- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atėjus pavasariui lietuviai pradėjo dairytis automobilių, o dažniausiai automobilių turguje ieškoma vokiškų transporto priemonių už vidutiniškai 3 tūkst. eurų
Tuo metu Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis sako, kad klientai skelbimų portale susidomi ir greičiausiai nuperka automobilius, kurių kaina siekia iki 2 tūkst. eurų.
Valentinas Naujanis, Kauno automobilių turgų valdančios UAB „Varanas“ direktorius, sako, kad šeštadienis – turgaus diena, o praėjusį savaitgalį turgaus lankytojų netrūko ir dėl gero oro. „Pardavimai įsibėgėja, per dieną grįžta vidutiniškai 10 pakrautų autovežių“, – LRT.lt kalbėjo direktorius.
Pasak V. Naujanio, lietuvių jau daugelį metų perkamiausi – apie 3 tūkst. eurų kainuojantys automobiliai.
„Žmonėms dažniausiai tiek negaila išleisti automobiliui įsigyti. Dairomasi ir už 6 tūkst. eurų „Volkswagen“, „Toyota“ automobilių. Moterys ir jaunimas dažniausiai renkasi automobilius su automatine pavarų dėže, mažesnius automobilius, o pirkėjai, turintys vaikų, dairosi šeimyninių automobilių – minivenų. Praėjusį rudenį buvo suaktyvėjęs visureigių pirkimas“, – aiškino Kauno automobilių turgaus vadovas.
Pašnekovo teigimu, vis daugiau lietuvių turguje dairosi benzinu varomų automobilių, tačiau čia jų pasiūla esą nėra didelė.
„Manęs vis dažniau prašo padėti ieškant benzininio automobilio. Vis dėlto tokių automobilių pasiūla ne tik mūsų turguje, bet ir apskritai Europoje nėra didelė. Kai įeinu į belgų aukcioną, matau, kad būna 800 dyzelinių automobilių ir 200 benzininių. Dažniausiai pastaruosius parduoda fiziniai asmenys, o dyzelinius – įmonės. Mūsų turguje benzininių automobilių pasirinkimas išties nėra didelis“, – pripažįsta V. Naujanis.
Kauno automobilių turgaus vadovas, paklaustas, kodėl lietuviai aktyviau dairosi benzininių automobilių, svarstė, jog tai gali būti susiję su kalbomis apie dyzelinių automobilių apmokestinimą, skandalus, nuvilnijusius Europoje.
„Be to, žmonės skaičiuoja: jei važiuoja nedidelius atstumus, rinktis benzininį automobilį nėra baisu. Turintys dyzelinius automobilius žiemą patiria papildomų išlaidų – reikia rūpintis pakaitinimo žvakėmis ir pan. Žinoma, jei automobiliu nuvažiuojami dideli atstumai, verčiau rinktis automobilį su dyzeliniu varikliu. Pastebiu, kad ne tiek daug automobilių nuperkama su benzinu / dujomis. Galbūt žmonės patys montuojasi dujų balioną į automobilį, bet pas mus tokių automobilių atkeliauja nedaug. Vis daugiau atkeliauja hibridinių automobilių – juos perka lietuviai, latviai, lenkai, ukrainiečiai“, – pasakojo V. Naujanis.
Vis dėlto, kaip skaičiuoja Kauno automobilių turgaus vadovas, lietuviai šiame turguje nėra pagrindiniai pirkėjai – jie nuperka 30–40 proc. visų automobilių, o didžiąją dalį įsigyja ukrainiečiai, gruzinai, kirgizai, tadžikai, baltarusiai, latviai, estai, lenkai, moldavai.
„Aukso amžiaus jau nebesitikime. Norime pritraukti daugiau ukrainiečių ir gruzinų. Apskritai esame pusiaukelėje tarp didžiųjų turgų Rytuose ir Vakaruose. Jei nepritrauksime užsieniečių, lietuviams tiek automobilių, kiek stovi turguje, tikrai nereikės.
Jei nepritrauksime užsieniečių, lietuviams tiek automobilių, kiek stovi turguje, tikrai nereikės.
Lietuvai šis turgus yra per didelis“, – LRT.lt komentavo V. Naujanis.
Kauno automobilių turgus laikomas vienu didžiausių Rytų Europoje, šiandien jame stovi daugiau kaip 3 tūkst. automobilių.
Automobilio vis dažniau dairosi internete
Aktyvesnės automobilių paieškos jaučiamos ir skelbimų puslapiuose. Autoplius.lt plėtros vadovas M. Buzelis teigia, kad fiksuojamas net 50 proc. skelbimų augimas parduodamų motociklų kategorijoje.
Tuo metu balandžio mėnesį parduodamų automobilių skaičius šiame portale išaugo 5,7 proc. Labiausiai jaučiamas pigesnių automobilių pasiūlos augimas – 1–3 tūkst. eurų kainos grupėje. Čia jų pasiūla šoktelėjo beveik dešimtadaliu – 9,1 proc.
Kaip teigia M. Buzelis, pastebimai padaugėjo parduodamų 10–15 tūkst. eurų vertės automobilių. Jų kiekis per mėnesį paaugo daugiau nei 5 proc.
„Greičiausiai parduodami pigiausi – iki 2 tūkst. eurų vertės – automobiliai. Jų pardavimai vidutiniškai užtrunka kiek ilgiau nei savaitę – 8–9 dienas. Pirkėjų, galinčių įsigyti brangesnį (nuo 10 tūkst. eurų) automobilį, yra mažiau, todėl laiko tarpas, per kurį parduodama brangesnė transporto priemonė, gali padidėti iki kelių mėnesių. Kai kurie modeliai tiesiog turi sulaukti savo pirkėjo. Vertinant visų automobilių pardavimo laiką, vidurkis siektų kiek daugiau nei dvi savaites“, – skaičiavo M. Buzelis.
Portalo statistiniai duomenys rodo, kad populiariausi yra maždaug vidutinės vertės naudoti automobiliai – tie, kurių kainos siekia apie 2,5–3,5 tūkst. eurų.
Paklausiausi tarp parduodamų automobilių yra „Volkswagen“ markės modeliai. Jie sudaro 12,5 proc. visų parduodamų lengvųjų automobilių.
„Antroje vietoje – BMW. Jų dalis parduodamų automobilių rinkoje yra 12,2 proc. Prestižinių automobilių užimama rinkos dalis auga. Skaičiuojame, kad prieš ketverius metus iš visų parduodamų automobilių prabangaus segmento modeliai sudarė apie 29,5 proc., o 2016-ųjų antroje pusėje jų rinkos dalis paaugo iki 36 proc.“, – LRT.lt sakė M. Buzelis.
Per ketverių metų laikotarpį esą labai paaugo ir automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis paklausa. 2012-ųjų antroje pusėje tokie automobiliai sudarė 57,7 proc. parduodamų automobilių rinkos, o praėjusiais metais tuo pačiu metu siekė 70,7 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...