Ralio finalas: kova sportininkams ir romantika žiūrovams

Artėjantis savaitgalis, nors sinoptikai ir žada rudeninę gaivą, bus karštas, nes Druskininkuose jau septintus metus organizuojamas Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) finalas, kuriam pasibaigus ir paaiškės, kuris iš ralio meistrų bus tituluojamas greičiausiu Lietuvoje.

Intrigos nestigs

Praėjusiais metais Druskininkuose ir Lietuvos čempionate triumfavo latvis Janis Vorobjovas, kuriam padaręs klaidų paskutiniame naktiniame greičio ruože pergalę padovanojo panevėžietis Giedrius Notkus.

Latvis, ne sykį susižėręs aukščiausius apdovanojimus gimtinėje, nori parodyti, kad Lietuvoje jam taip pat nėra lygių. Atrodo, kad J. Vorobjovui tai pavyksta. Visų varančiųjų ratų automobilių klasėje kaimyninės valstybės lenktynininkas susikrovė tokį taškų kraitį, kad net ir nevažiuodamas galėtų tapti nugalėtoju. J. Vorobjovas turi surinkęs 114 taškų, o antroje vietoje esantis Benediktas Vanagas į Druskininkus atsiveža 75 taškų bagažą, kuris vos 4 taškais skiriasi nuo G. Notkaus ir 6 taškais nuo Vytauto Švedo taškų kraičio.

Tad Druskininkuose kova dėl antrosios ir trečiosios vietos 4WD įskaitoje bus įdomi. Ne ką prastesnė kova turėtų virti ir trečiojoje LARČ įskaitoje, kurioje važiuoja galingiausi automobiliai Lietuvos ralio trasose. G.Notkus, jeigu J. Vorobjovą ištiktų nesėkmė Druskininkuose, dar gali tapti ir šios įskaitos nugalėtoju, o jeigu ne, tai, kaip ir 4WD įskaitoje, jam į nugarą kvėpuoja V. Švedas, o į greičiausių šios klasės vairuotojų trejetuką taikosi ir Vaidotas Žala. Tad sekundės bus skaičiuojamos iki apdovanojimų ceremonijos Druskininkų centrinėje aikštėje.

Žiūrovų ovacijos, mostai, palaikymo šūksniai reikalingi kiekvienam sportininkui, o ypač tam, kuriam tenka važiuoti po greičiausiųjų.

Reti svečiai

Pirmą kartą šiemet atskirtoje BMW įskaitoje užtikrintai pirmauja Renaldas Šeinauskas. Antroje vietoje esantį Arą Kalėdą lenkiantis kone dvigubai. Matyt, dėl to sportininko ir neišvysime Druskininkuose. Kiek kitokia jo padėtis viena ašimi varomų automobilių įskaitoje. Čia R. Šeinauskas penktas. Jis į priekį praleido Giedrių Firantą, Joną Pipirą, Egidijų Valeišą ir Saulių Trapuilą, kuris taip pat gali jaustis užtikrintai, nes į Druskininkus atrieda jau turėdamas didelę taškų persvarą prieš artimiausius persekiotojus.

Tokia pat ir J. Pipiro situacija priekinių varančiųjų ratų automobilių rikiuotėje. Galbūt todėl šio sportininko Druskininkuose gerbėjai ir neišvys. Dėl didelių persvarų savo klasėse kai kurie sportininkai nutarė nestartuoti finaliniame ralio čempionato etape, tačiau čia bus galima išvysti daugelio žiūrovų simpatijų sulaukiančius Martyną Samsoną ir Mindaugą Varžą su "Mitsubishi Lancer EVO X".

"Džiaugiuosi, kad šie du sportininkai nusprendė užsukti į LARČ finalą. Jų pasirodymas trasoje, net kai ji ir ne Utenos, Zarasų, Rokiškio apylinkėse (M. Samsonas yra kilęs iš Utenos), sulaukia didelio žiūrovų palaikymo, o patys sportininkai, kaip dažnai sako, atvažiuoja tam, kad važiuotų, tad technikos negaili ir bando iš jos išspausti viską", – pasakojo ralį organizuojantis Jonas Balčiūnas.

Dėmesys visiems

Prakalbęs apie žiūrovų simpatijas sportininkams, J.Balčiūnas žavėjosi ir ralio sirgaliais, kurie į trasas atvyksta pasiruošę – pasipuošę palaikomo lenktynininko simbolika, pasigaminę plakatus ar vėliavas.

"Kad palaikomi žinomiausi šalies lenktynininkai – B. Vanagas, V. Švedas, V.Žala, G. Notkus ar D. Jocius, nestebina nieko, tačiau vis dažniau trasose galima išvysti ir tų, kurie palaiko ir ne tokius galingus ralio bolidus vairuojančius sportininkus. Tai labai šauni tradicija", – kalbėjo organizatorius.

Pasak jo, žiūrovų palaikymas itin svarbus ne tik rikiuotės pradžioje važiuojantiems sportininkams, kurie trasas pralekia galingiausia technika, tačiau ir tiems, kuriems neretai tenka važiuoti kolonos pabaigoje.

"Žiūrovų ovacijos, mostai, palaikymo šūksniai reikalingi kiekvienam sportininkui, o ypač tam, kuriam tenka važiuoti po greičiausiųjų. Tad kreipdamasis į visus, kurie stebi ralį, noriu paprašyti palaikyti kiekvieną sportininką, važiuojantį, automobilininkų terminais kalbant, kibiriuku, jūsų dėmesys jiems labai svarbus, o ypač čia, Druskininkuose, kuriuose uždaromas ralio sezonas ir kuriame turime atiduoti pagarbą visiems, kuriems sėkmingai pavyko pasiekti ne tik finišą Druskininkuose, tačiau ir išgirsti čempionato pabaigos fanfaras", – dienraščiui teigė ne vieną dešimtmetį automobilių sporto renginius organizuojantis vyras.

Startai tamsoje

Pirmus penkerius metus finalinis ralio etapas trukdavo dvi dienas, tačiau jau porą metų lenktynės vyksta vieną dieną, o ralio kulminacija tampa naktinis greičio ruožas, kuris iš dalyvių pareikalauja maksimalaus susikaupimo, koncentracijos ir tarpusavio supratimo.

"Naktinius greičio ruožus Lietuvoje galima išvysti vos du kartus per metus – pirmajame LARČ etape, organizuojamame B.Vanago komandos, ir čia Druskininkuose", – atkreipė dėmesį J. Balčiūnas. Naktinio greičio ruožo stebėjimas, pasak organizatoriaus, žiūrovams sukelia nepamirštamų emocijų.

"Šviesiu paros metu, gerai matomoje vietoje galima matyti artėjantį automobilį, atspėti, koks ekipažas važiuoja, o stebint ralį naktį tai galima pamatyti tik kelias akimirkas, kai automobilis pralekia pro šalį. Per išmetimo sistemos vamzdžius pasimatantys ugnies pliūptelėjimai, iki raudonumo įkaitę stabdžiai tik keletas dalykų, kurie išskirtinai gerai matosi naktiniame greičio ruože", – kalbėjo pats ne viename ralyje dalyvavęs pašnekovas. Beje, ir naktinių greičio ruožų stebėjimo tradicijos visiškai kitokios – žiūrovai iš anksto atvyksta į pasirinktas vietas, užsikuria laužus ir ten laukia sportinių automobilių. "Druskininkuose atsiskleidžia visa ralio romantika", – šypsodamasis sako J. Balčiūnas.


LARČ finalo Druskininkuose nugalėtojai:

2011 m. – V.Švedas ir Ž.Sakalauskas.

2012 m. – V.Švedas ir Ž.Sakalauskas.

2013 m. – G.Notkus ir D.Strižanas.

2014 m. – V.Žala ir Ž.Žala.

2015 m. – V.Žala ir Ž.Žala.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių