- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bjūrant orams draudikai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad tikrai ne pirmasis sniegas turi tapti signalu pasikeisti vasarines automobilio padangas į žiemines. Draudimo bendrovės BTA ekspertai teigia, kad tai turi lemti objektyvios priežastys: oro temperatūra, vairavimo sąlygos bei ne ką mažiau svarbus individualus faktorius – nusistovėjęs vairavimo laikas.
„Paprastai kai iškrenta pirmasis sniegas, prie servisų išsirikiuoja padangas pasikeisti norinčių vairuotojų eilės. Tačiau 2017 metų ruduo pasižymi tuo, kad tikrai dažnai lyja, kelių danga yra drėgna ar net šlapia, o naktį nukritus oro temperatūrai pasirodo šalnos ir vairuoti kartais jau tampa slidu“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak jo, žieminės padangos neskirtos šiltam orui, nes tuomet dėvisi greičiau: skirtingi gamintojai rekomenduoja jas naudoti esant žemesnei nei +6–8 °C temperatūrai. Jei termometras nukrenta iki tokios ribos ir orų prognozės nėra džiuginančios, verta svarstyti apie padangų keitimą, nes žemesnės temperatūros sąlygomis vasarinės padangos savo ruožtu tampa kietesnės, todėl pailgėja transporto priemonės stabdymo kelias ant šlapios, šaltos ar slidžios kelio dangos.
Antroji priežastis galvoti apie žiemines padangas – realios vairavimo sąlygos. Jos gali labai skirtis, priklausomai tai miestas ar užmiestis, koks kelio dangos tipas, eismo intensyvumas.
Trečiasis argumentas „perauti“ automobilį yra įprastoje dienotvarkėje nusistovėjęs vairavimo laikas. Išvažiuojant anksti ryte ir grįžtant vakare žieminės padangos bus aktualesnės nei daug važinėjant dienomis, kuomet temperatūra pakyla iki savo paros piko.
„Vertinant dabartinius orus, važiuoti dienos metu žieminėmis padangomis – dar per „šilta“. Tačiau į darbą išvažiuojant anksti ryte, o grįžtant vakare, žieminės padangos jau yra tinkamos. Naudoti žieminių padangų paprastai neskubama dėl to, kad tai yra viena didžiausių ir svarbiausių investicijų šaltajam sezonui, o jei oras per šiltas, tokios padangos greičiau dėvisi. Todėl nereikia perskubėti, tačiau nereikia ir pirmojo sniego laukti – dėl tinkamo momento gali padėti apsispręsti objektyvios aplinkybės“, – sako A. Žiukelis.
Pagrindinė bėda yra ta, kad nemaža dalis mūsų šalies vairuotojų teikia prioritetą garsių gamintojų, tačiau naudotoms ir senoms padangoms, kreipdami dėmesį tik į protektoriaus gylį.
Palyginti su vasaros mėnesiais, rudenį avaringumas priklausomai nuo oro sąlygų išauga apie 15 proc., taip pat padidėja vidutinis patiriamų žalų dydis. Pavyzdžiui, pernai liepą jis svyravo apie 600 eurų, o spalį ir lapkritį išaugo iki 800 eurų.
Anot A. Žiukelio, per metus nutinka bent keli atvejai, kuomet eismo įvykius sukelia plikomis ar vasarinėmis padangomis važiuojantys vairuotojai. Tačiau ir ne visos žieminės padangos gali užtikrinti pageidaujamą saugumą ir manevravimo laisvę.
„Pagrindinė bėda yra ta, kad nemaža dalis mūsų šalies vairuotojų teikia prioritetą garsių gamintojų, tačiau naudotoms ir senoms padangoms, kreipdami dėmesį tik į protektoriaus gylį. Tačiau įsigydami tokias padangas nežinome, kaip jos buvo naudotos – galbūt su jomis buvo trenktasi į duobę ar bordiūrą, ar tinkamomis sąlygomis buvo saugomos. Tokiu atveju rekomenduočiau atidžiai apžiūrėti, ar nėra pažeidimų, ar nesukietėjusi guma. Tačiau vis tiek rekomenduočiau įsigyti naujas, nedėvėtas padangas, atsižvelgiant į savo finansines galimybes ir norus“, – teigia A. Žiukelis.
Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad žieminės padangos privalomos nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. Lankstesnė jų naudojimo tvarka taikoma tik mopedams, motociklams, triračiams bei keturračiams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...