- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Renault Sport“ patirtis – koncepciniame automobilyje
-
„Renault Sport“ patirtis – koncepciniame automobilyje
-
„Renault Sport“ patirtis – koncepciniame automobilyje
-
„Renault Sport“ patirtis – koncepciniame automobilyje
-
„Renault Sport“ patirtis – koncepciniame automobilyje
-
„Renault Sport“ patirtis – koncepciniame automobilyje
Keturiasdešimties metų sukaktį žyminti „Renault Sport“ su pasididžiavimu pristato koncepcinį modelį „Clio R.S.16“. Turėdamos trumpesnį nei penkių mėnesių terminą, „Renault Sport“ specialistų komandos dirbo realizuodamos beprotišką idėją: po „Clio R.S.“ kapotu sumontuoti 2 litrų darbinio tūrio turbokompresorinį variklį, pasiekiantį 275 AG ir 360 Nm.
Tam, kad būtų išnaudotas visas šio galingo variklio, skirto „Mégane R.S. 275 Trophy-R“, potencialas, „Clio R.S.16“ naudojami sportui sukurti važiuoklės elementai. 19 colių ratlankiai, 60 mm platesnis kėbulas ir agresyvus dizainas pabrėžia: tai yra galingiausias, naudoti keliuose skirtas „Renault Sport“ automobilis.
„Clio R.S.16“ pavadinimas ir nudažymo schema yra tokie patys, kaip ir „Formulės 1“ automobilio R.S.16. Taip koncepcinis modelis pažymi „Renault“ kaip „Formulės 1“ automobilių gamintojo sugrįžimą į šį čempionatą. Pirmasis „Clio R.S.16“ viešas pristatymas surengtas Monako Didžiojo prizo lenktynių metu, prie automobilio vairo sėdus „Renault Sport Formula One Team“ pilotui Kevinui Magnussenui.03
Kur visa tai prasidėjo
Idėja sukurti „Clio R.S.16“ gimė vieną 2015 metų spalio vakarą, „Renault Sport Cars“ vadovybės biure surengtame kolektyviniame svarstyme. Vykdomasis direktorius Patriceas Rattis susitikime su savo komandos kolegomis svarstė naujus projektus. Pirmiausia – tuos, kurie skirti keturiasdešimtosioms „Renault Sport“ metinėms.
Diskusijų metu inžinierius Christopheas Chapelainas pareiškė, kad ralyje sukaupta patirtis rodo, jog „Clio“ važiuoklė galėtų puikiai atlaikyti iki 300 AG pajėgumo variklio sukuriamas apkrovas. Viena idėja ginė kitą ir taip susiformavo išskirtine galia pasižyminčio „Clio R.S.“ koncepcija.
„Mes visi prisimename įspūdį, kurį paliko „Clio V6“. Taigi norėjome sukurti techninės koncepcijos automobilį, kuris ne tik pasižymėtų išskirtine dinamika, bet ir būtų realistiškas. Todėl negalėjome atitrūkti nuo žemės, turėjome naudotis paprastais ir sumaniais sprendimais. Mes siekėme sukurti automobilį, kuris galėtų tapti serijiniu. Be to, norėjome, kad šis projektas nuo pradžių iki pabaigos būtų sukurtas „Renault Sport“,– prisimena Patriceas Rattis. – Teoriškai „Clio R.S.“ su mūsų galingiausiu agregatu – 275 AG pajėgumo, 2 litrų turbokompresoriniu varikliu buvo puiki mintis, bet mes turėjome atlikti rimtą analizę dėl tokio derinio galimybės. Greičiau nei per mėnesį nedidelė komanda parengė preliminarią ataskaitą, kuri patvirtino, kad šis variklis gali būti montuojamas po „Clio“ kapotu. Tuomet mes su „Renault Sport“ technikos direktoriumi Thierry Landreau nusprendėme išbandyti sėkmę ir sukurti tokį automobilį. Visas projekto koordinavimas buvo patikėtas Françoisas Ratinetas. Jis vadovavo „smogiamajam būriui“, kuris turėjo per trumpą laiką atlikti visus darbus.
Šia idėja žavėjosi ir tuo metu už rinkodarą atsakingo „Renault Group“ vyriausiojo viceprezidento pareigas ėjęs Michaelis van der Sande. „Renault“ tada studijavo galimybę sugrįžti į „Formulę 1“, tad „Clio R.S.16“ pasirodė esantis tinkamas parodyti artimus ryšius tarp serijinių ir lenktyninių automobilių. Gruodžio pabaigoje „Renault“ šiam projektui uždegė žalią šviesą.
Buvo nuspręsta, kad „Clio R.S.16“ viešai turi būti pristatytas 2016 metų gegužės pabaigoje, Monako Didžiojo prizo lenktynėse. Šis terminas apibrėžė didžiąją projekto dalį, nurodydamas, kad automobilis turėjo būti paruoštas vos per penkis mėnesius!
„Specialiai šiam projektui lenktynių inžinieriai pritaikė naujus darbo metodus. Kadangi pagrindinė priežastis buvo trumpas terminas, mūsų komandos išmoko apsieiti be daugybės procesų pakartojimų, kurie paprastai naudojami kuriant serijinį automobilį. Kartu jie sugebėjo išsaugoti kokybės ir pajėgumo rodiklius. Ateityje šią patirtį mes naudosime kurdami savo kiek beprotiškus automobilius, kurie mums leis papildyti savo žinias, kartu atrandant naujas galimybes", - sakė Patriceas Rattis, vykdomasis „Renault Sport Cars“ direktorius.
„Smogiamasis būrys“
Sausio pradžioje maždaug dešimties žmonių grupė buvo suburta naujam „Renault Sport“ projektui. Jis buvo patikėtas Prototipų kūrimo centro departamente dirbusiai Projektų parengimo komandai.
„Tikslas buvo sukurti išskirtinį „Renault Sport“ automobilį, varomą galingiausio gamoje variklio, – paaiškino Prototipų departamento vadybininkas Laurentas Doré. – Užduotis buvo aiški, bet didžiausias iššūkis buvo ypač trumpi terminai. Mes subūrėme „Renault Sport Cars“ ir „Renault Sport Racing“ ekspertų „smogiamąjį būrį“, kuriam vadovavo prototipų gamyboje besispecializuojantis inžinierius Maurizius Suppa.“
Nors ir būdama nepriklausoma, Projektų parengimo komanda galėjo naudotis Les Ulise ir Viry-Šatiljone esančiomis gamyklomis. Šis projektas akimirksniu sulaukė visų į jo kūrimą įtrauktų specialistų palaikymo ir entuziazmo.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą5
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...