- LRT televizijos laida „Laba diena, Lietuva“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sektoriniai greičio matuokliai vis dar neveikia. Pasirodo, yra problemų, kurios gali apsunkinti gyvenimą ne tik nedrausmingiems vairuotojams, bet ir policijai. Apie tai LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ kalbėjo advokatas Valdemaras Bužinskas ir Lietuvos kelių direkcijos vyriausioji specialistė Margarita Nemanytė-Achremova.
Problemos, susijusios su Lietuvos keliuose jau įrengtais, bet dar neveikiančiais vidutinio greičio matuokliais gali kilti tiek vairuotojams, tiek ir policijos pareigūnams. Kadangi šie greičio matuokliai fiksuoja visus be išimties pro juos pravažiuojančius automobilius, net ir menkiausias greičio viršijimas teisiškai turėtų būti traktuojamas kaip Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas.
Tai reiškia, kad policijos pareigūnai turės siųsti perspėjimus net ir tiems vairuotojams, kurie, pritaikius paklaidą, greitį viršys 1 km/val. Jiems mokėti baudos nereikės, tačiau gavus įspėjimą bus privaloma atvykti į Lietuvos kelių policiją pažeidimo nagrinėjimui. Viso to būtų galima išvengti, tačiau reikalingi procedūriniai pakeitimai, kurių šiuo metu nėra.
Lietuvos kelių direkcijos Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus patarėja Eglė Nemanytė teigia, kad yra tolerancijos ribos, kurias nustato kelių policija, o pasaulinė praktika tokia, kad riba yra 1–2 km/val., todėl už tokį pažeidimą vairuotojai perspėjimo negaus.
Tačiau advokatas Valdemaras Bužinskas su tuo nesutinka.
„Kelių eismo taisyklėse tolerancijos ribų nėra. Administracinių teisės pažeidimų kodekse jos taip pat nėra“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ teigia V. Bužinskas.
Todėl teoriškai tai reiškia, kad net ir 1 km/val. greičio viršijimas turėtų būti traktuojamas kaip KET pažeidimas, už kurį numatyta ne bauda, o įspėjimas. Policija kiekvieną tokį atvejį turi nagrinėti individualiai ir pažeidėją pasikviesti į pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes pagal šiuo metu galiojančią tvarką taikyti kompleksinį sprendimą, kad tokius nusižengimus teisiškai pripažintų mažareikšmiais, nėra.
„Policija turėtų teisę laikyti, kad toks pažeidimas yra mažareikšmis ir nuobaudos – įspėjimo – neskirti. Bet toks nutarimas ir turėtų būti priimtas pačios policijos“, – tik tokį teisinį sprendimo būdą mato advokatas.
Bandymų metu užfiksuoti skaičiai stulbina
Šiuo metu sektoriniai vidutinio greičio matuokliai dar neveikia, tačiau kai kurie jų yra įjungti bandomuoju režimu.
„Dabar Lietuvoje yra 25 ruožai. Prie visų jų stovi po du kelio ženklus, perspėjančius apie greičio matavimo įrangą. Vienas ženklas ruožo pradžioje, kitas – pabaigoje. Kiek jų veikia šiuo metu, pasakyti tiksliai negaliu, nes atliekama metrologinė patikra ir baudos neskaičiuojamos.
Dabar sistema fiksuoja daug pažeidėjų. Tarkim, balandį, jei sistema veiktų, būtų nubausta daugiau nei 53 tūkst. vairuotojų. Kiek iš jų gautų įspėjimus, duomenų neturiu, nes išskirti šią grupę techniškai sudėtinga. Tačiau akivaizdu, kad skaičiai yra dideli“, – LRT TELEVIZIJOS laidai „Laba diena, Lietuva“ teigia E. Nemanytė.
Kalbant apie tai, kodėl vidutinio greičio matuokliai dar neveikia, E. Nemanytė pasakoja, kad šiuo metu vyksta sudėtinga metrologinė patikra. Lietuva yra pirmoji iš Baltijos šalių, kuri diegia tokią sistemą, todėl trūksta praktikos. Nepaisant to, prognozuojama, kad sistema pradės veikti jau šių metų birželį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...