Vairuotojų prakeiksmas: 5 situacijos, kai didelė tikimybė patekti į avariją

  • Teksto dydis:

Keliuose ir miestų gatvėse pavojingų situacijų vairuotojams apstu, tačiau vienos jų eismo dalyviams, panašu, kelia ypatingai daug problemų.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertai, išanalizavę turimus statistinius duomenis, atskleidžia penkias aplinkybes, kuriomis šalies vairuotojai dažniausiai patiria eismo įvykius.

Rikiavimasis į kitą eismo juostą

Draudikų duomenimis, pats nesėkmingiausias manevras Lietuvos vairuotojams yra rikiavimasis iš vienos eismo juostos į kitą. Būtent dėl jo gyventojams dažniausiai tenka pildyti eismo įvykio deklaracijas.

„Nors rikiuotis iš vienos eismo juostos į kitą vairuotojams miestuose tenka dažnai, tačiau už transporto priemonių vairo sėdantys asmenys ne visuomet sugeba tai padaryti tinkamai. Dažniausiai to priežastis – neatsargumas, išsiblaškymas, nepasivarginimas žvilgtelėti į galinio vaizdo veidrodėlį ar šoninius veidrodėlius. Be to, prie didelio incidentų tokiose situacijose skaičiaus prisideda ir vairavimo kultūros stoka – vairuotojai ne visuomet užleidžia kelią besirikiuojantiems eismo dalyviams arba patys mėgina agresyviai prasibrauti į reikiamą juostą užkirsdami kelią kitiems“, – sako „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Sustojimas prieš perėją

Draudimo bendrovės statistika rodo, kad antra dažniausiai pasitaikanti eismo įvykių aplinkybė yra transporto priemonių apgadinimas vienai iš jų sustojus praleisti pėsčiųjų, o kitai nespėjus sustabdyti ir atsitrenkus į pirmosios galą. Tokios situacijos yra pavojingos dar ir dėl to, kad jose gali nukentėti per perėję einantys pėstieji.

Dažniausiai to priežastis – neatsargumas, išsiblaškymas, nepasivarginimas žvilgtelėti į galinio vaizdo veidrodėlį ar šoninius veidrodėlius. Be to, prie didelio incidentų tokiose situacijose skaičiaus prisideda ir vairavimo kultūros stoka.

„Nuo priekyje važiuojančių automobilių visuomet reikėtų laikytis saugaus atstumo, stebėti kelio ženklus ir kitų eismo dalyvių manevrus, o artėjant pėsčiųjų perėjai sumažinti greitį. Ypač atsargūs vairuotojai turėtų būti pėsčiųjų zonose, šalia mokyklų ir vaikų darželių“, – primena R. Bieliauskas.

Išvažiavimas iš šalutinio kelio

Nemažai problemų vairuotojams kelia ir išvažiavimas iš šalutinio kelio. Draudikų duomenimis avarijos, kurios įvyksta nepraleidus pagrindiniu keliu važiuojančio automobilio, pagal dažnumą yra trečioje vietoje. Tokios nelaimės neretai būna labai skaudžios, jose ne tik sumaitojami automobiliai, bet ir sužalojami ar net žūsta žmonės.

„Visuomet reikėtų atkreipti dėmesį į pirmumą kelyje nurodančius kelio ženklus, jų paisyti, o sankryžose įsitikinti, kad atstumas nuo pagrindiniu keliu atvažiuojančių automobilių yra pakankamai didelis, jog būtų galima spėti saugiai įvažiuoti į kelią. Nesant kelio ženklų ar šviesoforų sankryžose privalu laikytis dešinės rankos taisyklės“, – pažymi R. Bieliauskas.

Važiavimas atbuline eiga

Nepakankamai atsargūs vairuotojai Lietuvoje yra ir važiuodami atbuline eiga. Taip važiuojant sukelti eismo įvykiai taip pat yra tarp dažniausiai pasitaikančių. Anot R. Bieliausko, kliūčių automobilio gale vairuotojai dažniausiai nepastebi dėl neatidumo – paprastai tiesiog neįvertinamas atstumas iki kliūties, nepasižiūrima į galinio vaizdo veidrodėlius ar atsigręžus atgal pro galinį langą. Be to, pasitaiko atvejų, kuomet nesugebama tinkamai iš vietos pajudėti įkalnėje – atleidus stabdžio pedalą pradedama riedėti ir atsitrenkiama į gale stovintį automobilį.

R. Bieliausko teigimu, ypatingai keblus važiavimas atbulomis neretai tampa didesnėms transporto priemonėms – keleiviniams ar krovininiams autobusiukams, vilkikams ir sunkvežimiams. Važiavimą atbuline eiga taip pat neretai apsunkina įvairiais daiktais apkrautas lengvųjų automobilių galinis langas.

Važiavimas žiedinėse sankryžose

Nemenku iššūkiu Lietuvos vairuotojams išlieka ir žiedinės sankryžos – ypač tos, kuriose eismas vyksta keliomis juostomis. Draudikų atskleistame dažniausiai pasitaikančių eismo incidentų sąraše avarijos žiedinėse sankryžose užima penktąją vietą

„Žiedinėse sankryžose – ypatingai tose, kuriose eismas yra intensyvus, reikėtų manevruoti itin atidžiai, visuomet užleisti kelią pirmumą turintiems eismo dalyviams, nepamiršti laiku įjungti posūkio signalo“, – sako R. Bieliauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

statistika

statistika portretas
nu žo, vidutiniškai buna taip, vaziuoja vienas normalus, kitas gaidelis, dar fyfa su telefonu, dar žioplys ir žalias lapas. Kuris esi tu?

petras

petras portretas
koks gali buti demesingumas kai prie asies mobiliakas ar nagu lakavimas priviso tiek glusu vairuojanciu panu kad baisu,o ir seniai nukvake kelia gresme nekalbant apie keliu gaidzius
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • BMW atnaujina antros serijos modelius
    BMW atnaujina antros serijos modelius

    Šiemet BMW pristato atnaujintus antros serijos kupė ir kabrioleto modelius. Šios BMW naujienos ne tik išlaiko, bet ir dar labiau sustiprina prabangaus, modernaus ir sportiško kompaktinės klasės automobilio įvaizdį. ...

  • Kiek kainuoja tapti vairuotoju Lietuvoje?
    Kiek kainuoja tapti vairuotoju Lietuvoje?

    Kasmet dešimtys tūkstančių žmonių Lietuvoje nusprendžia tapti vairuotojais ir pradeda ruoštis vairavimo egzaminams. Pasiruošimas reikalauja ne tik laiko ir kantrybės, bet ir pinigų: reikia mokėti už vairavimo kursus, įvairias pa...

    1
  • „Renault“ tapo oficialiu 70-ojo Kanų kino festivalio vežėju
    „Renault“ tapo oficialiu 70-ojo Kanų kino festivalio vežėju

    „Renault“ tapo oficialiu 70-ojo tarptautinio Kanų kino festivalio svečių bei įžymybių vežėju. ...

  • „Volvo Trucks“ ir „Renova“ išbando autonominį šiukšliavežį
    „Volvo Trucks“ ir „Renova“ išbando autonominį šiukšliavežį

    „Volvo Trucks“ kartu su Švedijos atliekų tvarkymo bendrove „Renova“ šiuo metu realiomis sąlygomis išbando ir tiria, kaip autonominės transporto priemonės galėtų prisidėti prie saugesnio ir veiksmingesnio atli...

  • „Nissan Leaf“: draugystė iš išskaičiavimo
    „Nissan Leaf“: draugystė iš išskaičiavimo

    Neseniai rašėme apie Gediminą Misevičių, kuris pusantrų metų važinėja elektromobiliu "Nissan Leaf" ir visą laiką stebėjo, kokius privalumus bei trūkumus turi tokio tipo transporto priemonė. Po šios publikacijos skaitytojai ...

    3
  • Kauno automobilių turgus maitina ne tik pardavėjus
    Kauno automobilių turgus maitina ne tik pardavėjus

    Išgirdę žodžių junginį "automobilių turgus" dauguma galvoja labai paprastai – tai didžiulė transporto priemonių stovėjimo aikštelė, kurioje prie automobilio padėtas lapelis su informacija, kiek jis kainuoja. Visi čia ...

    6
  • Atostogauti – automobiliu: kaip paruošti transporto priemonę?
    Atostogauti – automobiliu: kaip paruošti transporto priemonę?

    Vis dažniau planuodami atostogas lietuviai į keliones vykti nusprendžia nuosavu transportu. Keliaudami automobiliu gyventojai neretai tikisi sutaupyti ar turėti daugiau laisvės rinkdamiesi atostogų maršrutus bei lankytinas vietas. Apsirūpinę &sc...

  • Kaune atidaromas modernus automobilių centras
    Kaune atidaromas modernus automobilių centras

    Naujų automobilių pirkimo tendencijos Lietuvoje džiuginančios – vis dažniau, užuot investavę į senų automobilių remontą, lietuviai perka naujas transporto priemones. Gegužę Kaune, šalia automagistralės „Via Baltica“, atid...

    1
  • Kuriozinės situacijos, iš kurių tenka gelbėti vairuotojus
    Kuriozinės situacijos, iš kurių tenka gelbėti vairuotojus

    Kelyje sugedus automobiliui ar kur užklimpus, dažnas vairuotojas pirmiausia pagalbos ieško skambindamas šeimai ar draugams. ...

  • Varlė, su kuria smagu šokinėti kartu
    Varlė, su kuria smagu šokinėti kartu

    "Kia Sportage" buvo vienas iš pagrindinių pretendentų gauti šių metų geriausio Lietuvos automobilio karūną, tačiau liko antroje vietoje. Nepaisant to, šio modelio "Kia" automobilių gatvėse daugėja, o valdymo s...

Daugiau straipsnių