- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš keletą metų, siekdama mažinti žuvusiųjų autoavarijose skaičių, Europos Komisija (EK) nutarės siekti, kad į iškvietimus pagalbos tarnybos reaguotų kuo greičiau. Tad buvo nutarta kurti bendrą "eCall" sistemą, kuri užtikrintų, kad sunkios avarijos metu sistema automatiškai gelbėjimo tarnyboms praneštų apie nelaimę.
Sumontuoti jutikliai
Mūsų šaliyje eksplotuojamo automobilio vidutinis amžius – daugiau kaip dešimt metų, tad apie dešimtmetį ir teks laukti, kol keliuose riedės daugiau automobilių su šia sistema.
"eCall" – automatinė sistema, rimto eismo įvykio atveju iš karto skambinanti pagalbos tarnybos numeriu. Apie įvykusį smūgį europinę pagalbos iškvietos sistemą informuos transporto priemonėje sumontuoti jutikliai. Gavusi konkrečius rodmenis, ji automatiškai surinks Europos bendrąjį pagalbos telefono numerį 112. Užmezgus ryšį su atitinkamu pagalbos skambučių centru, pagalbos tarnyboms bus išsiųsta informacija apie įvykį kelyje.
Į perduodamų duomenų paketą bus įtraukta informacija apie avarijos laiką, tikslios ją patyrusio automobilio koordinatės, krypties nuorodos. "eCall", nesant reikalo, automobilio parametrų nestebės, o ir vietos duomenis įrašinės ne nuolatos, o tik kartkartėmis. ES vertinimu, su automobiline pagalbos iškvietimo sistema "eCall" automobilis kainuos 100 eurų daugiau nei įprastai.
Vertina teigiamai
Kelios organizacijos, įskaitant Europos automobilių gamintojų asociaciją (ACEA), sistemos pritaikymo idėją vertina labai teigiamai ir tikisi, kad su "eCall" pavyks ne tik išgelbėti daugiau žmonių, bet ir sutaupyti pinigų.
"Kadangi, įdiegus priemonę "eCall", bus užtikrintas greitesnis susisiekimas su pagalbos tarnybomis, pavyks išgelbėti daugiau žmonių", – įsitikinęs ACEA generalinis sekretorius Erikas Jonnaertas.
"Greitosios pagalbos, gaisrininkų komandos ir policija galės per maksimaliai trumpą laiką imtis būtinųjų veiksmų, reikalingų iš karto po incidento", – aiškina jis. Vis dėlto "eCall", kaip ir panašios sistemos (pvz., "Opel" naudojama "OnStar"), turi šiokių tokių trūkumų: jei vietovėje, kurioje įvyksta nelaimė, neveikia mobilusis ryšys arba SIM neužfiksuoja signalo, sistema nesuveikia.
Kaip informuoja EK atstovybė, sistema "eCall" veikia visose ES šalyse. Kad ir kokioje vietoje jūsų transporto priemonė patektų į rimtą avariją, sistema paskambins į artimiausią skubios pagalbos centrą, nesvarbu, kur automobilis pirktas ar kur jis registruotas. Kai pagalbos iškvietos sistema "eCall" aktyvinama, ji telefono ir duomenų perdavimo ryšiu susisiekia su artimiausiu skubios pagalbos centru. Taip jūs ir automobilio keleiviai gali kalbėtis su pagalbos centro operatoriumi, kartu automatiškai perduodamas ir minimalus duomenų rinkinys (tiksli jūsų buvimo vieta, avarijos laikas, jūsų transporto priemonės identifikavimo numeris ir važiavimo kryptis). Dėl to pagalbos tarnybos gali įvertinti jūsų situaciją ir imtis atitinkamų veiksmų. Jeigu sistemai "eCall" nepavyktų susisiekti su gelbėtojais, apie tai praneš įspėjimo rodmuo.
Teks palaukti
Prognozuojama, kad sistema "eCall" leis 40 proc. sutrumpinti reagavimo į nelaimę laiką miesto vietovėse ir 50 proc. – kaimo vietovėse. Sistema "eCall" bus naudinga ne tik kelių eismo saugai – ji leis gerokai sumažinti po eismo įvykių susidarančias spūstis ir antrinių eismo įvykių skaičių, kurie kyla dėl neapsaugotų eismo įvykių vietų.
Lietuvos automobilių rinką vertinanatys specialistai teigia, kad platesnio šios sistemos panaudojimo Lietuvoje dar teks palaukti.
"Vidutinis Lietuvoje važinėjančio automobilio amžius yra apie penkiolika metų. Vis dar esame naudotų automobilių šalis, tad automobiliai su "eCall" sistema šalies keliuose paplis po gerų dešimties metų. Matyt, tuomet ir bus galima kalbėti apie kažkokius šios sistemos diegimo Lietuvoje rezultatus", – tvirtina Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Rokas Knyva.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?45
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...