- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos ir daugelio aplinkinių šalių įstatymuose numatyta, kad mažiausias protektoriaus gylis, kai dar galima eksploatuoti vasarines padangas – 1,6 mm. Žieminių padangų riba aukštesnė – 3 mm. Tačiau gamintojai kone sutartinai teigia, kad šios ribos labai tolerantiškos ir padangos turėtų būti keičiamos dažniau.
Įvairūs didieji padangų gamintojai rekomenduoja žiemines padangas keisti joms nusidėvėjus iki 4 mm, o vasarines – iki 3 mm. Yra atliktas tyrimas, kurio metu bandytas skirtingo nusidėvėjimo padangų stabdymo kelias ant sniego dangos – jį matote lentelėje.
Automobilis, kurio žieminės padangos nudėvėtos iki 4 mm, po stabdymo pradžios nuvažiavus 31 m, dar judės 27,9 km/val. greičiu, o automobilis su naujomis padangomis jau būtų sustojęs. Analogiškai su 1,6 mm protektoriaus gylio padangomis, nuo stabdymo pradžios nuvažiavęs 45 m, dar judės 33,8 km/val greičiu. Žieminių padangų lamelių (mažyčių išilginių protektoriaus tarpų) efektyvumas gerokai sumažėja gyliui sumažėjus iki mažiau nei 4 mm. Lamelių veikimo principas – kuo greičiau užsipildyti sniegu ir surinkti jo kuo daugiau, tad, mažėjant protektoriaus gyliui, lamelių gylis mažėja taip pat ir sniego jos surenka mažiau. O kas geriau sukimba su sniegu, jeigu ne pats sniegas? Būtent tie išilginiai grioveliai yra esminis skirtumas tarp žieminių ir vasarinių padangų protektorių rašto. Tai yra atsakymas, kodėl universalios padangos, neturinčios lamelių, kur kas labiau tinka vasarai, o ne žiemai – ant sniego ar ledo jos veikia itin prastai. Kai kuriose valstybėse, pavyzdžiui, Latvijoje, mažiausias leistinas žieminių padangų protektoriaus gylis yra būtent 4 mm, nors iš pirmo žvilgsnio taisyklės čia liberalesnės nei Lietuvoje, nes privalomas žieminių padangų sezonas tęsiasi vos tris mėnesius, o ne penkis.
Specialistai pataria ypač atidžiai apžiūrėti žiemines padangas prieš montavimą ir patikrinti jų protektoriaus gylį. Jeigu šis yra 4 mm, rizikuoti nereikėtų – padangas verčiau utilizuoti ir įsigyti naujas.
"Jeigu ant ratlankių sumontuosite iki 4 mm nudilusias padangas, sezono pabaigoje liks 3 mm ar dar mažiau – jos bus visiškai sudilusios. Važiavimo savybės bet kokiomis sąlygomis bus itin prastos", – aiškina "Goodyear" atstovas Elmantas Latkauskas.
Svarbi informacija
Žieminių padangų protektoriaus gylis Stabdymo kelias (greitis – 50 km/val.)
8 mm 31 m
4 mm 45 m
1,6 mm 57 m
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...