- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių ir jų dalių vagys jau ne vienerius metus kelia nemenką galvos skausmą transporto priemonių savininkams ir su ilgapirščiais kovojantiems policijos pareigūnams. Kasmet dėl pavogtų automobilių ir jų dalių gyventojai patiria šimtus tūkstančių eurų siekiančius nuostolius. Vis tik, Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, juos sumažinti pastaruoju metu leidžia vis pažangesnės automobilių apsaugos priemonės, kurios gerokai apsunkina vagių darbą ir leidžia geriau apsaugoti gyventojų turtą.
Sekimo sistemos neleidžia automobiliui dingti kaip į vandenį
„Net ir sėkmingai pavogę automobilį, nusikaltėliai šiandien nebūtinai gali ilgai džiaugtis savo grobiu. Naujuose automobiliuose šiandien dažnai standartiškai ar pasirinktinai yra diegiamos automobilio buvimo vietą nustatyti leidžiančios sistemos, todėl nukentėjusiesiems nuo vagių vis dažniau pavyksta savo turtą atgauti. Dalis ilgapirščių apskritai vengia kišti pirštus prie tokiomis apsaugos priemonėmis galimai aprūpintų automobilių, dėl to tokie sprendimai prisideda ir prie vagysčių prevencijos“, – sako R. Bieliauskas.
Anot R. Bieliausko, tokių apsaugos sistemų patikimumas ir kokybė skiriasi, tačiau bet kuris variantas yra geriau negu jokio, nors visuomet rekomenduotina investuoti į aukštos kokybės sprendimus.
„Šiandien rinkoje siūlomi tokie sprendimai, kurie leidžia gauti signalą telefone, kai automobilis pajuda be savininko žinios. Kai kurios išmaniosios sistemos geba identifikuoti, ar automobiliu važiuoja jo savininkas, o jeigu važiuojama be jo, automatiškai įjungiamas apsaugos režimas, sekamas automobilio judėjimas, o ši informacija nedelsiant perduodama apsaugos centrui. Kai kurios sekimo technologijos netgi gali nustatyti, kad jų ryšį bandoma slopinti ir tokiu atveju blokuoja automobilio variklį ar įjungia alternatyvias sekimo priemones“, – apie šiuolaikinių automobilių saugos sistemų galimybes pasakoja R. Bieliauskas.
Pavogtas dalis atrasti leidžia žymėjimas
Anot draudikų atstovo, naudingas gali būti ir automobilio ar jo dalių žymėjimas ir kitokiais būdais – užklijuojant specialius lipdukus, išgraviruojant ar tam tikromis priemonėmis užrašant specialų kodą.
Profesionalaus automobilių ir jų dalių žymėjimo paslaugas siūlo saugos sistemų diegimu užsiimančios įmonės. Daiktų ir transporto priemonių žymėjimo akcijas kartas nuo karto skirtinguose Lietuvos miestuose taip pat organizuoja bei informaciją apie jas skelbia policija.
Imobilizatorius trukdo automobilį užvesti svetimiems
Jau kurį laiką automobiliams nuo vagių apsaugoti naudojami vadinamieji imobilizatoriai – prietaisai, kurie blokuoja variklio veikimą, jei vairuotojas neturi specialaus elektroninio rakto ar kitu, tik savininkui žinomu būdu, neišjungia apsaugos.
„Imobilizatoriai jau tapo ganėtinai standartine, tačiau pakankamai efektyvia automobilių apsaugos priemone. Itin pravarti ji gali būti tuo atveju, kai iš savininko pavagiami ar pagrobiami automobilio rakteliai. Papildomas saugiklis neleidžia nusikaltėliams jais taip lengvai pasinaudoti. Imobilizatoriai skiriasi savo veikimo principu ir galimybėmis, o kai kurie jų šiandien jau yra išties išmanūs, todėl ir labiausiai pasirengusiems nusikaltėliams sukelia problemų“, – sako R. Bieliauskas.
Draudimo ekspertas pažymi, kad visai neįveikiamų apsaugos sistemų nėra, tačiau jų kompleksiškumas ir pažangumas dažnai atbaido ilgapirščius ar stipriai apsunkina jų darbą, priverčia sugaišti daugiau laiko ir labiau rizikuoti, todėl vagystės tikimybę gerokai sumažina. Be to, dėl modernių apsaugos priemonių vogtus automobilius ar jų dalis nusikaltėliams tampa sunkiau realizuoti juodojoje rinkoje.
R. Bieliauskas primena, kad tam tikri apsaugos reikalavimai brangesniems automobiliams taikomi ir norint juos apdrausti Kasko draudimu.
Draudikų duomenimis, nusikaltėlių taikiniu tampa tos automobilių markės, kurių daugiausiai registruota Lietuvoje – „Volkswagen“, BMW, „Audi“, „Toyota“. Iš automobilių dalių dažniausiai ilgapirščiai pasisavina žibintus, veidrodėlius, multimedijos sistemas ir kt. Per šiuos metus užregistruoti jau 172 automobilių detalių vagysčių atvejai, dėl kurių gyventojams jau išmokėta ir dar bus atlyginta nuostolių už daugiau kaip 213 tūkst. eurų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?52
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...