- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norint išvengti eismo įvykių, prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai. Persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgų šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį vairuotojams atsiranda iššūkių.
Dėmesys – žibintams
Bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys rodo, kad praėjusį rugsėjį šalies didmiesčiuose buvo fiksuotas didžiausias avarijų skaičius – 11 proc. daugiau nei metų vidurkis. Oro sąlygoms toliau prastėjant, vairuotojai turėtų susirūpinti, kaip išvengti susidūrimų su kitais kelių eismo dalyviais. Anot draudimo ekspertų, svarbiausia yra geras matomumas ir susikaupimas, pagarba vieni kitiems keliuose.
„Rugsėjo ir spalio mėnesiai išsiskiria tuo, kad ima anksčiau temti, vis prastėja matomumas. Būtent šiuos du mėnesius eismo įvykių yra kur kas daugiau, palyginti su kitais laikotarpiais, todėl vairuotojai turėtų būti itin atidūs“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Anot jo, svarbu stebėti tiek pėsčiuosius, tiek ir kitus automobilius keliuose.
„Rudenį visi grįžta į mokyklas, darbus, eismas tampa kur kas intensyvesnis tiek kelyje, tiek ir šaligatviuose, nuo kur netikėtai gali nužengti pėstieji. Todėl visapusis kokybiškas matomumas yra labai svarbus. Jei blogai veikia automobilio apšvietimo sistema, iš vidaus rasoja žibintų gaubtai, prastos lemputės – tai lemia prastą matomumą, kartu ir galimus eismo įvykius“, – dėmesį atkreipė A.Juodeikis.
Eksperto žodžiais, didelį dėmesį reikėtų skirti žibintams – juos būtina valyti, gerai sureguliuoti lempas.
Slidūs lapai – lyg ledas
Rudenį, kai eismo įvykių daugiau, svarbu atidžiai stebėti visus eismo dalyvius aplink, būti pakantesniems vieni kitiems. Keliaujant rudenį svarbu atminti, kad manevrai ir greitis, kurie yra saugūs vasaros laikotarpiu, dažnai gali tapti pavojingesni, kai kelias slidus dėl nukritusių lapų.
„Rudenį kasryt pamatysime vis daugiau nukritusių medžių lapų, o jie ant šlapios kelio dangos – tas pats kaip ledukas. Ant lapų gali paslysti tiek pėstieji, tiek ir vairuotojai sunkiau suvaldyti transporto priemonę, todėl svarbu apskaičiuoti stabdymo kelią, pasilikti jį ilgesnį ir laikytis didesnių atstumų nuo kitų automobilių“, – apie dar vieną svarbų aspektą kalbėjo A.Juodeikis.
Anot jo, šlapia kelio danga pavojinga ir tuo, kad atspindi šviesą, dėl to dažnai būna kur kas sudėtingiau saugiai vairuoti, nes aplink daug šviesų, kurios akina. Ypač – jei tvarkomi keliai, yra papildomų kelio ženklų, apsauginių stulpelių, eismas intensyvesnis.
Rugsėjį šalies didmiesčiuose fiksuotas didžiausias avarijų skaičius – 11 proc. daugiau nei metų vidurkis.
„Rudenį rytais svarbu pasidomėti, ar naktį nebuvo neigiamos temperatūros – tai būdinga vėlyvesniam rudeniui. Jei naktį buvo šalčio – dalis kelio, nepaisant dieną pakilusios temperatūros, gali išlikti slidi: tiltai, viadukai, saulės neapšviesti keliai, apsupti miško ar aukštų namų. Ten yra kur kas didesnė tikimybė, kad kelias bus slidus“, – aiškino pašnekovas.
Pamiršta atšvaitus
Ekspertas ragina vairuotojus būti ypač atidžius tamsiuoju paros metu, akcentuodamas ne tik jų atidumą, bet ir pėsčiųjų sąmoningumą.
„Žinoma, atidumas vairuojant svarbus visais metų laikais, tačiau itin svarbus tamsiuoju paros metu, nes tada kliūtis keliuose pastebime daug vėliau nei dieną. Vadinasi, stabdymo kelias yra kur kas trumpesnis ir didesnė tikimybė padaryti avariją, – perspėjo jis. – Pastebime, kad pastaruoju metu labai nedaug pėsčiųjų užsisega atšvaitus, todėl yra sunkiai pastebimi. Taisyklingai užsisegti atšvaitus yra gyvybiškai svarbu.“
A.Juodeikis vairuotojams taip pat primena, kad sėdint prie vairo kategoriškai negalima naudotis mobiliaisiais telefonais.
„Nors pagal taisykles to daryti negalima, keliuose pastebimos visai kitokios tendencijos ir jos tikrai liūdina. Taip pat rekomenduotina susimažinti mobiliojo telefono ekrano šviesos intensyvumą. Įrenginiai dažnai kabo priešais vairuotojo akis ant vėdinimo grotelių. Jei važiuojama tamsoje ar prieblandoje, staiga užsižiebęs telefono ekranas vairuotoją gali apakinti. Po staigaus šviesos pliūpsnio matomumas dar labiau suprastėja, nes akims reikia vėl priprasti prie įprastos šviesos ir kyla didelė rizika patekti į eismo įvykį, susidūrus tiek su kitu automobiliu, tiek su pėsčiaisiais ar žvėrimis, kurių keliuose dabar itin daug“, – pažymi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą8
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi49
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...