- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ilgomis eilėmis garsėjančiuose Lietuvos-Baltarusijos pasieniuose padėtis netrukus pasikeis.
Nuo lapkričio 1-osios krovinių vežėjams bus privalomas naujas dokumentas Elektroninis transporto manifestas, trumpiau vadinamas e-Manifestu. Jis pakeis eksporto deklaracijas, dėl kurių eksporto procedūros užbaigimas muitinėje išsitęsdavo net iki kelių valandų.
E-Manifestas nuo atskirų eksporto deklaracijų skiriasi tuo, kad į vieną dokumentą bus registruojami visi dalinių krovinių duomenys, todėl gerokai sutrumpės patikros procedūra pasienyje.
Taupomas laikas pasienyje
Kaip aiškino muitinės tarpininko UAB „Bunasta“ direktorius Jurgis Adomavičius, naujoji tvarka bus ypač naudinga vežėjams, į vieną sunkvežimį kraunantiems daugybei skirtingų gavėjų skirtus krovinius.
„Anksčiau visos eksporto deklaracijos buvo tikrinamos muitinėje. Muitininkui reikėdavo ne tik uždaryti kiekvieną eksporto procedūrą, bet ir fiziškai patikrinti, ar vežamas krovinys atitinka tai, kas nurodyta dokumentuose.
Tačiau viename automobilyje gali būti net 100-150 skirtingų krovinių, kiekvienas su atskira eksporto deklaracija. Toks patikrinimas užimdavo labai daug laiko. Žinau atvejų, kai vienas sunkvežimis muitinėje praleisdavo net iki 9 valandų.
Per e-Manifestą visos šios deklaracijos bus sujungiamos į vieną dokumentą, todėl eksporto procedūros užbaigimas muitinėje sutrumpės daugybe kartų“, – tvirtino J.Adomavičius.
E-Manifestas taip pat leidžia išsaugoti vieną iš esminių nepriklausomos krovinio garantijos privalumų prieš TIR tranzitą – lankstumą. Kroviniui kirtus Lietuvos-Baltarusijos sieną vairuotojas galės laisvai važiuoti į iškrovimo vietas vežėjui parankia tvarka, jam nereikia laikytis griežto maršruto ir nuolat būti po muitinės priežiūra, kaip TIR atveju.
E-Manifestą vežėjams galės užpildyti muitinės tarpininkai.
Ką pakeis e-Manifestas?
Lietuvoje logistikos verslas orientuotas į krovinių, atvykstančių iš kitų ES valstybių su jau pradėtomis eksporto procedūromis, sutvarkymą išgabenimui į Rytus.
Muitinės departamento Muitinės procedūrų skyriaus vyriausioji inspektorė Nida Ruseckienė užtikrino, kad e-Manifestas padės pagerinti pervežimo kokybę dėl trijų priežasčių:
1. Sujungus informaciją apie atskiras eksporto deklaracijas į e-Manifestą, paspartėja muitinės išvežimo formalumų atlikimo laikas, nes išvežimo iš ES muitinės įstaigos pareigūnui reikia dirbti tik su vienu elektroniniu dokumentu (o ne su 20-30 atskirų eksporto deklaracijų);
2. Atitinkamos eksporto procedūros užbaigiamos automatiškai ir eksportuotojai iš Lietuvos bei kitų ES šalių nedelsiant gauna eksporto fakto patvirtinimą;
3. Verslui registruojant prekių pateikimą (tai pirmas žingsnis prieš pateikiant e-Manifestą), prekių pergrupavimo/perkrovimo vietose išsprendžiamos visos problemos, galinčios kilti pasienyje. Taip taupomas vežėjų atstovų laikas.
Ji taip pat atkreipė dėmesį į keletą problemų, su kuriomis gali susidurti vežėjai.
„Gali paaiškėti, kad nors ir turimas Eksporto lydimasis dokumentas, prekės kitoje valstybėje narėje neišleistos eksportui. Tuomet reikalingas papildomas komunikavimas su eksportuotojo atstovu.
Arba dėl kokių nors techninių priežasčių nėra galimybės gauti ar išsiųsti eksporto deklaracijų duomenis, arba eksporto duomenys išsiųsti ir apdorojami kitos valstybės narės deklaracijų apdorojimo sistemoje, bet nepateikti europinei Eksporto kontrolės sistemai. Todėl Lietuvos muitinė negalės užbaigti tokių procedūrų sistemoje ir atitinkamai eksportuotojai negalės gauti eksporto fakto patvirtinimo elektroniniu būdu“, – aiškino N. Ruseckienė.
Sistema jau veikia
Tačiau vežėjams nereikia baimintis dėl naujosios tvarkos, nes kilę neaiškumai pagal naująją sistemą bus sprendžiami dar nepasiekus muitinės posto.
J.Adomavičius patvirtino, kad „Bunasta“ muitinės tarpininkai jau išbandė e-Manifesto sistemą ir kroviniai su jų pildytais dokumentais buvo sėkmingai išgabenti į Rytus.
„Mes darysime viską, kad kroviniai kuo greičiau kirstų sieną. Naujasis e-Manifestas yra fantastiškas daiktas – muitinės procedūra sutrumpėja tiek kartų, kiek juo apjungiama dokumentų“, – sakė muitinės procedūrų ekspertas.
Nuo lapkričio 1 d. vežėjas privalės pateikti e-Manifestą Lietuvos pasienyje jei:
– krovinys buvo perkrautas;
– sunkvežimyje yra daugiau nei dvi eksporto deklaracijos (keli gavėjai ar siuntėjai);
– eksporto deklaracijoje nenurodyta transporto priemonė.
E-Manifestui reikalingus dokumentus vairuotojas turės galimybę pateikti atvykęs į muitinės tarpininko aptarnavimo centrą, atsiųsti elektroniniu paštu arba pateikti per „Bunasta“ mobiliąją programėlę.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...