- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjantis savaitgalis, nors sinoptikai ir žada rudeninę gaivą, bus karštas, nes Druskininkuose jau septintus metus organizuojamas Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) finalas, kuriam pasibaigus ir paaiškės, kuris iš ralio meistrų bus tituluojamas greičiausiu Lietuvoje.
Intrigos nestigs
Praėjusiais metais Druskininkuose ir Lietuvos čempionate triumfavo latvis Janis Vorobjovas, kuriam padaręs klaidų paskutiniame naktiniame greičio ruože pergalę padovanojo panevėžietis Giedrius Notkus.
Latvis, ne sykį susižėręs aukščiausius apdovanojimus gimtinėje, nori parodyti, kad Lietuvoje jam taip pat nėra lygių. Atrodo, kad J. Vorobjovui tai pavyksta. Visų varančiųjų ratų automobilių klasėje kaimyninės valstybės lenktynininkas susikrovė tokį taškų kraitį, kad net ir nevažiuodamas galėtų tapti nugalėtoju. J. Vorobjovas turi surinkęs 114 taškų, o antroje vietoje esantis Benediktas Vanagas į Druskininkus atsiveža 75 taškų bagažą, kuris vos 4 taškais skiriasi nuo G. Notkaus ir 6 taškais nuo Vytauto Švedo taškų kraičio.
Tad Druskininkuose kova dėl antrosios ir trečiosios vietos 4WD įskaitoje bus įdomi. Ne ką prastesnė kova turėtų virti ir trečiojoje LARČ įskaitoje, kurioje važiuoja galingiausi automobiliai Lietuvos ralio trasose. G.Notkus, jeigu J. Vorobjovą ištiktų nesėkmė Druskininkuose, dar gali tapti ir šios įskaitos nugalėtoju, o jeigu ne, tai, kaip ir 4WD įskaitoje, jam į nugarą kvėpuoja V. Švedas, o į greičiausių šios klasės vairuotojų trejetuką taikosi ir Vaidotas Žala. Tad sekundės bus skaičiuojamos iki apdovanojimų ceremonijos Druskininkų centrinėje aikštėje.
Žiūrovų ovacijos, mostai, palaikymo šūksniai reikalingi kiekvienam sportininkui, o ypač tam, kuriam tenka važiuoti po greičiausiųjų.
Reti svečiai
Pirmą kartą šiemet atskirtoje BMW įskaitoje užtikrintai pirmauja Renaldas Šeinauskas. Antroje vietoje esantį Arą Kalėdą lenkiantis kone dvigubai. Matyt, dėl to sportininko ir neišvysime Druskininkuose. Kiek kitokia jo padėtis viena ašimi varomų automobilių įskaitoje. Čia R. Šeinauskas penktas. Jis į priekį praleido Giedrių Firantą, Joną Pipirą, Egidijų Valeišą ir Saulių Trapuilą, kuris taip pat gali jaustis užtikrintai, nes į Druskininkus atrieda jau turėdamas didelę taškų persvarą prieš artimiausius persekiotojus.
Tokia pat ir J. Pipiro situacija priekinių varančiųjų ratų automobilių rikiuotėje. Galbūt todėl šio sportininko Druskininkuose gerbėjai ir neišvys. Dėl didelių persvarų savo klasėse kai kurie sportininkai nutarė nestartuoti finaliniame ralio čempionato etape, tačiau čia bus galima išvysti daugelio žiūrovų simpatijų sulaukiančius Martyną Samsoną ir Mindaugą Varžą su "Mitsubishi Lancer EVO X".
"Džiaugiuosi, kad šie du sportininkai nusprendė užsukti į LARČ finalą. Jų pasirodymas trasoje, net kai ji ir ne Utenos, Zarasų, Rokiškio apylinkėse (M. Samsonas yra kilęs iš Utenos), sulaukia didelio žiūrovų palaikymo, o patys sportininkai, kaip dažnai sako, atvažiuoja tam, kad važiuotų, tad technikos negaili ir bando iš jos išspausti viską", – pasakojo ralį organizuojantis Jonas Balčiūnas.
Dėmesys visiems
Prakalbęs apie žiūrovų simpatijas sportininkams, J.Balčiūnas žavėjosi ir ralio sirgaliais, kurie į trasas atvyksta pasiruošę – pasipuošę palaikomo lenktynininko simbolika, pasigaminę plakatus ar vėliavas.
"Kad palaikomi žinomiausi šalies lenktynininkai – B. Vanagas, V. Švedas, V.Žala, G. Notkus ar D. Jocius, nestebina nieko, tačiau vis dažniau trasose galima išvysti ir tų, kurie palaiko ir ne tokius galingus ralio bolidus vairuojančius sportininkus. Tai labai šauni tradicija", – kalbėjo organizatorius.
Pasak jo, žiūrovų palaikymas itin svarbus ne tik rikiuotės pradžioje važiuojantiems sportininkams, kurie trasas pralekia galingiausia technika, tačiau ir tiems, kuriems neretai tenka važiuoti kolonos pabaigoje.
"Žiūrovų ovacijos, mostai, palaikymo šūksniai reikalingi kiekvienam sportininkui, o ypač tam, kuriam tenka važiuoti po greičiausiųjų. Tad kreipdamasis į visus, kurie stebi ralį, noriu paprašyti palaikyti kiekvieną sportininką, važiuojantį, automobilininkų terminais kalbant, kibiriuku, jūsų dėmesys jiems labai svarbus, o ypač čia, Druskininkuose, kuriuose uždaromas ralio sezonas ir kuriame turime atiduoti pagarbą visiems, kuriems sėkmingai pavyko pasiekti ne tik finišą Druskininkuose, tačiau ir išgirsti čempionato pabaigos fanfaras", – dienraščiui teigė ne vieną dešimtmetį automobilių sporto renginius organizuojantis vyras.
Startai tamsoje
Pirmus penkerius metus finalinis ralio etapas trukdavo dvi dienas, tačiau jau porą metų lenktynės vyksta vieną dieną, o ralio kulminacija tampa naktinis greičio ruožas, kuris iš dalyvių pareikalauja maksimalaus susikaupimo, koncentracijos ir tarpusavio supratimo.
"Naktinius greičio ruožus Lietuvoje galima išvysti vos du kartus per metus – pirmajame LARČ etape, organizuojamame B.Vanago komandos, ir čia Druskininkuose", – atkreipė dėmesį J. Balčiūnas. Naktinio greičio ruožo stebėjimas, pasak organizatoriaus, žiūrovams sukelia nepamirštamų emocijų.
"Šviesiu paros metu, gerai matomoje vietoje galima matyti artėjantį automobilį, atspėti, koks ekipažas važiuoja, o stebint ralį naktį tai galima pamatyti tik kelias akimirkas, kai automobilis pralekia pro šalį. Per išmetimo sistemos vamzdžius pasimatantys ugnies pliūptelėjimai, iki raudonumo įkaitę stabdžiai tik keletas dalykų, kurie išskirtinai gerai matosi naktiniame greičio ruože", – kalbėjo pats ne viename ralyje dalyvavęs pašnekovas. Beje, ir naktinių greičio ruožų stebėjimo tradicijos visiškai kitokios – žiūrovai iš anksto atvyksta į pasirinktas vietas, užsikuria laužus ir ten laukia sportinių automobilių. "Druskininkuose atsiskleidžia visa ralio romantika", – šypsodamasis sako J. Balčiūnas.
LARČ finalo Druskininkuose nugalėtojai:
2011 m. – V.Švedas ir Ž.Sakalauskas.
2012 m. – V.Švedas ir Ž.Sakalauskas.
2013 m. – G.Notkus ir D.Strižanas.
2014 m. – V.Žala ir Ž.Žala.
2015 m. – V.Žala ir Ž.Žala.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?24
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...