Senoviniai automobiliai: kadaise buvę prestižiniai, dabar vėl geidžiami

  • Teksto dydis:

Vieni pirkėjai ieško tokio automobilio, kuris būtų ekonomiškas nuolat laviruojant tarp kamščių mieste. Kiti prioritetą teikia kelioniniam šeimos automobiliui, stilingam, erdviam, naujam ir patogiam važiuoti.

Treti nori būti originalūs – nesvarbu, kad automobilis sunaudos daugiau kuro ir juo teks važiuoti ne kiekvieną dieną, bet jis bus su charakteriu, o jo brandus amžius suteiks dar daugiau temų pokalbiams ir aplinkinių nuostabai.

Transporto skelbimų portalo „Autogidas.lt“ projekto vadovas Nerijus Paketūras pateikia vienus iš originaliausių šiuo metu parduodamų senovinių automobilių, kurie savo istorija, išvaizda, unikaliomis savybėmis ir detalėmis traukia automobilių entuziastų dėmesį.

Ieškantiems „Mercedes-Benz“ šeimos perlų

„Mercedes-Benz“ automobiliai pasaulyje išgarsėjo po II pasaulio karo, kai 5-ajame dešimtmetyje pristatė tokius prabangius modelius, kaip „300 Adenauers“ ir „300 S Grand tourers“. Dėl šių automobilių daugelis ėmė žavėtis „Ponton“ stiliaus automobiliais. Jie pradėjo keistis 1956 m., kai buvo padidintas keleivių komfortas ir saugumas, interjero erdvė, automobilio priekinis stiklas. Tuo metu sukurta priekinės ir galinės automobilių dalių smūgių sugėrimo technologija, kuri leido sugerti smūgio kinetinę energiją. Tuo metu atsirado ir įtempiami saugos diržai.

Pirmasis automobilis, kuris vertas kolekcionierių dėmesio, 1964 m. „Mercedes-Benz 280“ sedanas. Panašus į „Ponton“, tačiau priskiriamas amerikietiško stiliaus „Tailfin“. Jam jau daugiau nei 50 metų. Tuomet jis buvo vienas prestižiškiausių modelių, kuris dabar itin vertinamas tarp automobilių gurmanų. Itin patraukliai atrodantis ir į retro laikus nukeliantis automobilis su 2,8 l varikliu parduodamas už solidžią 9 000 eurų sumą. Autogidas.lt skelbime rašoma, kad benzinu varomas automobilis labai tvarkingas.

Kitas automobilis, kuris patraukia dėmesį naršant po skelbimus, 1970 m. „Mercedes-Benz 280“ sedanas už 24 000 eurų. Šis automobilis vertinamas dėl patikimumo ir ilgaamžiškumo bei, žinoma, dėl nesenstančio klasikinio dizaino. Minėtas modelis tapo modernių „Mercedes-Benz“ automobilių eros pradininku. Būtent dėl šio laikotarpio automobilių kompanija iškilo tarp lyderių.

Dar vienas „Mercedes-Benz“ šeimos narys 1967 m. E 200 sedanas. Tai nėra itin prabangus, bet išraiškingas automobilis. Raudonos spalvos, galiniais ratais varomas dyzelinis automobilis siūlomas už 5 000 eurų. „Veikia kaip naujas, be rūdžių, vasarą eksploatuojamas pramogoms“, – rašoma apie 3,0 l variklio automobilį su 55 tūkst. km rida.

Kultiniai „Rolls-Royce“ ir „Ford Mustang“

Už kolekcinį perlą, pramogų pasaulio žvaigždžių kadaise garbintą „Rolls-Royce Shadows“ sedaną prašoma 19 900 eurų. 50-metį šiemet mininčio galingo automobilio variklis – 6,2 l, o nurodyta rida yra vos 11 436 km, tad panašu, kad automobilis pasiruošęs tolimesnėms kelionėms. Tai pirmasis „Rolls-Royce“ automobilis, kurio kėbulas ir važiuoklė yra kaip bendras elementas – ir tai buvo gamybinės pažangos rodiklis. Internete rašoma, kad „Rolls-Royce Shadows“ buvo pagaminta tik kiek daugiau nei 16,7 tūkst.

Tarp senovinių automobilių savo kaina išsiskiria vos 3 000 eurų kainuojantis „Ford Mustang“. 1966 m. raudonos spalvos nebevažiuojantis automobilis, pasak Autogidas.lt skelbimo, gali būti geru donoru. Nurodoma, kad legendinis amerikietiška dvasia alsuojantis V8 variklis veikia, yra visos detalės, tarp jų originali C4 greičių dėžė. Minėto tipo modeliai JAV itin vertinami ir parduodami kelis ar keliolika kartų brangiau.

Ieškantiems originalumo ir nuotykių

Kiekvienas „Citroen“ gerbėjas neturėtų praleisti po akis 1985 m. „Citroen CX“ 1 serijos hečbeko. 2 l, 106 arklio galių variklio automobilis tiesiog kviečia riedėti Lietuvos miestų gatvėmis. Elektrinis liukas, elektriniai priekiniai langai, puikiai veikianti hidraulika ir jokių defektų – taip „Autogidas.lt“ skelbime pristatomas automobilis parduodamas už 4 450 eurų.

Šiuo automobiliu važinėjosi tokios istorinės asmenybės kaip Prancūzijos prezidentas Jacques’as Chiracas, Rytų Vokietijos vadovas Erichas Honeckeris, šį automobilį vairavo Norvegijos karalius Haroldas V, Liuksemburgo kunigaikštis Henris. Du šio modelio automobilius buvo įsigijęs Monako princas Rainieris III su žmona Grace Kelly, o 2012 m. šie automobiliai buvo parduoti aukcione.

Jau prie 30-mečio artėja „Opel Kadett C Coupe“. Lietuvoje itin mėgstamos markės, galima sakyti, protėvis gali patraukti dėmesį dėl kompaktiškumo ir vargu ar Lietuvoje dar pamatysite kitą tokį modelį. Jo kaina 3 200 eurų. Bet, kaip rašoma skelbime, yra išorės defektų. „Opel Kadett“ serijos automobiliai gaminami nuo 1936 metų. „Opel Kadett C Coupe“ buvo paskutinis galiniais ratais varomas „Opel“ hečbekas.

Automobilių gurmanams neturėtų pro akis praslįsti ir 1983 m. BMW 633 E24 sedanas, kuris parduodamas už 5 400 eurų. Grėsmingos išvaizdos BMW E 24 – pirmasis 6 serijos GT, gamintas nuo 1976 iki 1988 metų. 210 kW riaumojantis aparatas 1983-aisiais Frankfurto automobilių mugėje buvo BMW M6 serijos vėliavnešys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių