- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors automobilių taršos mokestis atmestas, ekspertai įsitikinę, kad politikai ieškos kitų priemonių taršai mažinti, praneša „Labas vakaras, Lietuva“.
Dalis vairuotojų džiaugiasi, kad bent kol kas paploninti piniginių ir susimokėti automobilių taršos mokesčio nereikės. „Ar nuo to pašvarės oras, jei aš sumokėsiu?“ – tarstelėjo vienas vairuotojas. „Visada džiaugiesi, kai kažko nereikia mokėti, bet kažkoks mokestis bus“, – spėjo kitas. „Mes neteršiame. Kas teršia, tiems reikėtų...“ – pridūrė dar vienas vairuotojas.
Specialistai sako, kad skubėti džiaugtis neverta. Esą išvengus vieno mokesčio, lauks kiti. „Kuo vėlesniam laikui sprendimas atidėliojamas, tuo gali būti, kad ar tiesiogiai taršesnių automobilių savininkams, ar per biudžetą reikės mokėti daugiau“, – sakė „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras.
„Taršos mokesčiai didės ir didėjantis mokestis guls ant mūsų pečių“, – teigė ekonomistas Marius Dubnikovas. Ekspertai siūlo remtis Europos patirtimis ir įvesti eko mokestį – riboti įvažiavimą į miestus, apmokestinti įvažiavimus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Arba grąžinant svarstyti ir priimant metinį mokestį, arba galbūt priimant jį ir didinant kartelę, nuo kurio jis mokamas pradžioje. Arba viena iš priemonių, kuri kitose šalyse pasiteisino, t. y. kažkoks ribojimas taršiems ar dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miestus“, – kalbėjo „Autoplius.lt“ vadovas.
„Tokiu atveju, būtų ir biudžetas papildymas, ir, kaip sakoma, nepaliesti būtų tie vairuotojai, kuriems tikrai nereikalingas tas mokestis gaunant minimalias pajamas“ – teigė „ARS Leidinių“ vadovas Tomas Būdvytis.
Kitas galimas variantas, pasak ekonomistų, kuro akcizo didinimas. „Akcizas kaip mokestis yra taršos mokestis. Visi tai supranta. Tiesiog problema yra tame, kad vartotojas, ypatingai Lietuvoje, akcizo mokesčio nesupranta kaip taršos mokesčio ir dažniausiai tai traktuoja kaip tiesiog pabrangusį kurą“, – aiškino M. Dubnikovas.
Tačiau, kol specialistai spėlioja, ko tikėtis, ministerija sako sprendimo, kuo pakeisti taršos mokestį, neradusi. „Mes neišvengiamai turėsime sugrįžti prie to mokesčio. Kol kas konkretaus sprendimo nėra“, – teigė Aplinkos ministerijos ES paramos administravimo direktorius Inesis Kiškis.
Būtent paskaičiavimo metodika, matyt, visus labiausiai ir papiktino, nes jeigu aš kartą per metus važiuoju iki kapų, aš negaliu mokėti tokio paties mokesčio kaip tas, kuris naudojasi kiekvieną dieną.
Verslininkai sutinka – mažinti taršą būtina, tačiau reikia atsižvelgti ir į rečiau važinėjančius vairuotojus. „Būtent paskaičiavimo metodika, matyt, visus labiausiai ir papiktino, nes jeigu aš kartą per metus važiuoju iki kapų, aš negaliu mokėti tokio paties mokesčio kaip tas, kuris naudojasi kiekvieną dieną“, – sakė „Linavos“ Inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.
Kol specialistai svarsto, ar sulauksime naujo taršos mokesčio, verslininkai pyksta, kad jiems tenka sumokėti septynis kartus daugiau. „Negali septynis kartus pabrangti. Na, gal turi būti numatytas pereinamasis laikotarpis – trys penki metai ir palaipsniui turėtų didėti“, – svarstė „Linavos“ atstovas.
„Skatinti įmones, kad jos įsigytų hibridinius arba elektromobilius – daryti lengvatas ir tokiu principu skatint, o ne kelti, sakykime, taršos mokesčio įkainius“, – kalbėjo A. Burba.
Aplinkos ministerija taršos mokesčio atsisakyti neplanuoja. „Laikrodžio atsukti atgal mes negalime. Įstatymas buvo priimtas prieš pusantrų metų, o taisyklės tik tvirtina tai, kas įdėta įstatyme. Galima žiūrėti tik į priekį“, – pabrėžė I. Kiškis.
Metinis automobilių taršos mokestis plačiai taikomas Europoje ir tik keturios šalys įskaitant Lietuvą tokio mokesčio vis dar neturi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti56
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...