Ralyje – kartų kaita: kas pakeis mohikanus?

  • Teksto dydis:

Šio lenktynių sezono išvakarėse apie sprendimą ant vinies kabinti šalmą paskelbė garsus šalies ralio meistras Vytautas Švedas, tačiau naujų veidų „Rally Žemaitija 2023“ buvo kaip niekada daug.

Prilygo veteranams

Lietuvos automobilių sporto federacijos Ralio komiteto pirmininkas Darius Šileikis pastebi, kad keletą metų mini ralio ar ralio-sprinto trasose automobilio valdymo įgūdžius šlifavę jaunuoliai, jau pirmose tikro ralio varžybose fiksavo stebėtinai konkurencingus rezultatus ir netgi lenkė galingesnę techniką vairuojančius varžovus.

„Tai, kad dvidešimtmečiai ateina į aukščiausiąją lygą su homologuotais ir nepriekaištingai paruoštais automobiliais, yra geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvos ralio čempionatui (LARČ). Žinoma, dar prireiks šiek tiek laiko, kol vaikinukai sukaups solidesnę patirtį ir bus įveikę daugiau greitų kilometrų, bet pažiūrėti jau dabar yra į ką“, – tvirtino D. Šileikis.

Ralio senbuvių nuostabai, septyniolikmetis Emilis Kucka įveikus pirmąją pusę „Rally Žemaitija 2023“ greičio ruožų, užėmė 21-ąją vietą bendroje rikiuotėje, nors jo pažintis su automobilių sporto pasauliu prasidėjo tik kiek daugiau nei dvejus metus. Apsilankęs „Auto Moto Parke“ mokinukas jau pirmųjų važiavimų metu atkreipė instruktorių dėmesį rezultatais, prilygstančiais geriausiems senbuviams.

Atsisveikinimas: daugkartinis šalies čempionas V.Švedas baigė karjerą. T. Lukšio / BFL nuotr.

Jauniausias istorijoje

Ukmergiškis Markas Buteikis į LARČ pateko triumfavęs realybės šou „Aš ralistas“. Pagrindinis jo prizas – galimybė šiais metais su „Nordis Rally Team“ komandos vėliava startuoti Lietuvos ralio čempionate. Markas gavo lenktynėms paruoštą automobilį ir visas mechanikų paslaugas, kokių tik paprastai prisireikia varžybų metu.

Daug komplimentų iš ralio pasaulio autoritetų sulaukęs vaikinukas po pirmosios „Rally Žemaitija 2023“ lenktynių dienos užėmė 24-ąją vietą. Viena pozicija žemiau – Mantas Kutka, o 26-as greičiausiųjų sąraše – Irmantas Buivydas. Šie lenktynininkai per savo gyvenimą taip pat tėra matę vos 20 vasarų.

„Tokio jauno Lietuvos ralio čempionato dar nėra buvę. Su kolegomis esame atlikę apytikslius skaičiavimus, kad šiais metais statistinis sportininkų amžiaus vidurkis sumažėjo daugiau nei ketveriais metais“, – džiaugėsi LASF ralio komiteto pirmininkas.

Pastebimi ir lenkai

Antra gera žinia, kad raliui neabejingi verslo pasaulio atstovai tampa tokių jaunų ekipažų rėmėjais. Verslininkai sukuria galimybių jiems startuoti gana brangiai kainuojančia, nepriekaištingai parengta technika ir iškart kovoti dėl aukštų pozicijų.

„Rally Žemaitija 2023“ Techninės komisijos vadovas Saulius Stanaitis, charakterizuodamas šiųmečių lenktynių automobilių parką atkreipė dėmesį, kad greta pajėgiausių mūsų šalies komandų ir svečių iš Lenkijos (beveik visi jie startuoja tarptautinius standartus atitinkančiais automobiliais), taip pat gerai pasirengę ir „Junior“ įskaitos ekipažai.

Po atidžios patikros nė vienas jaunosios kartos atstovų kovinis automobilis nebuvo išbrokuotas. Šiame kontekste didelę staigmeną pateikė ir vienas svečių iš Lenkijos ekipažas. Septyniolikmetis Adrianas Rzeźnikas ir Adrianas Sadowskis, vairuodami „Ford Fiesta Rally3“ klasės automobilį, po pirmosios varžybų dienos užėmė net šeštą vietą. Turint galvoje, kad Lenkijoje bemaž visos ralio lenktynės vyksta asfaltuotais keliais, toks tempas klasikinėse trasose liudija išskirtinį jaunuolio talentą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių