- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atėjus pavasariui duobės keliuose tampa tikrais spąstais automobilių vairuotojams. Riziką dar labiau sugadinti automobilį padidina ir netvarkingi amortizatoriai, dėl kurių automobilis tampa kelyje nestabilus ir nesaugus.
Po žiemos keliuose pasipila duobės – jos, kaip ir užlietos gatvės, pavasarį sukelia automobilių vairuotojams nemažai streso ir problemų. Dėl palankesnių oro sąlygų vairuotojai neretai važiuoja didesniu greičiu, o įvažiavus į duobę, ypač užtvindytą vandeniu ir sunkiai dėl to pastebimą, rizika sugadinti automobilį dar labiau išauga. Tuomet vieni vairuotojai griebiasi keisti sugadintas padangas, dar kiti – netinkamus automobilio amortizatorius.
„Netvarkingi ir sugedę automobilio amortizatoriai nesušvelnina patiriamų smūgių ir neužtikrina stabilaus automobilio ratų sukibimo su kelio danga, ypač, kai kelias yra duobėtas ar jame yra daug posūkių. Tokiais atvejais automobilis ne tik netenka stabilumo ir saugumo kelyje – sugedę amortizatoriai nuo pernelyg didelės vibracijos kenkia transporto priemonės pakabai ir jos dalims. Neretai būna atvejų, kai dėl blogų amortizatorių automobilis būna nepataisomai sugadintas eismo įvykyje ir tuomet tenka jį utilizuoti“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.
Taip pat vertėtų nepamiršti, kad staigiai stabdant automobilį, autotransporto priemonės stabdymo kelias pailgėja ir jos vairuotojas gali sukelti autoavariją.
Hidrauliniai (tepaliniai) amortizatoriai, kaip ir dauguma kitų automobilių dalių (akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva ir pan.) yra priskiriami pavojingoms atliekoms. Netinkamai tvarkomos, nerūšiuojamos ir numestos bet kur atliekos teršia aplinką bei kelia pavojų žmonių sveikatai.
„Senus amortizatorius, kaip ir kitas automobilių atliekas, reikia atiduoti teisę surinkti ir tvarkyti turintiems atliekų tvarkytojams arba privalu palikti autoservisuose, kuriuose transporto priemonė buvo remontuojama“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.
Pasak bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ direktoriaus pavaduotojo Audriaus Puškoriaus, atliekų tvarkymu užsiimančios įmonės specialia įranga iš senų amortizatorių pašalina alyvą, ji, kaip ir išgaunamas metalas, yra perdirbama. Šiuo metu rinkoje už amortizatorių atliekų toną mokama daugiau kaip 50 eurų.
GIA duomenimis, į Lietuvos rinką kasmet patiekiama apie 700 tonų amortizatorių, iš jų daugiau kaip 500 tonų yra surenkama perdirbimui. Pagal teisės aktus per metus turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. visų į Lietuvos rinką patiektų amortizatorių. Jų, kaip ir kitų transporto priemonių atliekų surinkimą ir tvarkymą, finansuoja gamintojai ir importuotojai.
Šiuo metu vyksta įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms skirtas projektas „Mes rūšiuojam“. Jau ne pirmus metus GIA organizuojamo aplinkosauginio projekto metu iš automobilių servisų renkamos vidaus degimo variklių tepalo, kuro ir oro filtrų, automobilių hidraulinių (tepalinių) amortizatorių, akumuliatorių atliekos. Projekto dalyviai taip pat renka elektros ir elektroninės įrangos, baterijų ir kitas atliekas.
Projekte „Mes rūšiuojam“ jau dalyvauja 2 200 Lietuvos švietimo įstaigų, kuriose mokosi daugiau nei 350 tūkst. moksleivių. Mokant visuomenę rūšiuoti prie projekto prisijungė 525 autoservisai ir 440 įmonių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį14
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...