilis sveria per 1,5 t (apie 10 proc. daugiau nei paskutinė "Vectros" versija), sunaudoja daugiau degalų ir neprilygsta pirmtakui maksimaliu greičiu.

Laikas naujo modelio debiutui taip pat ne pats tinkamiausias. Naujų automobilių pardavimas krinta visame pasaulyje, mažinamas gamybos mastas, tačiau "Opel" bendrovę valdančio "General Motors" koncerno vadovai mėgina įrodyti, kad jiems tokios tendencijos nė motais.

"Jau patvirtinta, kad "General Motors Europe" iki 2012-ųjų skirs 9 mlrd. eurų naujiems "Opel" modeliams tobulinti. Mūsų gamykla Riuselsheime, kur "Insignia" ir bus gaminama, gaus 900 mln. eurų. Tokios investicijos – tarsi nauja pradžia "Opel" bendrovėje", – teigė "General Motors Europe" prezidentas Carlas Peteris Forsteris.

Atnaujintas žaibo ratas

Žvelgiant į automobilį tenka pripažinti, kad dizainerių darbas nenuėjo perniek. Sportiška modelio išvaizda beveik panaikina skirtumą tarp sedano ir hečbeko versijų. "Insignia" yra tarsi dar vienas sėkmingo sedano ir kupė derinio pavyzdys, kurį galima lyginti su "Volkswagen Passat CC" ar "Jaguar XF".

Naujo penkiaviečio 4,83 m ilgio "Insignia" siluetas grakštus, su kupė pobūdžio stogo linija. Kėbulo formą akcentuoja savitos radiatoriaus grotelės su naujai sukurtu žaibo rato simboliu, kuriame įrėžtas ir "Opel" pavadinimas. Išraiškingi dizaino elementai – platus priekinių ir galinių žibintų sparno ženklas ir ašmenų formos šoninis kontūras, prasidedantis už priekinio rato ir besitęsiantis per visą kėbulo šoną.

Pradėjus kiek atidžiaus tyrinėti vizualiai įspūdingas salono detales tenka kiek nusivilti. Vyrauja pigus plastikas, medienos imitacija, o centrinio prietaisų skydo pritvirtinimas neatrodo itin patikimas.

Be sedano ir hečbeko, "Opel Insignia" turės ir trečią "brolį" – masyvų universalą, pavadintą "Sports Tourer". Gamintojai teigia, kad šio tipo automobilio galinė kėbulo struktūra perkurta, todėl mašiną galima laikyti visiškai kitu modeliu, o ne "Insignia" versija. "Sports Tourer", palyginti su sedanu ir hečbeku, ilgesnis 8 cm, nors ratų bazė tokia pati.

Laukia įnirtinga konkurencija

"Insignia" rinkoje pasirodys su septynių variklių modifikacijomis. Visi varikliai atitinka "Euro 5" aplinkosaugos standartus, turi ir mechaninę, ir automatinę šešių laipsnių pavarų dėžę. Keturių benzininių variklių grupę pradeda keturių cilindrų 115 AG turintis modelis, o baigia šešių cilindrų 260 AG modelis.

Trys nauji tiesioginio įpurškimo dyzeliniai varikliai yra 2 l tūrio ir turi nuo 110 iki 160 AG. Priklausomai nuo variklio galingumo, "Opel Insignia" CO2 emisija svyruoja nuo 154 iki 272 g/km. Pigiausia versija kainuos nuo 65 tūkst. litų, o brangiausia, su 2,8 l benzininiu varikliu, atsieis kone dvigubai daugiau – apie 118 tūkst. litų.

Daugelį Europos šalių autosalonų "Opel Insignia" pasieks gruodį arba kitų metų pradžioje. "Opel Insignia" ners į nuožmią konkurenciją su "Ford Mondeo", "Mazda 6", "Volskwagen Passat", "Renault Laguna", "Škoda Superb" ir kitąmet pasirodysiančiu "Seat Exeo".

Stebės kelio ženklus

Liepą Londono autosalone debiutavęs "Opel Insignia" turi "Opel Eye" (angl. – opelio akis) sistemą. Ji vairuotoją perspės ne tik apie tai, kad kirsta ištisinė linija, bet ir apie draudžiamuosius kelio ženklus.

Technologijos veikimo pagrindas – 30 kadrų per sekundę filmuojanti aukštos raiškos kamera, įmontuota tarp priekinio stiklo ir galinio vaizdo veidrodėlio. Nufilmuoti vaizdai keliauja į mikroprocesorių ir, jeigu sutampa su atmintyje esančiais pavyzdžiais, parodomi prietaisų skydelyje. Sistema ženklus atpažįsta 100 m atstumu.

Į antrą mikroprocesorių patenka kelio žymėjimo duomenys. Automobilio kompiuteris įsimena įprastinius vairuotojo veiksmus persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą. Jei sistema aptinka bet kokį nukrypimą nuo normos ar fiksuoja linijos "užkabinimą", apie tai vairuotojas įspėjamas garso ir vaizdo signalu.

Taip pat šiame modelyje įdiegta naujausios kartos AFL priekinių žibintų sistema. Devyni skirtingi šviesų įtaisai automatiškai prisitaiko prie įvairių vairavimo sąlygų, kartu garantuodami saugumą ir vairavimo malonumą. Viena įdomiausių šių žibintų funkcija – ilgosios šviesos automatiškai persijungia į trumpąsias vos tik užfiksuojamas iš priekio atvažiuojantis automobilis.

Pagyros modelio sėdynėms

Nepriklausoma Vokietijos ergonomikos ekspertų grupė "Aktion Gesunder Rücken e.V." pripažino, kad "Opel Insignia" sėdynių pasirinkimas – vienas plačiausių visoje automobilių rinkoje. Ieškant idealiausios sėdėjimo pozos, "Insignia" sėdynės reguliuojamos 65 mm į aukštį ir 270 mm į ilgį. Pirkėjai gali rinktis ir ergonomiškas sportines sėdynes, kurios turi keturias galimas sėdėjimo padėtis.

"Kiekvienas, didelis ir mažas, ras "savo sėdynę" ir jausis saugiai bei patogiai, nes "Opel Insignia" modelyje sėdėjimo poza reguliuojama kiekvienam pagal poreikius", – savo darbu didžiavosi "Opel" sėdynių inžinerijos skyriaus atstovas Andrew Leuchtmannas.
Kaip ir visi "General Motors" modeliai, skirti pasaulinei rinkai, tam tikrose šalyse šis naujokas turės skirtingus pavadinimus. Pavyzdžiui, JAV automobilis bus parduodamas kaip "Saturn Aura", o Didžiojoje Britanijoje ar Australijoje – kaip "Vauxhall Insignia".

"Opel Insignia 1.6 V6 TURBO ECOTEC ®" vizitinė kortelė

Kėbulo tipas 5 durų sedanas
Sėdimų vietų skaičius 5
Aukštis (mm) 1498
Plotis (mm) 1856
Ilgis (mm) 4830
Važiuoklės bazė (mm) 2737
Padangos 205/55 R16
Degalai benzinas
Variklio darbinis tūris (cm3) 1598
Cilindrų skaičius 4
Galia (kW(AG) / p/min.) 85(115)/6000
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 155/4000
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 12,9
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 7,6
Bagažinės tūris (l) 532
Kaina (Lt) nuo 65 tūkst.


Šiame straipsnyje: insigniaOpel

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių