- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aukso laikais naudotų automobilių prekybininkai vadina prieš keletą metų pasibaigusį laikotarpį, kai Lietuvos automobilių turgavietėse automobilių ieškojo verslininkai iš Kazachstano ir Kirgizijos. Įsigaliojus Muitų sąjungos reikalavimams, turguje prekyba nurimo, tačiau atrodo, kad naudotų automobilių prekybos aukso laikai gali sugrįžti.
Laukia pokyčiai
Naudotų automobilių prekyba užsiimantys verslininkai su nekantrumu laukia žinių iš Kirgizijos.
Šios šalies Ekonomikos ministerijoje atsidūrė įstatymo projektas, kurį pasirašius valdžios atstovams, iš ne Muitų sąjungos šalių įvežamoms transporto priemonėms būtų taikomi muitai, galioję iki 2014–ųjų pabaigos. Toks muitų tvarkos pakeitimas įmanomas pavienėms Muitų sąjungai priklausančioms šalims, tačiau jis teisiškai galios tik iki 2020 m., nors, pasak ekonomikos ekspertų, ir susiklosčiusios praktikos draudimo prašyti pratęsti pereinamąjį laikotarpį atvejai gan dažni. Tad galima tikėtis, kad į 2014–ųjų ribas sugrąžinti muitai išsilaikys ir ilgiau.
Kaip vietos žiniasklaidai tvirtina Kirgizijos Ekonomikos ministerijos atstovai, toks sprendimas priimtas siekiant atnaujinti šalies automobilių parką, kad šalyje atsirastų daugiau elektrinių ar hibridinių automobilių, taip pat naujesnių ir mažiau taršių transporto priemonių. Pasak Kirgizijos naujienų portalų, toks sprendimas motyvuojamas ir tuo, kad sumažinus muitus, atjaunėtų ir transporto priemonių parko amžius. Muito mokesčiai taip pat priklausys ir nuo to, kokį galios šaltinį automobiliai naudoja – mažiausi muitai bus taikomi elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams. Transporto priemonėms, varomoms benzinu, muito mokesčiai bus didesni, o brangiausiai kainuos dyzelinu varomų automobilių importas į Kirgiziją. Lemiamas faktorius bus ir automobilio pagaminimo metai – kuo naujesnis automobilis bus įvežamas į šalį, tuo mažesni muito mokesčiai jo laukia.
Vieno pirkimo metu kirgizas iš turgaus išveždavo mažiausiai apie 10 automobilių.
Pokyčiai rinkoje
Žinias iš Kirgizijos kaip gaivų vėjo gūsį sutiko ir Kauno automobilių turguje besidarbuojantys verslininkai. Turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis teigia, kad kirgizai, nors ir neprilygo savo kaimynams kazachstaniečiams, tačiau buvo geri pirkėjai, nes pirkdavo ne po vieną automobilį, kaip tai daro dabar dažniausiai turguje sutinkami ukrainiečiai.
"Iki tol, kol Kirgizija įstojo į Muitų sąjungą, kirgizai pirkdavo panašius automobilius, kokius dabar įsigyja ukrainiečiai ar moldavai, tačiau automobilius į savo gimtinę jie gabendavo autovežiais ir traukiniais, tad vieno pirkimo metu kirgizas iš turgaus išveždavo mažiausiai apie 10 automobilių", – prisimena V.Naujanis. Pasak naudotų automobilių rinkos eksperto, kirgizai neretai tapdavo ir tarpininkais tarp lietuvių ir kazachstaniečių – perveždavo automobilius į Kazachstaną.
V.Naujanis vertina, kad naujoji muitų tvarka, kurioje palankiausi muitai numatyti mažiau taršioms transporto priemonėms, lems, kad į Kauno automobilių turgų atvykę kirgizai nebeieškos pigiausių transporto priemonių, tačiau pradės dairytis į naujesnes, tai lems pokyčius ir pačiame turguje. "Mes pastebime, kad jau ir lietuviai, pasiryžę išleisti daugiau automobiliui, ieško varianto su hibridiniu varikliu, tad tokių transporto priemonių, kurios, tikiu, bus aktualios ir kirgizams, pasiūla turguje, jau ir dabar esanti nemenka, dar padidės", – sako pašnekovas. Jis tvirtina, kad kartu su turguje besilankančiais ukrainiečiais ir moldavais, kirgizai įves balansą – turguje atsiras daugiau automobilių su benzininiais varikliais, nes dabar dauguma parduodamų automobilių yra išskirtinai dyzeliniai.
Teks palaukti
Tiesa, kirgizai iš Kauno automobilių turgaus nebuvo visiškai išnykę. Čia juos buvo galima sutikti, tačiau jų dėmesio centre būdavo ne lengvieji automobiliai, o žemės ūkio technika, mikroautobusai ar sunkvežimiai. "Neretai kirgizai nusipirkdavo ne tik lengvuosius automobilius ir nuomodavosi autovežį transporto priemonėms į savo šalį nugabenti – pirkdavo ir patį sunkvežimį. Tuo metu kirgizai buvo tokie patys Lietuvos automobilių parko sanitarai, kokie dabar yra ukrainiečiai", – pasakoja V.Naujanis.
Beje, lygindamas kirgizus su ukrainiečiais, "Varano" vadovas tvirtina, kad kirgizai viską daro itin tvarkingai – automobilius Lietuvoje išregistruoja ir į savo šalį gabena naujai užregistruoti, priešingai nei ukrainiečiai, kurie steigia mūsų šalyje fiktyvias įmones, kurių vardu registruotais automobiliais važinėja Ukrainoje.
Žinoma tikėtis, kad į turgų netrukus plūstelės didžiulė banga kirgizų, tikėtis dar šiek tiek ankstoka. Šios šalies piliečiams vis tiek reikia gauti Šengeno vizą, o procedūros užtrunka, tačiau per mėnesį kitą šios šalies automobilių prekyba užsiimantys verslininkai turėtų sugrįžti į Kauno automobilių turgų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...