Vartotojų atstovas: būtina svarstyti apie automobilių mokesčius

Siekiant atnaujinti automobilių parką ir pakeisti visuomenės požiūrį, Lietuvai reikia svarstyti galimybę juos apmokestinti, teigia ekspertai.

Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) tarybos narys Kęstutis Kupšys sako, kad automobiliai apmokestinami daugelyje Europos šalių, o Lietuva yra savotiška išimtis.

„Lietuva iš principo neturi jokių (automobilių – BNS) mokesčių, tai stebina daugelį europiečių kolegų. Tai yra visiškai tuščias laukas, panašius apmokestinimo režimus turi labai nedaug šalių. Galime džiaugtis, kad esame automobilių kraštas, bet atsibusime ir pasirodys, kad esame ne kraštas su švariais automobiliais, o laužynas“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė K. Kupšys.

Pasak jo, Slovėnija skatina elektromobilių ir hibridinių automobilių įsigijimą, panašios schemos veikia Prancūzijoje, Rumunijoje.

„Slovėnijoje registruojant automobilį, savininkas sumoka. (...) Jie paskaičiavę, kad dyzelinių automobilių jiems verčiau vengti ir jie tai daro per švelnias mokestines priemones. Jie skatina perkant galvoti apie automobilio taršą. Jiems CO2 yra įprastas rodiklis, kalbant apie automobilius, mums – dar ne“, – kalbėjo K. Kupšys.

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad dujinių automobilių naudojimo kaina šiuo metu yra žemiausia, skaičiuojant visas išlaidas per 4 metus. Antroje vietoje – dyzeliniai automobiliai, o benzininiai užima tarpinę padėtį tarp elektromobilių ir dyzelinių.

Pasak K. Kupšio, santykis bėgant laikui keisis ne dyzelinių automobilių naudai.

„Rengiant studiją buvo įvertinta daug veiksnių, kurie apima gerokai platesnį lauką, negu tik automobilio įsigijimo bei pardavimo kainą ir kuro kainą. Kadangi dyzeliniams varikliams bus keliami vis didesni taršos reikalavimai, ši technologija gali tiesiog brangti. Elektra varantiems automobiliams ir hibridams neišvengiamai pingant, mažės ir jų eksploatacijos bendroji kaina. Todėl vartotojai gali pagrįstai tikėtis, kad po dešimtmečio atotrūkis tarp dyzelinio ir elektrinio automobilio sudarys nebe 13 procentų, o gerokai mažiau, tuo tarpu suskystintų dujų patrauklumas išnyks visai“, – teigė aljanso atstovas.

Studiją atliko Didžiosios Britanijos transporto konsultacinė bendrovė „Element Energy“, ją rengiant dalyvavo Europos vartotojų organizacija BEUC ir Europos Klimato Fondas. Jos pagrindu LVOA parengs rekomendacijas Vyriausybei, ketinančiai siūlyti mokestines priemones.

Finansų ministras Vilius Šapoka anksčiau sakė, jog tai būtų ne mokestis, o naujas finansinis instrumentas, skatinantis žmones nepirkti taršių automobilių.

Įvesti visuotinį automobilių mokestį Lietuvą ne vienerius metus ragino Tarptautinis valiutos fondas, ankstesnės Vyriausybės yra kėlusios panašias idėjas, bet rimčiau svarstyti mokesčio nesiryžo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

VYTAUTAS

VYTAUTAS portretas
KADA VALDŽIAGYVIAI PAPUOLĘ Į VALDŽIĄ PRIE LOVIO,NUSTOS VOGTI,GAUDAMI UŽ SUBINIŲ TRINIMA DIDŽIULES ALGAS,O PRADĖS RŪPINTIS ŽMONĖMIS,TADA GAL IPIRKTUME TUOS AUTO.APMOKĘSTINTI REIKIA GALINGUS VISUS AUTO KURIU GALINGUMAS VIRŠIJA 2,5 LITRO.TURI PINIGŲ GALINGAM AUTO,TEGUL IR MOKA.TA KUPŠĮ TURĖTU PATIKRINTI FINANSŲ POLICIJA IŠ KOKIŲ PAJAMŲ GYVENA.

...

... portretas
CHA: "Jie skatina perkant galvoti apie automobilio taršą" - kam tie KLIEDESIAI apie ESĄ taršą, sunkusis transportas (tame tarpe ir ŽŪ technika) ŽYMIAI LABIAU teršia, BET - žemdirbiai ne tik kelių mokesčio nemoka, bet dar ir dyzelinį kurą papigintą gauna. Tuo labiau kad - TIK MELAS kad taip bus skatinamas elektromobilių įsigijimas (šiaip, juos perka TIK turčiai - negi turi vargdieniai juos dotuot?), tie pinigai BUS skiriami naujai ginkluotei, kuri gi DAR labiau mūsų aplinką terš. O ir - esmių ESMĖ: dabar mes liūliuojami kalbomis ESĄ turim pirkti naujus automobilius, kai juos nusipirksim - ATSIRAS kalbos kad IR elektromobiliai turi tą mokestį mokėt. Taip kad - degalų kure JAU yra akcizas, žemdirbiai GAUNA dotacijas, te jie ir galvoja apie tą elektrinę trauką - jiems ir atstumai nedideli, ir baterijos gali būt sunkesnės, o ir - patys galės pakrovimo stoteles įsirengt (o audros atveju iš tų traktorių savo namus apsišviest).

Jeen

Jeen portretas
Koks dar vartotojų atstovas? Aš esu vartotojas ir drąsiai sakau, kad tai eilinis reketas nukreiptas prieš Lietuvos žmones.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių