Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

  • Teksto dydis:

Kovo pradžioje žiema dar mėgsta pasispardyti, tačiau antroje jo pusėje Užgavėnių užkeikimai paprastai veikia efektyviai ir saulė danguje matoma dažniau nei pilki debesys. Vasarine nuotaika užsikrečia ne tik žmonės, bet ir vairuotojai, skubantys automobilius visapusiškai parengti šiltajam sezonui. Tačiau kai kurie veiksmai kartais daromi per anksti.

Vienas dažniausių veiksmų – vasarinių padangų naudojimas. Pamatę šviečiančią saulę ir termometro stulpelį, kylantį virš 10 laipsnių žymos, vairuotojai kartais pamiršta įstatymus ir dar kovo mėnesį nuskuba į padangų montavimo servisą.

Legali data – balandžio 1-oji

Kaip pabrėžia „Goodyear“ padangų gamintojo atstovybės Lietuvoje vadovas Elmantas Latkauskas, toks elgesys yra ne tik neteisėtas, bet ir kelia pavojų eismo saugumui. Automobilių vairuotojai pavasarį privalo įsiminti vieną datą: balandžio 1-ąją. Nuo šios dienos galima važiuoti didesniu greičiu automagistralėse, greitkeliuose bei automobilius „apauti“ vasarinėmis padangomis. Iki šios datos važiavimas 130 km/val. greičiu kelyje Kaunas-Klaipėda, kaip ir vasarinių padangų naudojimas, yra draudžiamas.

„Balandžio 1-oji įstatymų leidėjų sugalvota ne šiaip sau. Padangų specialistai sutaria, kad 7 laipsniai šilumos yra ta riba, ties kuria vasarinės padangos pradeda dirbti geriau nei žieminės. Vidutinė paros temperatūra virš šios ribos pakyla būtent kovo pabaigoje-balandžio pradžioje, tad vasarinių padangų montavimas vos ryškiau nušvietus saulei yra ne tik nelegalus, bet ir nesaugus“, - aiškina „Goodyear“ atstovas.

Jeigu oro temperatūra žemesnė nei 7 laipsniai, vasarinė padanga su keliu sukimba prasčiau nei žieminė, o esant šlapiai kelio dangai, stabdymo kelias pailgėja. E. Latkauskas pabrėžė, kad jeigu kovo mėnesį vidutinė paros temperatūra pasiektų 10 laipsnių, vasarinių padangų naudojimas turėtų būti svarstomas, tačiau dabartinėmis oro sąlygomis saugesnis sprendimas yra visiems naudoti žiemines padangas.

„Žieminė padanga orientuota į sukibimą su sniegu, ledu, pritaikyta darbui esant žemoms temperatūroms. Vasarinė sukurta tik tam, kad sukibtų su asfaltu iš išlaikytų savo savybes esant kuo aukštesnei temperatūrai. Kovo antroje pusėje naktimis dar gali pasitaikyti šalnų – tuomet ankstyvą rytą vairuoti vasarinėmis padangomis „apautą“ automobilį būtų labai pavojinga“, - teigia padangų specialistas.

Jis pateikė ir kitą pavyzdį, kurio neįvertinę vairuotojai mąsto pernelyg optimistiškai. Net vidurdienį išvydus 10 ar daugiau laipsnių šilumos rodantį termometrą, tai toli gražu nereiškia, kad automobiliu važiuoti teks esant tai pačiai šilumai. Juk automobiliai dažniausiai naudojami ryte ir vakare, kelionei į darbą ir namo. O temperatūra ankstų rytą bei vakarą paprastai būna 5-7 laipsniais žemesnė nei vidurdienį. Kitaip sakant, jeigu vidurdienį oro temperatūra bei sąlygos tinkamesnės vasarinėms padangoms, tai rytą bei vakarą žieminės yra geresnis pasirinkimas.

Pavojų daugiau nei vienas

Kovo antroje pusėje dienomis temperatūra neretai pakyla iki daugiau nei 10 laipsnių šilumos, o plieskiant saulei, kelio dangos temperatūra įšyla dar labiau. Tuomet automobilis, „apautas“ žieminėmis padangomis, yra mažiau stabilus ir juo važiuoti reikėtų atsargiau. „BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis vairuotojams tokiu metu turi paprastą patarimą – nepervertinti savo jėgų.

„Aišku, tokiu atveju vasarinė padanga tikrai geriau dirba. Tačiau nereikia apsigauti, nes yra tikimybė, kad ir pačiame kovo gale rytais ar vakarais dar gali paspausti šaltukas. Ir kartais tas pusvalandis gali būti lemtingas“, - įspėja vairavimo instruktorius.

Kovo pabaiga yra pavojinga ne tik vairuotojams, skubantiems montuoti vasarines padangas. Kadangi rytinės šalnos pasitaiko retai, jos vairuotojus užklumpa netikėtai – įpratę prie šilumos žmonės pamiršta, jog rytais blizgantis asfaltas reiškia slidžią dangą. Todėl kai kuriomis pirmojo pavasario mėnesio dienomis gatvėse matyti dešimtys techninių eismo įvykių.

„Lemtingo pusvalandžio pašalus“ grėsmę įžvelgia ir automobilių žurnalistas, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis. Jis mano, kad geriau jau esant šiltam orui važinėti žieminėmis padangomis „apautu“ automobiliu negu šąlant – vasarinėmis.

„Natūralu, kad padangoms dirbant neoptimaliu režimu, jos neparodo savo geriausių savybių. Žieminės padangos prie aukštos temperatūros labai greitai dyla ir svarbiausia, nebepasižymi geru sukibimu. Todėl bet kokiu atveju reikia į tai atsižvelgti. Tačiau jokiu būdu nerekomenduoju pasikeisti padangų anksčiau, negu tai numato įstatymai. Dėl dviejų priežasčių: visų pirma, jūs tampate nelegalu kelyje, antra – šalnų tikimybė didelė. Mano manymu, geriau žieminės padangos šiltą dieną negu vasarinės – šalnų sukaustytą rytą“, - savo požiūrį dėsto patyręs vairuotojas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?
    Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?

    Viešojoje erdvėje vis pasigirsta svarstymų, kad reikėtų leisti vairuotojams važiuoti didesniu greičiu. Dabar prie jų vėl ragina grįžti Vidaus reikalų ministerija (VRM). Ilgametę vairavimo patirtį turinčių lenktynininkų ir saugaus eismo e...

  • „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?
    „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?

    Lietuvos parodų ir kongresų centre "Litexpo" įvyko "Komercinio automobilio 2018" apdovanojimų ceremonija. Titulus skirtingose klasėse pasidalijo keturi automobiliai, o pačiais geriausiais pripažinti "Volkswagen Crafter" ir ...

  • Naujokas pasirengęs parodyti raumenis
    Naujokas pasirengęs parodyti raumenis

    Didesnio pravažumo automobilių žaidimo ringe – dar vienas naujokas. Šįsyk tai stileiva "Citroen", kuris iš visų savo kategorijos žaidėjų akį traukia kitokiu savo dizainu. ...

    1
  • Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema
    Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema

    „Tesla Model 3“ istorija yra tarsi amerikietiški kalneliai. Paskelbus apie modelį prie „Tesla“ nutįso eilės, žiniasklaida skelbė apie didžiausią revoliuciją nuo „Ford Model T“ laikų, o markės fanai gyrė vis...

  • Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?
    Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?

    Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo augintinius: šunis, kates ar šeškus. Tam, kad kelionė būtų ne tik sklandi, bet ir saugi, draudikai rekomenduoja laikytis gyvūnų transportavi...

  • Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio
    Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio

    Nesuvaldžius automobilio galima nulėkti tiesiai į vandens telkinį. Gelbėtojai sako, kad tokiems atvejams vairuotojai nėra pasiruošę, o automobiliui nuskęsti pakanka vos dviejų minučių. Kaip pavyksta išsivaduoti į vandenį patekusiems ...

    1
  • Puiki proga pažinti kaimynus – važiuoti kartu į darbą
    Puiki proga pažinti kaimynus – važiuoti kartu į darbą

    Artėjant gegužės 25-ajai, kai visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną, prie Susisiekimo ministerijos iniciatyvos „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“ prisijungė didžiųjų miestų savivaldybės ir bendruomenės, kurioms itin ak...

    4
  • Vairuotojų draudimo kainas didina ir neapsidraudusieji
    Vairuotojų draudimo kainas didina ir neapsidraudusieji

    Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms įtakos turi ir nemažėjantis nesidraudžiančių vairuotojų skaičius bei jų sukeliamos žalos, kurios kompensuojamos visų sąžiningai apsidraudusiųjų lė&...

    8
  • Į automobilių mugę – ir apžiūrėti, ir išbandyti
    Į automobilių mugę – ir apžiūrėti, ir išbandyti

    Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis vyksta didžiausios transporto profesionalams skirtos parodos „Mechanika“ bei „Transbaltica“. ...

  • Įkrauti elektromobilį Lietuvoje tampa lengviau – stotelės įrengiamos ir prie namų
    Įkrauti elektromobilį Lietuvoje tampa lengviau – stotelės įrengiamos ir prie namų

    Lietuvoje vis labiau įsitvirtina ekologiško ir aplinkai draugiško transporto idėjos. Gyventojų, besirenkančių elektromobilius ar hibridines transporto priemones, mūsų šalyje daugėja, o sąlygos jomis važinėti tampa vis palankesn...

Daugiau straipsnių