Vairavimo aikštelės: ar pasakius „a“, bus pasakyta ir „b“?

Vairavimo aikštelės yra viena iš vairuotojų rengimo sistemos atgyvenų, – įsitikinę VĮ "Regitra" atstovai. Susisiekimo ministerijos tarnautojai jų atsisakyti neketina. Tad, kur slypi tiesa?

Galima pamėginti

Praėjusią savaitę dienraštis jau rašė, kad pradedantiesiems vairuotojams, kurie VĮ "Regitra" laikys egzaminą B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, nebereikės praktinio egzamino metu demonstruoti automobilio valdymo gebėjimų uždaroje aikštelėje – viskas perkeliama į realias gatves. Tokios praktikos, pasak vairuotojų egzaminavimo specialistų, jau seniai laikosi visos Vakarų Europos šalys.

Tiesa, nors per egzaminą vairo sukioti uždaroje aikštelėje nereikės, tai reikės daryti atkeliavus į vairavimo mokyklą. Atrodo, kad Susisiekimo ministerijos valdininkai, kuriems pavaldi Valstybinė kelių transporto inspekcija ir prižiūri vairavimo mokyklų veiklą, nėra pasirengusi tokiems pokyčiams, nors kalbintų vairavimo mokyklų atstovai tvirtina, kad aikštelių atsisakymas ir vairavimo mokykloms yra svarstytinas variantas.

Vairavimo mokykos "ARV – Auto" vadovas Valdas Šlepikas teigia, kad pirmiausia aikštelių galėtų atsisakyti mažesnių miestelių vairavimo mokyklos.

"Man pačiam yra tekę darbuotis Prienuose, Kazlų Rūdoje, tad manau, kad tokiuose miesteliuose, kur transporto srautas neintensyvus, pirmuosius manevrus galima atlikti ir gatvėje arba erdvesnėje aikštelėje. Vis dėlto didmiesčiuose tokį procesą įsivaizduoju daug sunkiau, nes net ir nuošalesnėse Kauno gatvėse trasnporto intensyvumas yra per didelis, kad žmogus pradėtų mokytis vairuoti ir jaustųsi saugiai", – dienraščiui tvirtino pašnekovas.

Individualus reikalas

V.Šlepikas kartu piktinosi ir tais, kurie vairavimo aikšteles laiko vietomis, kuriose šlifuojami automobilių statymo pratimai. Pasak ilgametę patirtį rengiant vairuotojus turinčio vyro, vairavimo aikštelė yra reikalinga tam, kad prie automobilio vairo sėdęs mokinys galėtų susipažinti su automobiliu saugioje ir kontroliuojamoje aplinkoje.

"Juk atsiranda žmonių, kurie tik atėję į vairavimo mokyklą pirmą kartą atsisėda prie automobilio vairo. Patikėkite, neretai jiems tai būna itin įtemptos akimirkos", – patirtimi dalijosi vairavimo mokyklos vadovas. Pasak jo, vairavimo aikštelėje mokinys neturėtų bandyti kuo tiksliau pastatyti automobilio tarp gairelių, tačiau turėtų galimybę padidinti greitį, įjungti bent antrą ar trečią pavarą, susipažinti, kaip veikia vairo mechanizmas, kad spėtų susigaudyti, kaip elgiasi jo valdomas automobilis.

"Man pačiam tenka matyti, kaip kai kurie vairavimo instruktoriai, palikę mokinį automobilyje, verčia jį zulinti tuos pačius manevrus aikštelėje – tai nėra tinkama praktika ir manau, kad tokiu atveju mokinys turėtų pareikalauti galimybės reikalingus manevrus išbandyti kokioje nors realias eismo sąlygas atitinkančioje aikštelėje arba kelyje", – komentavo V.Šlepikas.

Kartu vairuotojų rengimo specialistas pastebėjo, kad negalima visiems ateinantiems mokytis vairuoti taikyti vienodos rengimo schemos. Vieni žmonės yra drąsesni ir imlesni naujovėms, greit perpranta veiksmus, kuriuos reikia atlikti, kad automobilis važiuotų, kitiems – priešingai – reikia nemažai laiko.

"Tokiu atveju mes taip pat negalime leisti važiuoti žmogui į gatvę, kai jis dar bijo važiuoti ir aikštelėje, kur eismo visiškai nėra. Instruktorius pirmiausia turi suvokti, su kokiu mokiniu susidūrė, stebėti, kaip jam sekasi ir, įvertinęs mokinio galimybes, priimti sprendimą, kada jam galima išriedėti į gatves", – pasakojo V.Šlepikas.

Jis neneigė, kad neretai pasitaiko atvejų, kai jau atėjęs į vairavimo mokyklą žmogus moka vairuoti, po pasivažinėjimo su šeimos nariais ir panašiai. "Tuomet tikrai reikia svarstyti, kad tokiam mokiniui gaišti aikštelėje neverta", – įsitikinęs pašnekovas.

Ministerija nepasirengusi

Susisiekimo ministerijos atstovai atsiųstame atsakyme teigia, kad laikosi pozicijos, jog būsimasis vairuotojas, pradėjęs mokytis vairuoti motorinę transporto priemonę, iš pradžių turėtų ugdyti gebėjimus vairuoti uždaroje aikštelėje ir tik po to važiuoti keliais ar gatvėmis.

"Siūlymas atsisakyti praktinio vairavimo aikštelių yra abejotinas saugaus eismo prasme, nes būsimasis vairuotojas imtų važinėti keliais dar neturėdamas bent minimalių vairavimo įgūdžių ar gebėjimų valdyti motorinę transporto priemonę. Tai būtų pavojinga eismo saugumo požiūriu", – įsitkinę ministerijos atstovai.

Siūlymas atsisakyti praktinio vairavimo aikštelių yra abejotinas saugaus eismo prasme, nes būsimasis vairuotojas imtų važinėti keliais dar neturėdamas bent minimalių vairavimo įgūdžių ar gebėjimų valdyti motorinę transporto priemonę. Tai būtų pavojinga eismo saugumo požiūriu.

Be to, pasak jų, atsisakius specialių aikštelių ir atliekant specialiuosius važiavimo manevrus šiam tikslui neskirtoje transporto priemonių stovėjimo aikštelėje, kur gali vykti gana intensyvus ne tik transporto priemonių, bet ir pėsčiųjų (tarp jų ir vaikų, dviratininkų ir pan.) eismas, tam tikrais atvejais kiltų pavojingų ar net avarinių situacijų, kurios keltų grėsmę eismo saugumui bei eismo dalyvių sveikatai, gyvybei ir turtui.

Buvęs lenktynininkas, ekologiško ir saugaus vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas tokius ministerijos teiginius laiko nepagrįstais.

"Juk kiekvienas vairavimo instruktorius automobilyje turi pedalus, kuriais taip pat valdo automobilį. Gali prireikus nuspausti stabdį, akceleratoriaus pedalą, įjungti rankinį stovėjimo stabdį. Taigi sudarytos visos reikiamos priemonės, kad būtų užkirstas kelias klaidoms", – įsitikinęs pašnekovas.

Atpigintų kursus?

Aikštelių vairavimo mokyklose atsisakymas galėtų šiek tiek pakoreguoti ir vairavimo kursų kainą, nes šalies didmiesčiuose veikiančios vairavimo aikštelės priklauso didžiosioms vairavimo mokykloms, kurios jas nuomoja mažesniems rinkos dalyviams. Vidutiniškai vienam automobiliui naudojimasis aikštele per mėnesį kainuoja nuo 50 eurų, taigi tikėtina, kad vairavimo kursų kaina galėtų sumažėti bent pora dešimčių eurų.

Tiesa, pats egzaminas, kai bus atsisakyta egzamino aikštelėje, žvelgiant buhalteriškai pabrangs. Dabar jo kaina siekia 31 eurą. Ją sudaro bendra praktinio egzamino kaina 16,80 euro ir 14,20 euro už automobilio VĮ "Regitra" automobilio naudojimą egzamino metu. 7,10 euro – tiek kainuoja naudojimasis automobiliu tiek aikštelėje, tiek ir laikant egzaminą gatvėse. Įsigaliojus naujajai tvarkai ši suma nebus skaidoma. Liks 14,20 euro. Visi, kuriems nepasisekė tinkamai atlikti pratimų aikštelėje ir neišlaikė egzamino, gali kitam kartui palikti 7,10, už kitą egzamino dalį. Dabar taip nebus. Tačiau VĮ "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas S.Šuminas tvirtina, kad norinčiųjų susigrąžinti kiek daugiau nei 7 eurus – mažuma.

"Būsimajam vairuotojui patyrus nesėkmę egzamino metu ir padarius atitinkamą skaičių klaidų, egzaminuotojas pasako, kad egzaminas neišlaikytas ir jis turi teisę nebetęsti egzamino. Vis dėlto dauguma egzaminuojamųjų nusprendžia išbandyti savo jėgas ir gatvėse. Tai labai gera taktika, nes būsimasis vairuotojas susipažįsta ir su "Regitros" automobiliu ir su tuo, ko iš jo reikalaujama egzamino metu", – vardijo S.Šuminas.

Tarp dviejų institucijų

Apskritai mūsų šalyje susidariusi situacija, kai vairuotojų rengimą prižiūri ir reguliuoja viena institucija – Susisiekimo ministerija ir VKTI, tačiau pagal vienos institucijos nurodymus parengtus vairuotojus egzaminuoja ir žinias pagal savo nustatyus kriterijus vertina kitai ministerijai – Vidaus reikalų – pavaldi VĮ "Regitra. Todėl dabar neretas vairavimo mokykloje parengtus egzamino testo klausimus sprendęs būsimasis vairuotojas nustemba pamatęs, kad, prisėdus prie kompiuterio "Regitros" teorijos salėje, jie suformuluoti visiškai kitaip.

Anksčiau apie egzamino užduotis pasakojęs "Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas tvirtino, jog klausimai suformuluoti taip, kad egzaminuojamajam tektų pagalvoti ir išmąstyti atsakymą, o ne aklai iškalus tiesingus variantus bandyti tiesiog pataikyti.

"Kartais viename klausime gali būti net ir dviejų Kelių eismo taisyklių samplaika. Tad būsimasis vairuotojas turi pagalvoti daugiau ir įvertinti kelias aplinkybės", – anksčiau kalbėjo S.Šuminas.

Neoficialiomis žiniomis, net ir vairavimo mokyklos būtų už tai, kad pasikeistų juos prižiūrinti institucija, tačiau ar pokyčiai vairavimo mokyklose įvyks, sunku pasakyti, nes ir praktikos egzamino pokyčiai "Regitroje", kol buvo priimti, ministerijų koridoriais keliavo bevek dvejus metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kaunas

kaunas portretas
Taip ir buvo pries 20-30 m . ir viskas buvo atdirbta ,nereikejo naikinti to kas gera ir gyvenimo isbandyta. Aiksteleje kaip egzamina gali ismokti bet realaus vbaizdo gatveje niekad nepajausi.
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Prancūzijoje – pirmojo Europoje viešojo savavaldžio transporto bandymai
    Prancūzijoje – pirmojo Europoje viešojo savavaldžio transporto bandymai

    „Renault“ grupės ir partnerių projektas „Rouen Normandy Autonomous Lab“ bus pirmoji bandomoji paslauga Europoje, kuri leis mieste naudotis iškviečiamais viešaisiais elektromobiliais. ...

  • Sukčiai ant ratų taikosi į įspūdingas sumas
    Sukčiai ant ratų taikosi į įspūdingas sumas

    Kiekvienai draudimo kompanijai per metus tenka po kelis šimtus eismo įvykių, kurie yra inscenizuoti – sukelti tyčia, siekiant pasipelnyti. Policijos pareigūnai ir kompanijų atstovai tikina, kad tokias tyčines avarijas atpažįsta gana greita...

    1
  • Pavojus gyvybei nejaudina: vairuodami internete naršo tūkstančiai
    Pavojus gyvybei nejaudina: vairuodami internete naršo tūkstančiai

    Lietuvos keliuose vairuotojai linkę elgtis vis drąsiau. Nors draudimas naudotis mobiliuoju telefonu be laisvųjų rankų įrangos vairuojant įsigaliojo jau prieš 15 metų, iki šiol didelė dalis vairuotojų pripažįsta nepaisantys šio ...

    2
  • Sezono uždarymas su pokyčių noru
    Sezono uždarymas su pokyčių noru

    Motociklininkai šalies valdžios atstovams įteikė savo bendruomenės narių parašus su raginimu atšaukti jų bendruomenę diskriminuojančius įstatymus. ...

  • Automobilis, sukurtas mėgautis vairavimu
    Automobilis, sukurtas mėgautis vairavimu

    "Toyota GT86" – automobilis, kuris kiekvienam sėdusiam prie vairo primena, ką iš tiesų turėtume vadinti vairavimo malonumu. ...

  • Taisyklių normatyvai saugumo negarantuoja
    Taisyklių normatyvai saugumo negarantuoja

    Lietuvos ir daugelio aplinkinių šalių įstatymuose numatyta, kad mažiausias protektoriaus gylis, kai dar galima eksploatuoti vasarines padangas – 1,6 mm. Žieminių padangų riba aukštesnė – 3 mm. Tačiau gamintojai kone sutartina...

    1
  • Tokijuje „Mazda“ pažers naujienų
    Tokijuje „Mazda“ pažers naujienų

    Spalio 28 dieną prasidėsiančioje tarptautinėje Tokijo automobilių parodoje „Mazda Motor Corporation“ (MMC) nustebins naujienų gausa. Koncernas pristatys visiškai naują miesto visureigį CX-8, du įspūdingus koncepcinius modelius bei ...

  • Trys priežastys pasikeisti padangas nelaukiant pirmojo sniego
    Trys priežastys pasikeisti padangas nelaukiant pirmojo sniego

    Bjūrant orams draudikai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad tikrai ne pirmasis sniegas turi tapti signalu pasikeisti vasarines automobilio padangas į žiemines. Draudimo bendrovės BTA ekspertai teigia, kad tai turi lemti objektyvios priežastys: oro tempera...

  • Naujas „Range Rover“ turės įkraunamą hibridinę versiją
    Naujas „Range Rover“ turės įkraunamą hibridinę versiją

    Britų automobilių koncernas „Land Rover“ atnaujino savo flagmano, prabangaus visureigio „Range Rover“, modelių gamą. Joje pirmą kartą pristatomas hibridinį variklį turintis „Range Rover“ bei nauja sportiška &b...

  • Norvegai su „Ford Ranger“ pasiekė naują pasaulio rekordą
    Norvegai su „Ford Ranger“ pasiekė naują pasaulio rekordą

    Automobilių galimybių ribų paieškas pamėgę norvegai Knutas Wilthilas ir Henrikas Borchgrevnikas, pasitelkę populiariausią 2017-ųjų Europos pikapą, pasiekė naują pasaulio rekordą – su pilnu dyzelinio „Ford Ranger“ baku jie ...

Daugiau straipsnių