„Renault Sport“ patirtis – koncepciniame automobilyje

  • Teksto dydis:

Keturiasdešimties metų sukaktį žyminti „Renault Sport“ su pasididžiavimu pristato koncepcinį modelį „Clio R.S.16“. Turėdamos trumpesnį nei penkių mėnesių terminą, „Renault Sport“ specialistų komandos dirbo realizuodamos beprotišką idėją: po „Clio R.S.“ kapotu sumontuoti 2 litrų darbinio tūrio turbokompresorinį variklį, pasiekiantį 275 AG ir 360 Nm.

Tam, kad būtų išnaudotas visas šio galingo variklio, skirto „Mégane R.S. 275 Trophy-R“, potencialas, „Clio R.S.16“ naudojami sportui sukurti važiuoklės elementai. 19 colių ratlankiai, 60 mm platesnis kėbulas ir agresyvus dizainas pabrėžia: tai yra galingiausias, naudoti keliuose skirtas „Renault Sport“ automobilis.

„Clio R.S.16“ pavadinimas ir nudažymo schema yra tokie patys, kaip ir „Formulės 1“ automobilio R.S.16. Taip koncepcinis modelis pažymi „Renault“ kaip „Formulės 1“ automobilių gamintojo sugrįžimą į šį čempionatą. Pirmasis „Clio R.S.16“ viešas pristatymas surengtas Monako Didžiojo prizo lenktynių metu, prie automobilio vairo sėdus „Renault Sport Formula One Team“ pilotui Kevinui Magnussenui.03

Kur visa tai prasidėjo

Idėja sukurti „Clio R.S.16“ gimė vieną 2015 metų spalio vakarą, „Renault Sport Cars“ vadovybės biure surengtame kolektyviniame svarstyme. Vykdomasis direktorius Patriceas Rattis susitikime su savo komandos kolegomis svarstė naujus projektus. Pirmiausia – tuos, kurie skirti keturiasdešimtosioms „Renault Sport“ metinėms.

Diskusijų metu inžinierius Christopheas Chapelainas pareiškė, kad ralyje sukaupta patirtis rodo, jog „Clio“ važiuoklė galėtų puikiai atlaikyti iki 300 AG pajėgumo variklio sukuriamas apkrovas. Viena idėja ginė kitą ir taip susiformavo išskirtine galia pasižyminčio „Clio R.S.“ koncepcija.

„Mes visi prisimename įspūdį, kurį paliko „Clio V6“. Taigi norėjome sukurti techninės koncepcijos automobilį, kuris ne tik pasižymėtų išskirtine dinamika, bet ir būtų realistiškas. Todėl negalėjome atitrūkti nuo žemės, turėjome naudotis paprastais ir sumaniais sprendimais. Mes siekėme sukurti automobilį, kuris galėtų tapti serijiniu. Be to, norėjome, kad šis projektas nuo pradžių iki pabaigos būtų sukurtas „Renault Sport“,– prisimena Patriceas Rattis. – Teoriškai „Clio R.S.“ su mūsų galingiausiu agregatu – 275 AG pajėgumo, 2 litrų turbokompresoriniu varikliu buvo puiki mintis, bet mes turėjome atlikti rimtą analizę dėl tokio derinio galimybės. Greičiau nei per mėnesį nedidelė komanda parengė preliminarią ataskaitą, kuri patvirtino, kad šis variklis gali būti montuojamas po „Clio“ kapotu. Tuomet mes su „Renault Sport“ technikos direktoriumi Thierry Landreau nusprendėme išbandyti sėkmę ir sukurti tokį automobilį. Visas projekto koordinavimas buvo patikėtas Françoisas Ratinetas. Jis vadovavo „smogiamajam būriui“, kuris turėjo per trumpą laiką atlikti visus darbus.

Šia idėja žavėjosi ir tuo metu už rinkodarą atsakingo „Renault Group“ vyriausiojo viceprezidento pareigas ėjęs Michaelis van der Sande. „Renault“ tada studijavo galimybę sugrįžti į „Formulę 1“, tad „Clio R.S.16“ pasirodė esantis tinkamas parodyti artimus ryšius tarp serijinių ir lenktyninių automobilių. Gruodžio pabaigoje „Renault“ šiam projektui uždegė žalią šviesą.

Buvo nuspręsta, kad „Clio R.S.16“ viešai turi būti pristatytas 2016 metų gegužės pabaigoje, Monako Didžiojo prizo lenktynėse. Šis terminas apibrėžė didžiąją projekto dalį, nurodydamas, kad automobilis turėjo būti paruoštas vos per penkis mėnesius!

„Specialiai šiam projektui lenktynių inžinieriai pritaikė naujus darbo metodus. Kadangi pagrindinė priežastis buvo trumpas terminas, mūsų komandos išmoko apsieiti be daugybės procesų pakartojimų, kurie paprastai naudojami kuriant serijinį automobilį. Kartu jie sugebėjo išsaugoti kokybės ir pajėgumo rodiklius. Ateityje šią patirtį mes naudosime kurdami savo kiek beprotiškus automobilius, kurie mums leis papildyti savo žinias, kartu atrandant naujas galimybes", - sakė Patriceas Rattis, vykdomasis „Renault Sport Cars“ direktorius.

„Smogiamasis būrys“

Sausio pradžioje maždaug dešimties žmonių grupė buvo suburta naujam „Renault Sport“ projektui. Jis buvo patikėtas Prototipų kūrimo centro departamente dirbusiai Projektų parengimo komandai.

„Tikslas buvo sukurti išskirtinį „Renault Sport“ automobilį, varomą galingiausio gamoje variklio, – paaiškino Prototipų departamento vadybininkas Laurentas Doré. – Užduotis buvo aiški, bet didžiausias iššūkis buvo ypač trumpi terminai. Mes subūrėme „Renault Sport Cars“ ir „Renault Sport Racing“ ekspertų „smogiamąjį būrį“, kuriam vadovavo prototipų gamyboje besispecializuojantis inžinierius Maurizius Suppa.“

Nors ir būdama nepriklausoma, Projektų parengimo komanda galėjo naudotis Les Ulise ir Viry-Šatiljone esančiomis gamyklomis. Šis projektas akimirksniu sulaukė visų į jo kūrimą įtrauktų specialistų palaikymo ir entuziazmo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių